Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: První dojmy
PříspěvekNapsal: úte 16. srp 2011 7:01:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2009 14:15:52
Příspěvky: 252
Viděli jste videozáznam výuky chemie z Gymnázia Pierra de Coubertina v Táboře?

Jaké jsou vaše první dojmy z hodiny?
Co vás na této hodině zaujalo nebo překvapilo?
Využíváte ve výuce chemie pojmové mapy? Jakým způsobem?
Jaké máte zkušenosti s demonstračními a žákovskými pokusy v hodinách?


Těšíme se na vaše příspěvky a názory.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy
PříspěvekNapsal: pon 03. říj 2011 13:10:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Dobrý den,

s nadšením vítám tento počin!
Obdivuji vyučujícího, že svolil s filmováním své hodiny. Plně si uvědomuji, že na mých vlastních hodinách by se také našla spousta věcí, na které by kolegové upozorňovali. Proto se zatím zdržím komentářů.
Velice se těším na online diskusi.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Virtuální hospitace: Chemie - Porovnání vlastností vodíku a
PříspěvekNapsal: úte 11. říj 2011 12:44:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 11. říj 2011 12:11:39
Příspěvky: 1
Zdravím vás!
Chcem učiteľovi p. Petrovi Kolorosovi vyjadriť poďakovanie, že sa odhodlal „k predaju svojej chemickej kože“. S veľkým očakávaním som si virtuálnu hodinu chémie pozrel. A som rád, že nielenže splnila moje očakávania. Obdivujem pána učiteľa pre dôkladnú prípravu i samotnú realizáciu hodiny z odbornej i technickej stránky.
Po boji je už každý generálom. To si vždy uvedomujem, keď mám vyjadriť svoj postoj k odhospitovaným hodinám vôbec. Je zrejmé, že takéto vyučovacie hodiny sa musia vymykať z „normálneho“ rámca bežných hodín. Už len z prítomnosti „cudzích“ elementov v triede. Nie je možné, aby kameraman a zvukár zachytili všetko dianie v učebni. Nezastihnuté a nezastihnuteľné okamžiky potom často ovplyvňujú celkový pohľad hospitujúcich na hodinu.
Aj pokusy, ktoré sa neskončili podľa predpokladov, majú svoj veľký význam. Videli sme to po skončení hodiny, kedy sa najmä chlapci o ne zaujímali, vyjadrovali svoje pripomienky a zlepšenia. Po zhliadnutej hodine nasledujú ďalšie hodiny, bez divákov. Tie umožnia dodatočné úpravy i zopakovanie niektorých ukážok a k nim nadväzujúcej teórie (v našom prípade vlastnosti vodíka a kyslíka).
Odborný pohľad prof. Bíleka na hodinu je priam vyčerpávajúci a podnetný aj pre ostatných učiteľov chémie.
Dovoľte niekoľko poznámok predovšetkým k možnej realizácii sledovaných pokusov učiteľmi.
1. Ak sa použije elektrolýza H2O pre prípravu H a O (nemusí to byť len Hoffmanov prístroj), zachytávať a dokazovať vodík z pohľadu žiakov vľavo a kyslík vpravo.
2. V prvých minútach elektrolýzy vody v Hoffmanovom prístroji pozorujeme, že objem pozorovaného vznikajúceho plynného kyslíka (vpravo) nie je k objemu plynného vodíka (vľavo) v pomere 1 : 2, je menší . Vznikajúci kyslík sa čiastočne rozpúšťa v okyslenej vode a pri použití uhlíkových elektród čiastočne reaguje aj s uhlíkom. Po určitom čase sa však pomer pozorovaných objemov plynov (po nasýtený roztoku ustáli v súlade s teóriou.
3. Prvá ukážka horenia „čistého“ vodíka v plechovke na videozázname bola vzorová. Následný výbuch vodíka v zmesi so vzduchom s poskočením plechovky už kamera nezachytila. Pri opakovanom pokuse bolo v plechovke opäť veľa vodíka. Medze výbušnosti vodíka v zmesi so vzduchom (okolo 9 – 66 obj. % vodíka) umožňujú k výraznému zvukovému efektu zachytávať vodík len pár sekúnd. Ťažkú oceľovú plechovku možno účinne nahradiť bezpečnejšou hliníkovou plechovkou od nápoja. Ťažkosti s prívodom vodíka zo zdroja do plechovky môže odstrániť napríklad trojnožka s podložkou. Zápalku s vatovou hlavičkou na utesnenie otvoru v plechovke nahradiť malou gumenou zátkou (vodík je potvora, fučí všade!).
4. Pri horení horčíka použiť v demonštračnej ukážke kratšiu Mg pásku (1-2 cm) z hľadiska hospodárnosti a najmä bezpečnosti. Mali by sme zamedziť dlhšie sledovanie oslnivého plameňa pred zrakom žiakov nepriehľadnou podložkou vkladanú (a vyťahovanú) medzi horiaci horčík a oči žiakov (i učiteľa).
5. Pod skúmavku s roztaveným KNO3 (resp. KClO3) podložiť misku s pieskom pre prípad roztavenia skúmavky. Skúmavku v držiaku uchytávame v hornej časti, aby nezotlel tesniaci korok v držiaku.
6. Počas zahrievania KClO3 sa často pri dne látka roztaví a nad ňou zostáva tuhá ešte neroztavená látka. Nesklepávame ju dolu drevenou špajdľou! Skutočne hrozí avizovaný výbuch. Použijeme sklenú tyčinku.
J. Slanicay, kat. chémie PdF TU v Trnave


Naposledy upravil Lenka Urbanová dne úte 11. říj 2011 13:20:18, celkově upraveno 1
úprava velikosti písma


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy
PříspěvekNapsal: úte 11. říj 2011 13:24:42 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3377
Děkujeme za skvělou reakci (tentokrát nikoli chemickou)!
Taktéž se těšíme na online diskuzi, dnes v 16:00!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy
PříspěvekNapsal: čtv 26. dub 2012 11:16:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. dub 2012 19:30:02
Příspěvky: 4
tohle je absolutní perfekcionizmus. Přál bych si aby slova pána učitele o zapálení studentů pro chemii nevyšli nazmar. Navyš profesionálně zvládnuto i z pohledu kamerového štábu.. 8-)

_________________
levné vizitky


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron