Snažím se naučit základy, důležité pro vstup do první třídy. Pojmenování základních barev a jejich odstínů, počítání předmětů do deseti, orientaci v prostoru i v ploše, základy orientace v čase - dnes, zítra, včera, denní doby, dny v týdnu, pojmenování domácích, hospodářských a volně žijících zvířat,předmětů a jevů,pojmy nadřazené a podřazené,postupně také seznamuji děti s velkými tiskacími písmeny - AEIOU,M,T a číslicemi 1 - 10 atd. Průběžně se ještě snažím o individuální logopedická cvičení podle potřeby jednotlivých žáků. Když to teď vypisuji, vypadá to na nepřetržitý provoz, ale mně postačí 20h. týdně, což je běžná vyučovací doba přípravné třídy. Pracuji formou projektového učení, kde většinou hlavní tématický celek trvá jeden měsíc a je rozdělen do podtémat týdenních, která prolínají všemi činnostmi. Např. měsíc "čtyř barev" je rozdělen do týdnů - žlutý, zelený, červený, modrý. V červeném týdnu se pak vše točí kolem všeho, co je červené. takže v oblasti jazyka a komunikace začínáme pohádkou O Karkulce,dramatizací, písní Koulelo se, koulelo.., Červený šátečku apod., navazuje grafomotorika - kroužení,malba velkých červených jablek, výběr červených tvarů ze stavebic a skládanek, hudebně pohybová hra Mám šáteček, mám, v tělěsné výchově nácvik převalů či kotoulu vpřed (motivace písní Koulelo se..). Hlavní je ale s dětmi neustále mluvit, vysvětlovat, ukazovat, dávat příklad - jako v naší běžné rodině.
|
|