Důležité zkušenosti z tématu
Učíte v přípravné třídě? Co se vám daří?:
Ema K. píše:
... Co se týče výuky - děti připravuji na systém ZŠ - děti poznávají - čtou písmena - tvořím pro ně průběžně čteníčko - tzv. obrázkové čtení - malé obrázky na A4 zafoliovaném papíře, uzpůsobeny do řádků, která začínají na určité písmeno, jež se zrovna učíme poznávat, nebo jsou námětová - např. ovoce-zelenina, živočichové, předměty apod. (děti si zvykají číst zleva doprava , po řádcích, správně vyslovovat a rozšiřují si tak svou velmi chabou slovní zásobu), dále od ledna již začínáme používat i sešity pro grafomotorická cvičení, máme také učebnice - každému dítěti jsem pořídila knížku s různými úkoly, které postupně vypracováváme - je to jediná možnost jak pro ně získat barevné cvičení - všechny ostatní pracovní listy jsou totiž jinak kopírovány v černobílé barvě...., před čtením a také psaním do sešitu byly děti na "exkurzi" v první třídě, kde viděly jak prvňáci čtou a píšou a taky, že je ve třídě u toho ticho a při komunikaci s učitelkou se hlásí . Což je velmi zaujalo, na čtení i psaní se těší a připadají si hrozně moc důležití :c).
Na rozvoj grafomotoriky mně vyhovují pracovní sešity ze série Mezi námi pastelkami, na počty Počítání soba Boba, něco využívám i ze Šimonovek, ale ty jsou dost náročné pro mé děti, a tak co se týče matematiky a rozumového poznání si tvořím či přepracovávám - zjednodušuji pracovní listy sama na PC tak, aby mi co nejvíce pro výuku vyhovovaly.
V podstatě je toho pro přípravu do školy na trhu dost, ale většinou je to pro děti přípr. třídy - velmi náročné - nezvládnou to. ( Při nástupu do přípravky většinou měly problém napočítat do dvou.) ...
Bc. Lenka U. píše:
... Letos jsem zavedla zafóliovaný seznam žáků s fotografiemi a děti mají denně za úkol mazatelným fixem označit, kdo přišel a kdo ne.
Další příležitost pro cílený nácvik správného držení psacího náčiní.
Co děláte vy?
Potřebujete něco?***
Tato diskuze je součástí akce INSPIROMAT 2012, která si klade za cíl zpracování vybraných témat spoluprací uživatelů Metodického portálu RVP.cz.
***