Citace:
Tak nám tedy poraďte jak a co z neverbální komunikace máme učit.
Dobrý den,
pokud se týká samotné výuky neverbální komunikace - tedy jak učit, pak se je třeba z hlediska postupu v jednotlivých cvičeních zaměřit na řádné konkretizaci zadání úkolu - tj. co,kdy, kde, jak a proč má účastník cvičení dělat. Po absolvování cvičení pedagog podá zpětnou vazbu a zároveň by měl vyžadovat zpětnou vazbu jak po samotném účastníkovi cvičení, tak i podněty od ostatních žáků. Na základě zpětné vazby můžeme od všech zúčastněných vyžádat návrhy a případná doporučení na zlepšení. Určitě se vyplatí cvičení natáčet na kameru a podrobný rozbor udělat ještě jednou, tj. po vyjádření všech zúčastněných.
Co by měl pedagog v rámci zpětné vazby ve výuce řeči těla zjišťovat:
1)Jak se žák během cvičení cítil, proč právě zvolil pro konkrétní úkol právě tuto mimiku, gestiku,posturiku, zda se v dané roli cítil dobře či naopak a proč?
2)Žák by se měl taktéž vyjádřit k tomu, v jaké situaci může právě zvolenou řeč těla použít a kdy to naopak není vhodné.
3)Neverbální komunikaci během cvičení můžeme sledovat i z hlediska chování všech zapojených. Hodnotíme, zda se nám komunikace jako týmu dařila nebo naopak nedařila a snažíme se přijít na to proč a hledat cestu k nápravě.
V praxi se nám hodně osvědčily videoukázky různých situací - např. ukázka politické debaty, kdy se vypnul zvuk a žáci měli na základě řeči těla zúčastněných politiků usuzovat, co nám vlastně říkají, snažit se přijít na to, zda mluví pravdu a v neposlední řadě vysvětlit, proč si to myslí.