Dobrý den vážené kolegyně (případně kolegové
). Již delší dobu se potýkám s problémem, jak správně vést záznamy v třídní knize v Přípravné třídě při ZŠ...Nikde jsem nedohledala , jaké by měl zápis mít náležitosti, dokonce jsem psala i MŠMT - dvakrát, můj dotaz zůstal bez odpovědi, nechápu proč
...
Když jsem pracoval v MŠ, záznamy jsem psala v čase minulém, to co jsme oproti plánu skutečně udělaly. Nyní, v PT, je mám psát v čase přítomném.
Týdenní záznamy o vzdělávacích činnostech
Téma: JÁ
Datum Počet dětí Tematický celek
Vzdělávací činnosti Poznámky
15.11.2010 12 Kde bydlím já a kde ty?
-ranní spontánní hry dle vlastní volby a přání dětí
-komunitní kruh
-jazyková chvilka
-hygiena, učí se samostatnosti a sebeobsluze, zásadám stolování
řízená činnost:
-pracuje s obrazovým materiálem - pojmenovává různé typy obydlí,rozvíjí slovní zásobu - určuje velikost, barvu tvar,…
-pobyt venku: vycházka do města – snaží se pojmenovat skutečné domy, které míjí, porovnává jejich velikost, hledá rozdíly – odlišnost stavby či střechy, rozdílný počet oken, jejich tvar, typ… Jazyk. chvilka: logopedická prevence
Procvičování hlásky G
-dechové cvičení -učí se ovládat svůj dech, jeho tempo, intenzitu, nacvičuje správné dýchání
-gymnastika mluvidel - cvičí hybnost jazyka, gymnastiku mluvidel
-průpravná artikulační cvičení vyvození hlásky G
-říkanka Gusta
-rozpočitadlo Co je z gumy
-rozvoj slovní zásoby hádanky, co kdo dělá
16.11.2010 10 Kde bydlím já a kde ty?
-ranní spontánní hry dle vlastní volby a přání dětí
-komunitní kruh
-jazyková chvilka
-hygiena, učí se samostatnosti a sebeobsluze, zásadám stolování
řízená činnost:
-hledá rozdíly mezi životem na vsi a životem ve městě - pracuje s demonstračními obrázky
-ty popisuje je, třídí a přiřazuje – svoje činy komentuje
-tuto rozdílnost chápe, vypracovává PL
-pobyt venku: vycházka do města Jazyk. chvilka: logopedická prevence
Procvičování hlásky G
-dechové cvičení -učí se ovládat svůj dech, jeho tempo, intenzitu, nacvičuje správné dýchání
-gymnastika mluvidel - cvičí hybnost jazyka, gymnastiku mluvidel
-průpravná artikulační cvičení vyvození hlásky G
-říkanka Gusta
-rozpočitadlo Co je z gumy
-rozvoj slovní zásoby hádanky, co kdo dělá...toť zkopírovaná část záznamu z jednoho týdne...
Protože některé činnosti (rnní spontánní hry, komunitní kruh, logo preventivní chvilka, pohybová chvilka, pobyt venku - vyjma nepřízně počasí)a tedy i záznamy do TK se cyklicky opakují každý den, jiná zůstává jen náplň řízené činnosti, rozhodla jsem se pro týdenní zápis místo denních...jen si nejsem jista, jak mám tu třídnici tedy vést, aby to bylo správně...
prosím poradí m i někdo?