Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=587&t=18953
Stránka 1 z 1

Autor:  Marek Frnka [ sob 01. říj 2011 8:07:52 ]
Předmět příspěvku:  Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?

Učitel se může přetrhnout, ale pokud dítě doma na to celý týden ani nesáhne, výsledky nebudou moc pozitivní (ani pro růst sebevědomí samotného žáka).

Co se komu z vás osvědčilo? Pište své pocity i nesouhlasy, své léty osvědčené tipy, třeba zase na oplátku někdo jiný inspiruje vás...od toho tady je diskusní fórum... :)

Autor:  Marek Frnka [ sob 01. říj 2011 8:31:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?

Tak začnu:

- jistě že bez spolupráce rodičů je to těžké (hlavně u malých dětí)
- považujete nějaké způsoby "odměn a trestů"(cukru a biče) za účinné?? (PhDr.Nováčková má docela vyhraněný názor na takovouto formu "motivace" - zde její video na youtube:

:!: "Jak se z touhy učit se stane sběratelství známek"
http://www.youtube.com/watch?v=7cnxm-OatVs

- opravdu je velký rozdíl vnitřní x vnější motivace...(viz video Nováčkové od 7-mé minuty,a hlavně od 10-té minuty videa)...Ivo Toman zase říká, že pouhá vnější motivace je jako smrad, který rychle vyvane... :shock:

Koho by zajímalo více o partnerském přístupu ve výuce (podle J.Nováčkové, nebo podle kohokoliv)...tak lze se dočíst a psát do vlákna diskuse pro to určeného - zde:

viewtopic.php?f=585&p=57821#p57821

- na druhou stranu se možná někomu osvědčily různé smajlíky(nálepky z papírnictví) a razítka zvířátek do ŽK místo známek...(ale je to taky jen vnější motivace, pokud přestaneme dávát tento cukr, pravděpodobně úsilí žáka skončí nebo poleví...)

- co používáte u větších dětí (aby cvičili doma), které už nepotřebují vedení za ručičku od rodičů...?

Autor:  Návštěvník [ sob 01. říj 2011 11:46:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?

Marku zdravím! Krásné video, k poučení - zamyslím se též.
Za sebe - krátce:
bez lásky nemá NIC smysl. Když je "přítomna" u jakékoliv činnosti, dříve anebo později to "naskočí" a všechno šlape tak, jak má.
Nálepky, razítka mám - fungují jako povzbuzení, projev "dávání" /mám i razítko s krávou Stračenou :D /. Není to o kšeftování......
Trest - ubíjí, ponižuje, nemotivuje.
Od Tomana jsem četla jednu jeho knížku - sumárně: není mi to blízké, i když mnohé zajímavé - mám výhrady.
Motivace souvisí se způsoby sebepoznávání, tříděním hodnot, životní filozofií - vyvíjí se nonstop, s tím souvisí i motivovanost ke cvičení. Vše nenásilně, trpělivě, s podporou, konzultace, spolupráce. S vyzvednutím myšlenky o prospěšnosti všeho dobrého a užitečného, co člověk do sebe - pro sebe - během života "vloží" - nikdy se to neztratí, zásoby, ze kterých lze celoživotně čerpat.
Znova bych zdůraznila:
Učitel není hlavní role.

Autor:  Marek Frnka [ sob 01. říj 2011 13:13:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?

Katarína Straková píše:
...Motivace souvisí se způsoby sebepoznávání, tříděním hodnot, ... Vše nenásilně, trpělivě, s podporou, konzultace, spolupráce. ...co člověk do sebe - pro sebe - během života "vloží" - nikdy se to neztratí, ...

no...vvvo tom to je ;) (ale někdo může namítnout papír snese vše,realita je jiná..)

Chceme přece rozvíjet užitečné NÁVYKY a os.vlastnosti žáka, tak se naučí pracovat na sobě, překonávat sám sebe - svou lenost...naučí se vytrvalosti,zodpovědnosti,apod, věci dotahovat do konce a nepřelétat jak motýl u spousty rozečtených knížek... To se skutečně hodí do života! atd.

Jelikož většina žáků chodí na nějaký sport kroužek nebo se svému oblíbenému sportu věnují ve svém volném čase (in-liny,kolo apod), napadlo mne, zda by nešla využít u větších žáků velmi oblíbenou tréninkovou online pomůcku (kde si prostě strávený čas cvičení na hud.nástroj v tom kterém dnu zaznamenají...např.místo chůze(jakoby sport).

