Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Online testy - ano, či ne?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=629&t=18833
Stránka 1 z 1

Autor:  Petr Koubek [ pon 12. zář 2011 12:04:34 ]
Předmět příspěvku:  Online testy - ano, či ne?

Diskutuje se rovněž o způsobu realizace společné části maturitní zkoušky, a to formou on–line testů. Tento způsob by mj. vymýtil z didaktických testů z matematiky tzv. otevřené úlohy a nahradil je uzavřenými úlohami s nabídkou odpovědí (A, B, C, D, E). V zahraničí sledujeme zcela opačný trend, tedy posilování počtu otevřených úloh v testech. Nemůže mít on line testování negativní vliv na kvalitu výuky matematiky?

Autor:  Josef Zemek [ stř 14. zář 2011 21:23:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Online testy - ano, či ne?

To je otázka pro informatiky - já jím nejsem a tedy nevidím překážku toho, aby v online testu bylo okénko na otevřenou odpověď. Elektronické hodnocení otevřených úloh už máme.

Autor:  Petr Koubek [ čtv 15. zář 2011 14:57:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Online testy - ano, či ne?

Já mám problém s testy jako takovými. Osobně jsem zjišťoval, co se studenti naučili, takto: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/11557/j ... ezii.html/
Ale chápu, že jsem v zemi, kde hledáme objektivitu, jednoznačnost a srovnatelnost; aniž bychom přemýšleli, k čemu to je, když student pak žije svůj život... (prostě jsme vlivem nešťastných historických okolností neprošli žádnou ze zásadních debat 30., 40., 60. ani 80. let XX. století, které tudíž zde nereflektujeme, nebo jen málo)

Autor:  Eva Kotrčková [ sob 17. zář 2011 21:55:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Online testy - ano, či ne?

Dobrý večer všem diskutujícím! Úvahy o online testování mě přivádějí na celou řadu otázek, jimiž je třeba se důkladně zabývat, pokud by se o online testování mělo jen uvažovat. Uvádím pouze některé:
Jak a co lze testovat tak, aby byla zachována validita zkoušky?
Nepřevažují nad "okatými" či líbivými výhodami online testování spíše nevýhody, které nejsou na první pohled vidět?
Vyhovovalo by online testování všem předmětům? Jak budou žáci např. rýsovat?
Umožňuje žákům online testování využívat všechny strategie? Např. nyní si mohou dělat poznámky do testového sešitu, podtrhávat si klíčová slova, volit si pořadí řešení úloh, vracet se k úlohám, měnit a opravovat řešení atd.
Lze online testem ověřit všechny dovednosti, které stanovují výstupy středoškolského vzdělávání, a to nejen v katalozích požadavků k maturitní zkoušce, ale také v RVP?
Neověřovaly by se online testem také jiné dovednosti, než jaké chceme ověřit? Např. práce s počítačem? Nebyli by pak ti žáci, kteří dobře ovládají práci s počítačem, ve výhodě oproti ostatním?
Jak by byla zajištěna bezpečnost a jak ošetřeny různé formy podvádění? Jak by musely být počítače vybaveny a zabezpečeny, aby neumožňovaly např. přístup na internet apod.?
Uvedu ještě příklad z cizích jazyků, u nichž rozhodně nelze zkoušku zúžit pouze na didaktický test - jak by při plošném online testování vypadala ústní zkouška a písemná práce? Jak by např. vedl žák ústní interakci s počítačem?
Hodně otazníků a poměrně dost problematických míst zejména z hlediska validity zkoušky...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/