Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Komunikační výchova jen otázkou češtiny?
PříspěvekNapsal: čtv 22. zář 2011 21:29:38 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Lucie Slejšková píše:
[A tady se ptáme - trénujete tyto dovednosti jen v češtině, nebo i v jiných předmětech? A jak to děláte?


Netrénuji vůbec, naopak se snažím navodit maximum reálných situací, kdy žáci MUSÍ komunikovat a pak jim dávám zpětnou vazbu (starší žáci si dávají zpětnou vazbu i navzájem - i to se musí naučit). Takže rozhodně neřeším, v jakém předmětu se zrovna nacházím a nebo jestli je přestávka :) . Na řízenou debatu se připravují naši žáčci (asi i v jiných školách) už v první třídě, kdy vyprávějí, co zažili, jak se při tom cítili apod. a druzí musí nejdříve naslouchat, pak se mohou ptát atd.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Komunikační výchova jen otázkou češtiny?
PříspěvekNapsal: pát 11. lis 2011 20:30:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 23. zář 2011 17:08:37
Příspěvky: 15
Komunikační výchova rozhodně není pouze otázkou češtiny. Jak píšou ostatní kolegové,komunikace nás provází pořád a to nejenom ve škole. Tady se ale bavíme o výuce komunikace přímo ve vyučovacích hodinách. Zajímá nás, jaké didaktické metody použít a samozřejmě i to, zda je lze aplikovat i v jiných předmětech. Tady se opět tedy musím vrátit k první větě mého příspěvku.....komunikační výchova není pouze otázkou češtiny. Verbální i neverbální komunikační kompetence přece žáci musí umět využít a učit se je rozvíjet například i v hodinách matematiky či chemie. Právě v těchto předmětech se je třeba soustředit například na umění prezentace, užívání logických argumentů, vést dialog ohledně řešení zkoumaného problému. Právě na nácvik těchto dovedností by se učitelé během samotné výuky mohli zaměřit. Při zkoušení tedy nebudou brát v potaz pouze faktickou znalost probíraného učiva, ale do hodnocení mohou například zařadit právě i celkový způsob podání. Samozřejmě platí, že učitel od samého začátku žáky vede k tomu, že na způsobu předávání informací (verbálně i neverbálně) hodně záleží a v hodinách právě i na úroveň komunikace klást důraz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: