Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Přípravné třídy - barvy, čas, levá-pravá, zvířátka apod. https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=597&t=19845 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Lenka Urbanová [ úte 06. bře 2012 11:00:24 ] |
Předmět příspěvku: | Přípravné třídy - barvy, čas, levá-pravá, zvířátka apod. |
Z diskuzního tématu Učíte v přípravné třídě? Co se vám daří?: Ema K. píše: ... Pro pochopení pojmu včera, dnes a zítra si povídáme, co jsme dělali včera, co se jim líbilo dnes a co budou dělat zítra..... pravou ruku již s jistotou poznají - při komunikaci ve vyučování vyžaduji hlásit se pouze pravou rukou - jinak nedostanou slovo :c), díky tomu již správně určí pravu nohu, pravou stranu, nyní začínají určovat i levou stranu - potřebné při psaní a čtení, pojmy: nahoře, dole, vedle, pod, nad, před, mezi, u, v, za - si procvičujeme při uklízení hraček... (v předložkách ale ještě stále pokulháváme). Při neustálém opakování vše docela rychle pochopí - v tom je právě rozdíl mezi dětmi retardovanými a pouze zaostalými, že se při intenzívní péči dokážou rychle rozvíjet - jistý potenciál tedy k tomu mají, škoda jen, že je místo rodičů vychovává spíše jen "ulice". Pro upevnění barev jsme také používali "příjmení" pro barvičku - každá barvička měla ještě jedno jméno - žlutá sluníčková, zelená travičková, hnědá čokoládová...hodně to pomohlo, nyní od příjmení upouštíme, barvy už znají. Barvičky jsem také upevňovala známou říkankou Čáp ztratil čepičku. Bc. Lenka U. píše: ... Pracuji formou projektového učení, kde většinou hlavní tématický celek trvá jeden měsíc a je rozdělen do podtémat týdenních, která prolínají všemi činnostmi. Např. měsíc "čtyř barev" je rozdělen do týdnů - žlutý, zelený, červený, modrý. V červeném týdnu se pak vše točí kolem všeho, co je červené. Takže v oblasti jazyka a komunikace začínáme pohádkou O Karkulce,dramatizací, písní Koulelo se, koulelo.., Červený šátečku apod., navazuje grafomotorika - kroužení,malba velkých červených jablek, výběr červených tvarů ze stavebic a skládanek, hudebně pohybová hra Mám šáteček, mám, v tělěsné výchově nácvik převalů či kotoulu vpřed (motivace písní Koulelo se..). Hlavní je ale s dětmi neustále mluvit, vysvětlovat, ukazovat, dávat příklad - jako v naší běžné rodině. Ema K. píše: ... Zaujal mě tady jeden námět v příspěvku - barevný měsíc - je to výborné pro upevnění zákl.barev - možná přepracuji jeden měsíční blok. :c). Já pro upevnění barev jsem nalepila na podlahu barevná kolečka, na která děti podle řečeného názvu poskakují a tak se je učí, sami si dokonce o přestávkách hru na barvy hrají. Pokračujme, prosím! Jak pracujete s dětmi vy? Co používáte, co se osvědčilo? Sháníte něco? *** Tato diskuze je součástí akce INSPIROMAT 2012, která si klade za cíl zpracování vybraných témat spoluprací uživatelů Metodického portálu RVP.cz. *** |
Autor: | Bc. Lenka U. [ stř 18. dub 2012 21:38:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Přípravné třídy - barvy, čas, levá-pravá, zvířátka apod. |
Znalost základních barev upevňuji také při jednoduchých hrách : Letěl bílý motýlek kolem mlýnice, potkala ho u mlýna bílá slepice, kampak letíš, motýlku, letím, letím na kytku. Na jakou? na......... nebo :Ťuká ťuká deštíček na barevný deštníček, ťuká, ťuká, prstíkem, co je pod tím deštníkem? - hrajeme s "padákem" a pod každou barvou je schovaný obrázek předmětu ve stejné barvě atd atd. Na zapamatování si názvů dnů v týdnu jsem vymyslela pohádku o sedmi trpaslících, které jsme si s dětmi vyrobili z malých pet lahví a podle "jejich oblíbené činnosti" na ně nalepili symboly denních vyučovacích předmětů - "trpaslík, který rád poslouchá pohádky a kreslí se jmenuje PONDĚLÍ - v pondělí je hlavní LITERÁRNÍ a VÝTVARNÁ VÝCHOVA, trpaslík, který počítá se jmenuje ÚTERÝ atd. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |