Z diskuzního tématu
Učíte v přípravné třídě? Co se vám daří?:
Ema K. píše:
... Pro pochopení pojmu včera, dnes a zítra si povídáme, co jsme dělali včera, co se jim líbilo dnes a co budou dělat zítra..... pravou ruku již s jistotou poznají - při komunikaci ve vyučování vyžaduji hlásit se pouze pravou rukou - jinak nedostanou slovo :c), díky tomu již správně určí pravu nohu, pravou stranu, nyní začínají určovat i levou stranu - potřebné při psaní a čtení, pojmy: nahoře, dole, vedle, pod, nad, před, mezi, u, v, za - si procvičujeme při uklízení hraček... (v předložkách ale ještě stále pokulháváme). Při neustálém opakování vše docela rychle pochopí - v tom je právě rozdíl mezi dětmi retardovanými a pouze zaostalými, že se při intenzívní péči dokážou rychle rozvíjet - jistý potenciál tedy k tomu mají, škoda jen, že je místo rodičů vychovává spíše jen "ulice".
Pro upevnění barev jsme také používali "příjmení" pro barvičku - každá barvička měla ještě jedno jméno - žlutá sluníčková, zelená travičková, hnědá čokoládová...hodně to pomohlo, nyní od příjmení upouštíme, barvy už znají. Barvičky jsem také upevňovala známou říkankou Čáp ztratil čepičku.
Bc. Lenka U. píše:
... Pracuji formou projektového učení, kde většinou hlavní tématický celek trvá jeden měsíc a je rozdělen do podtémat týdenních, která prolínají všemi činnostmi. Např. měsíc "čtyř barev" je rozdělen do týdnů - žlutý, zelený, červený, modrý. V červeném týdnu se pak vše točí kolem všeho, co je červené. Takže v oblasti jazyka a komunikace začínáme pohádkou O Karkulce,dramatizací, písní Koulelo se, koulelo.., Červený šátečku apod., navazuje grafomotorika - kroužení,malba velkých červených jablek, výběr červených tvarů ze stavebic a skládanek, hudebně pohybová hra Mám šáteček, mám, v tělěsné výchově nácvik převalů či kotoulu vpřed (motivace písní Koulelo se..). Hlavní je ale s dětmi neustále mluvit, vysvětlovat, ukazovat, dávat příklad - jako v naší běžné rodině.
Ema K. píše:
... Zaujal mě tady jeden námět v příspěvku - barevný měsíc - je to výborné pro upevnění zákl.barev - možná přepracuji jeden měsíční blok. :c). Já pro upevnění barev jsem nalepila na podlahu barevná kolečka, na která děti podle řečeného názvu poskakují a tak se je učí, sami si dokonce o přestávkách hru na barvy hrají.
Pokračujme, prosím!
Jak pracujete s dětmi vy? Co používáte, co se osvědčilo?
Sháníte něco?***
Tato diskuze je součástí akce INSPIROMAT 2012, která si klade za cíl zpracování vybraných témat spoluprací uživatelů Metodického portálu RVP.cz.
***