Vybírám z diskuzního tématu
Učíte v přípravné třídě? Co se vám daří?:
Mgr. Hana Pilařová píše:
Plán přípravné třídy by měl vycházet z RVP pro předškolní vzdělávání. Zařazujete třeba větší měrou činnosti organizované venku? A jak je to vůbec s časovým rozvržením toho denního čtyřhodinového bloku, jak třeba zařazujete přestávky?
Bc. Lenka U. píše:
Roční plán činnosti samozřejmě vychází z RVPPV. Mně se osvědčil denní rozvrh spíše podobný režimu dne v mateřské škole, tzn. ráno do cca 9.00 hodin volné hry, kdy je také prostor pro individuální např. logopedická cvičení, krátká pohybová chvilka, svačina, a potom edukační činnost, rozdělená podle dní do tzv. výchovných složek (i když se tento pojem už nepoužívá). Přestávky, jako ve škole? Ne. Spíše plynule přecházím od jedné činnosti ke druhé, od práce u stolu k pohybové hře,od relaxačních cvičení k řízené činnosti.Takže od cca 10.00 jeden, pokud možno, ucelený tématický blok.
Činnosti venku-spíše ne,kromě tématických, nebo kulturních akcí.
Ema K. píše:
... Počátek roku jsem se snažila přizpůsobit výuku MŠ (tj. individuální hry s indiv. přístupem, komunikační kruh, společné hry na koberci, ale postupně jsem děti připravovala " do lavic"., a zhruba od ledna přecházím na systém ZŠ - začínáme stále sice s výukou později - cca 8.15-25 hod., kdy si děti po příchodu indiv. hrají, případně také ještě snídají...., poté začíná první zkrácená hodina - hodina říkanek a zpěvu.
Velkým problémem jsou pro mě přestávky - jsem v podstatě nucena je dodržovat - často mám dozory na chodbách, takže musím tomu i výuku přizpůsobit. Když mám dozor - děti využívají na prostorné chodbě na zemi připravené hry - např. skákání panáka, rovnovážný had apod.
Druhá hodina je věnována většinou výuce - grafomotorika, matematika, komunikace a rozumové poznání apod.
Po velké přestávce - která je opět prodloužená - protože děti jedí pomalu, musí si po sobě uklízet, umývat zoubky a to vše trvá docela dlouho - přichází necelý dvouhodinový blok - kdy je zařazena výtvarná, pracovní nebo dramatická výchova, tělocvik nebo vycházka dle počasí, proloženy samozřejmě přestávkami - na pití a nějaký ten taneček a písničku... :c).
Bc. Lenka U. píše:
Dobrý den, jak píše Ema K., je to fuška. Já mám možná výhodu, že moje přípravka včetně šatny a příslušenství je od školy oddělena uzamykatelnými dveřmi, máme tam svůj režim, který není vázán na zvonění ve škole. Já po skončení vyučování v přípravce přecházím do školy, kde vykonávám některé dny v týdnu dozor na chodbě a potom ještě dobírám 2 h. týdně - většinou VV nebo HV.
Máte co dodat? Otázku na ostatní?
***
Tato diskuze je součástí akce INSPIROMAT 2012, která si klade za cíl zpracování vybraných témat spoluprací uživatelů Metodického portálu RVP.cz.
***