Reakce na návrh p. Sarköziho:
Radek Sárközi píše:
Jsem pro 1 úroveň a hodnocení v podobě procent úspěšně řešených úloh (bodů), např. 100% všechno správně, 80%, 10%, 0%. Každá vysoká škola by si stanovila, kolika procent musí maturant dosáhnout, aby mohl být přijat bez přijímaček. Naopak CERMAT by stanovil, kolik procent znamená, že student maturitu nesložil. Např. méně než 20%. Ovšem podmínkou je, že zadání testových úloh bude kvalitní, ne jako nyní...
S jednou úrovní nesouhlasím, důvody jsem již uváděla výše v diskusi.
Co se týče navrhovaného hodnocení, tak to v podstatě je tak, jak říkáte, jen si myslím, že za číslem musí stát obsah, tedy popis toho, co znamená zvládnout 80 % testu, uspět v PP na 60 % apod.
Přece i VŠ musí vědět, co maturant v jakékoli úrovni umí a co od něj tedy může očekávat. Jen číslo nestačí. V případě cizích jazyků (i jiných předmětů) je standard jasně popsán v Katalozích požadavků, které jsou úzce svázány s externím kritériem, jímž je pro nás Společný evropský referenční rámec. RVP, ač možná není tak explicitní jako katalogy požadavků nebo SERRJ, obsahuje jasné reference úrovní dle SERRJ.