Zpočátku možná mohou do sešitku psát ručně, ale bavit by je mohlo zaznamenávat to spolu s plaváním, časem stráveným na inlinech apod. (je to hezky barevné a motivující
k zlepšování se nebo i jen udržování sportovní kondice jako denník a osobní sledování pokroků... :-)

Recenze:
http://bikeri.cz/clanek/mytreneek-ideal ... kovy-denik

Odkaz primo na stranku Mytreneek:
http://www.ondrej-vojtechovsky.cz/mytreneek/index.php

PS: přidal jsem tam jako "sportovní aktivitu" i cvičení na hudební nástroj...proč by ne(když je tam i aktivita jako luxování apod. :mrgreen: ), výdej energie a vůle je to velký, možno si přidávat kromě stráveného času i smajlíky pocitů do tabulky výsledků, tvořit skupiny a dopisovat si navzájem (učitel může jít příkladem ve cvičení a mít přehled i o svých žácích...(pokud nefixlují...to už je spíš o vzájemné důvěře, nebo tam být jen pod přezdívkou a jen někomu říct pod jakou...a pokud žák si to chce vyplňovat anonymně bez dozoru, tak nám svou přezdívku říkat nemusí... :ugeek: )

Autor:  Lenka [ stř 01. úno 2017 0:42:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?

Jsem rodič. Očekávám od ZUŠ, že mé děti si zde upevní lásku k hudbě. Když vyjdu z pravděpodobnosti, že valná většina dětí navštěvujících ZUŠ se nepřihlásí na konzervatoř, ale hudbu bude využívat v dospělosti z převážné většiny amatérsky - doma pro zlepšení si nálady, u táboráků pro kamarády, či jako poučený posluchač na koncertech, tak mi vychází, že děti by se měly hudbu učit pouze s radostí a s potěšením. Přivítala bych hravou formu výuky klidně až do puberty. A takovou hudbu, která se dětem líbí, kterou si vyberou a mohou si ji zahrát nebo zazpívat s kamarády. V duchu Co Čech, to muzikant. Jako dítě jsem chodila 7 let do Lidušky, ale dnes u táboráku těžko budu hrát kamarádům Mozarta a spol. nebo prstové cvičení. Nehledě na to, že výuka byla otravná a na mnoho let mi hudbu zošklivila. Ani dnes není systém jiný. Když se projdete po chodbách ZUŠ, žádná rozzářená očička tam neuvidíte. Skleslé děti, čekající na hodinu. Přesto: JDE TO! Po 4 letech synova trápení, se objevil u nás skvělý učitel. Nechá synovi vybrat si skladbu podle obliby (samozřejmě mu jako přirozená autorita podsouvá nenápadně k výběru i kvalitní skladby a on v důvěře po nich sáhne, ale vybral si! :lol: ). Může se na hodině učit i popové skladby, s kterými pak baví spolužáky ve škole. A to byste koukali, jak doma sám!!! cvičí, aby se před kluky neshodil. To je motivace! Navíc tento učitel vede ZUŠ kapelu a děti táhnou za jeden provaz, aby si to vzájemně nekazily. Nebyly Černými Petry. Je tam i zdravá konkurence, kdo si kdy zahraje sólo. A velmi důležité je, že s kapelou vystupují na veřejnosti (nejen v sále hudebky). Druhá obrovská motivace! Vidí konkrétní uplatnění svého cvičení a snažení.
A jeden postřeh na závěr: takový doprovod k rock and rollu, to je báječné svižné prstové cvičení. A s jakou chutí jej syn dře! :lol: Když je to k "jeho" písničce, co by pro to neudělal, že. ;)
Poprosím Vás, učitele v ZUŠ, za nás mnohé rodiče, nebazírujte tolik na osnovách a na nezáživných etudách a skladbách, nechte děti hrát jejich oblíbené písničky a podporujte je v jejich veřejné produkci. Kdo se bude chtít připravit na konzervatoř, stejně si vyhledá soukromého učitele. Tak nechte naše děti v Liduškách radostně si "pohrávat" s hudbou, ať jim ta láska vydrží až do stáří a při práci i odpočinku hudbou potěší druhé. Lepší jeden popový amatér, který si rád od srdce zazpívá s kamarády, než hráč se svou sofistikovanou hudbou, kterou ani v běžném životě již mnohdy neuplatní a navíc ani hudebku nedokončí, neboť se mu hudba (lépe řečeno - osnovy a kolikrát i přístup) zprotiví, odcizí se jí a na nástroj nesáhne.
Chápu, že "pohrávání si" s hudbou a dětské veřejné vystupování od Vás učitelů vyžaduje mimo jiné mnoho času navíc, který Vám nikdo nezaplatí a ani neocení. Držím Vám v nelehkém úkolu pěsti. My už jsme za vodou, my máme s pár dětmi svého skvělého učitele, ale přimlouvám se za další děti. Stojí to za to. Hudbě a radosti z ní zdar! :)

Autor:  Radim [ čtv 09. lis 2017 16:00:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak motivujete žáky k pravidelnému cvičení doma ?

Učím soukromé lekce ukulele a kytary v Praze a musím říct, že děti ze ZUŠ, které odstoupily a nyní je učím já, jsou zastaralými osnovami demotivované. Nehrajou to, co je baví. Musí cvičit staré klasické skladby, pro které nemají pochopení. Jakmile začnou hrát své oblíbené písničky, zvýší se motivace i pravidelnost tréninku.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/