Lucie Slejšková píše:
...
Pojďme udělat sumář ...
dejme si možná i zároveň tipy, co tu už můžeme najít?
...co Vám osobně přišlo nejvíce užitečné na portále z toho, co jste našel?
Co mi zatím přišlo jako docela užitečné? Mne osobně zaujaly
články o tom, jak a proč se mění
dnešní mladá generace!, a jak na to lze reagovat. (založil jsem na to samostatné jiné vlákno v diskusi pro ZUV.)
Pak: Občas se může hodit
Pedagogický lexikon v sekci Wiki na modrém pruhu nahoře (JE NA PRINCIPU WIKI=můžete editovat a doplňovat hesla, vytvářet nová která zatím chybí...
)
Dále
články týkající se poruch učení, předškoláků, JEDNÁNÍ S RODIČI...třeba:
Podporovat sebeúctu a autonomii dítěte rozvádějících se rodičů v sekci "Výchovné problémy":
http://wiki.rvp.cz/Knihovna/3.Napady_a_navodyV té samé sekci je i "Když se děti perou"...(mám teď společně dva předškoláky na hodině...a to je mazec...
)
Zajímavé jsou také některé seminární práce (Wiki-sekce Knihovna-oddíl Různé)
např. Dětská osobnost v předškolním vzdělávání, Co je soutěž, co je hra a kdy je soutěž hrou, Práce s textem písní (pod názvem seminární práce "Pěvecké metody")...
A taky mne zaujali články, které se týkají oblasti o níž jsem psal diplomku (vztah učitel-žák,netradiční metody v hudební pedagogice,aktivizační metody,dnešní počítačová generace a změna jejich hodnot,způsobu vnímání atd.) :
Např.články:
Otázka autority a postavení hudebního pedagoga v naší rychle se měnící postmoderní společnosti, která se vyznačuje relativizací tradičních hodnot.
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/U/8575/hu ... osti.html/Emoční inteligence (Wiki-Knihovna-Různé)
--------
Hodně mě také zajímají kreativní a aktivizační metody, které udrží pozornost dítěte a jsou přirozeně motivační. Tady je krátká definice z Pedagogického lexikonu na tomto portálu:
http://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogicky_lexikon...
mohl bych pokračovat, ale jako ukázka to stačí, jistě budu nacházet i to co jsem nehledal...a s překvapením zjistím že to mohu nějak poupravit a využít pro zpestření výuky a pro zvládání různých situací při výuce, nebo při jednání s rodiči...