Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Úrovně obtížnosti
PříspěvekNapsal: stř 21. zář 2011 20:52:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 23. říj 2007 11:36:43
Příspěvky: 280
Způsob hodnocení maturitní zkoušky zcela ovlivnil nahlížení na její výsledky. V žádném případě není možné na těchto výsledcích stavět jako na vstupních parametrech pro nějakou změnu (míra neobjektivity byla díky použití známek, které udělovala škola svým žákům, zcela zničena) - proto jsem o způsobu hodnocení psal zde. Kdybychom znali výsledky pouze z testové části, měli bychom obrázek lepší, i když šlo jen o testy.

Myslím si, že řešit to, jestli dvě nebo jednu úroveň je řešení problému odprostřed. Musíme najít začátek - tím je správné nastavení maturitních požadavků ve vztahu k tomu, co si přeje stát (a ne k tomu, co jsme byli zvyklí před 20, 15 či 10 lety u maturity zkoušet). Maturita je dnes úplně jiná zkouška.

Podstata mého příspěvku byla v tom, že si myslím, že je jedno, jestli máme dvě nebo jednu úroveň, že oběma způsoby můžeme docílit téhož - změřit úroveň znalostí maturanta vzhledem k nějakému standardu. Nikdy toho ale nedocílíme, když nebude hodnocení objektivní.

_________________
Petr Krupka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Úrovně obtížnosti
PříspěvekNapsal: stř 21. zář 2011 20:56:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. zář 2011 20:59:01
Příspěvky: 50
To s Vámi souhlaím. Dřív přece byla maturitní písemka i z M, a úlohy v takové písemce musely být široké, komplexní, hodnotitel z toho mohl poznat, jak maturant uažuje apod. Dnes máme test se zákazem otevř. úloh, který se tváří, že funkce a geometrie jsou cosi exotického na okraj. Jsem češtinář, z matiky samá trojka, aly když jsem test z M zadal, nedalo mi to a začal jsem to řešit.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Úrovně obtížnosti
PříspěvekNapsal: pát 23. zář 2011 12:26:13 
samozřejmě jedna úroveň je možná, ale měla by uspět jen lepší polovina populačního ročníku. Asi nikdo nestanovil, co má garantovat maturita. takže pokud je to předpoklad pro vstup na VŠ, pak je vyučenému truláři k ničemu, protože nepředpokládá další studium VŠ. Pokud by přeci jen chtěl dále studovat, měl by znalosti a dovednosti prokázat na dobré úrovni. Nikoliv maturita, ale "závěrečná" státem garantovaná zkouška (může se jmenovat třeba mistrovská) je předpokladem pro výkon příslušného povolání.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Úrovně obtížnosti
PříspěvekNapsal: pon 26. zář 2011 17:18:25 
Reakce na návrh p. Sarköziho:
Radek Sárközi píše:
Jsem pro 1 úroveň a hodnocení v podobě procent úspěšně řešených úloh (bodů), např. 100% všechno správně, 80%, 10%, 0%. Každá vysoká škola by si stanovila, kolika procent musí maturant dosáhnout, aby mohl být přijat bez přijímaček. Naopak CERMAT by stanovil, kolik procent znamená, že student maturitu nesložil. Např. méně než 20%. Ovšem podmínkou je, že zadání testových úloh bude kvalitní, ne jako nyní...

S jednou úrovní nesouhlasím, důvody jsem již uváděla výše v diskusi.
Co se týče navrhovaného hodnocení, tak to v podstatě je tak, jak říkáte, jen si myslím, že za číslem musí stát obsah, tedy popis toho, co znamená zvládnout 80 % testu, uspět v PP na 60 % apod. Přece i VŠ musí vědět, co maturant v jakékoli úrovni umí a co od něj tedy může očekávat. Jen číslo nestačí. V případě cizích jazyků (i jiných předmětů) je standard jasně popsán v Katalozích požadavků, které jsou úzce svázány s externím kritériem, jímž je pro nás Společný evropský referenční rámec. RVP, ač možná není tak explicitní jako katalogy požadavků nebo SERRJ, obsahuje jasné reference úrovní dle SERRJ.


Naposledy upravil Lenka Urbanová dne úte 27. zář 2011 9:10:12, celkově upraveno 1
úprava citace


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Úrovně obtížnosti
PříspěvekNapsal: úte 27. zář 2011 10:27:08 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Martina Hulešová píše:
Reakce na návrh p. Sarköziho:
Radek Sárközi píše:
Jsem pro 1 úroveň a hodnocení v podobě procent úspěšně řešených úloh (bodů), např. 100% všechno správně, 80%, 10%, 0%. Každá vysoká škola by si stanovila, kolika procent musí maturant dosáhnout, aby mohl být přijat bez přijímaček. Naopak CERMAT by stanovil, kolik procent znamená, že student maturitu nesložil. Např. méně než 20%. Ovšem podmínkou je, že zadání testových úloh bude kvalitní, ne jako nyní...

S jednou úrovní nesouhlasím, důvody jsem již uváděla výše v diskusi.
Co se týče navrhovaného hodnocení, tak to v podstatě je tak, jak říkáte, jen si myslím, že za číslem musí stát obsah, tedy popis toho, co znamená zvládnout 80 % testu, uspět v PP na 60 % apod. Přece i VŠ musí vědět, co maturant v jakékoli úrovni umí a co od něj tedy může očekávat. Jen číslo nestačí. V případě cizích jazyků (i jiných předmětů) je standard jasně popsán v Katalozích požadavků, které jsou úzce svázány s externím kritériem, jímž je pro nás Společný evropský referenční rámec. RVP, ač možná není tak explicitní jako katalogy požadavků nebo SERRJ, obsahuje jasné reference úrovní dle SERRJ.


A na základě dnešních přijímaček to ví?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 4
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Úrovně obtížnosti
PříspěvekNapsal: úte 27. zář 2011 12:47:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. zář 2011 20:59:01
Příspěvky: 50
ANO, jsou 2 možnosti pohledu VŠ:
1) Důležité je, aby uchazeči měli základní předpoklady pro studium, a zda umí tu konkrétní blbinu ze SŠ, je nám jedno, proto jsme rádi, že máme NSZ od Scia. Navíc každý student tam má 3 pokusy...
2) Naše škola si dělá přijímačky z toho, co potřebuje vědět. Je to pěkně drahé a náročné na čas a lidi, ale máme to, co chceme mít.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Úrovně obtížnosti
PříspěvekNapsal: pát 30. zář 2011 11:41:52 
Re pan Sotolář:
A na základě dnešních přijímaček to ví?

Většina škol asi ne, pokud přijímají žáky jen na základě percentilového umístění.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Úrovně obtížnosti
PříspěvekNapsal: pát 07. čer 2013 17:29:09 
Josef Zemek píše:
Jedna úroeň je idealismus, to bychom museli mít jednotné středoškolské standardy. A to na rozdíl od ZŠ nejde, protože na SŠ je profesní a tudíž oborová profilace. Nemůžeme chtít totéž po žácích, kteří mají 2 a 5 hodin angličtiny týdně. Pokud ano, musíme yjít z toho, co se lze naučit za 2 týdenní hodiny, a absolventu 5 hodin týdně to bude k smíchu. A maturita nesmí býtk smíchu.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Úrovně obtížnosti
PříspěvekNapsal: pát 07. čer 2013 17:38:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. zář 2011 20:59:01
Příspěvky: 50
Maturita bohužel k smíchu je.
Tato diskuse je už zastaralá - před týdnem jsme to probírali na Maturitním fóru (http://ascestinaru.cz).


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron