Blogy kolegů i z jiných oborů, mohou být leckdy inspirující...(princip je při troše fantazie využitelný v jakékoli oblasti). Jako příklad uvádím a dále volně cituju z:
http://mira.blogy.rvp.cz/2011/10/08/hra/ "Nedávno jsem narazila na velmi zajímavé materiály Škola game designu Iana Schreibera...:
Je zde trefná charakteristika toho, co je hra:Hry jsou aktivita.
Hry mají pravidla.
Hry obsahují konflikt.
Hry mají cíle.
Hry zahrnují tvorbu rozhodnutí.
Hry jsou umělé, jsou bezpečné a stojí mimo běžný život. To občas odpovídá tomu, že hráči vstupují do „magického kruhu“ nebo sdílejí „hráčské naladění.“
Hry nevytváří na straně hráčů žádný materiální zisk.
Hry jsou dobrovolné.
Hry mají nejistý výsledek.
Hry jsou reprezentací, nebo simulací něčeho reálného, ale samy jsou přitom uvěřitelné.
Hry jsou neefektivní. Pravidla kladou překážky, které brání hráči v dosažení jejich cíle těmi nejefektivnějšími prostředky.
Hry mají systémy. Obvykle je to uzavřený systém, což znamená, že zdroje a informace neproudí mezi hrou a venkovním světem.
Hry jsou druhem umění.
Osobně se domnívám, že hraní i hru je třeba podporovat. Na druhé straně vzhledem k tomu, že hra je činnost dobrovolná, nemyslím, že se vždy hodí do výuky.
Je v zásadě je několik možnosti :Hra jako nástroj. Využití hry pro rozvoj, procvičení upevnění nějakých konkrétních znalostí nebo dovedností ...
Hra jako forma sociální komunikace...
Hra jako kreativní činnost, jako tvořivý přístup k životu – k tomu bychom studenty měli inspirovat…
http://gamedesign.cz/?p=1692Tak tolik alespoň k základnímu uvedení principů hry...Máte nějaké nápady nebo zkušenosti?
