Jana Petrů píše:
Zajímalo by mě, jak žáci reagují na návrh záznamu jejich projevu před kamerou a následné promítání. Necukají se? Nemusíme žádat souhlas rodičů? Jak je ošetřeno nakládání se záznamem? Děkuji.
Z vlastní zkušenosti mohu říct, že je nejprve třeba žákům řádně vysvětlit, proč právě v dané vyučovací hodině budeme výstupy natáčet. Ještě před samotným natáčením vždy žáky upozorním, že následující rozbor jim pomůže získat důležitou zpětnou vazbu. Žáci se na svém vystoupení učí hledat nejen pozitiva, ale i negativa. V samotném závěru hodiny máme ve studijní skupině takový rituál - všichni si sedneme do kruhu a každý z účastníků se snaží vznést návrh, na čem do další hodiny bude pracovat, zhodnotí co mu v hodině šlo dobře a v čem se naopak necítí být silný. Vždy si dáváme záležet na tom, aby první "kritiku" vznesl po shlédnutí záznamu ten, kterého se výstup bezprostředně týká. Pak teprve se mohou k výstupu vyjadřovat ostatní. Samozřejmě platí, že podmínky jsou stejné pro všechny. Ani jeden žák nesmí být ve cvičeních vynechán.