Mgr. Hana Pilařová píše:
Příklad:
škola si vybrala jedenkrát šablonu např. I/3 a má tedy proškolit dva pedagogy a doložit dvě osvědčení .. těch 8 výše zmíněných hodin se vztahuje na jedno osvědčení (tedy jedno školení v rozsahu minimálně 8 hodin) či na dvě (např. dvě učitelky absolvují stejné školení každá v rozsahu 4 hodin)?
V případě, že osm hodin je vztaženo k jedné osobě, může tato osoba absolvovat dvě školení s menším rozsahem tak, aby to dohromady dalo minimálně 8 hodin?
Odpověď kolegy, která vychází z Příručky pro základní školy – žadatele a příjemce 1.4 OP VK“, oficiálního dokumentu MŠMT, který mají všichni příjemci peněz z OPVK 1.4 k dispozici. :
"V rámci projektu OP VK 1.4 jsou na další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) určeny (pomíjím teď cizí jazyky) tyto šablony:
I/3 – rozvoj čtenářské a informační gramotnosti, III/3 – digitální technologie, IV/3 – rozvoj matematické gramotnosti, V/3 – rozvoj přírodovědné gramotnosti, VI/3 – rozvoj finanční gramotnosti.
Pro všechny uvedené šablony jsou předepsány stejné podmínky pro jejich naplnění.
Požadovaným výstupem každé šablony jsou dvě osvědčení o absolvování kurzů DVPP. Podmínkou je, že kurz musí být akreditovaný MŠMT, časový rozsah je min. 8 hodin – myslí se tím součet hodin za oba kurzy dokladované v rámci jedné šablony (jsou tedy možné např. varianty 2 + 6, 4 + 4, 3 + 5 hodin a podobně). Tyto dva kurzy může absolvovat jeden učitel, nebo to mohou být dva učitelé (každý učitel jiný kurz nebo oba učitelé stejný kurz). Sledovaným závazným výstupem projektu jsou právě ona dvě osvědčení o absolvování kurzu. Jestli to byl jeden nebo dva učitelé se pouze projeví při psaní monitorovací zprávy (monitorovací indikátor počet podpořených osob).
Osvědčení o absolvování kurzu musí obsahovat název a obsah kurzu, jeho pořadatele, číslo akreditace MŠMT, hodinovou dotaci, jméno účastníka a jeho datum narození. Účastník kurzu musí být zaměstnancem (pedagogický pracovníkem) školy – příjemce dotace, která ho platí z prostředků projektu OPVK 1.4.
Je možné sloučit několik šablon a vytvořit tak například program na dvoudenní výjezd nebo celodenní školení. Je ale pak potřeba toto školení naporcovat na (nejlépe 4 hodinové) moduly, za každý modul se pak vydá osvědčení podle výše popsaných pravidel.
Být na Vašem místě, asi bych sestavil seznam čtyřhodinových seminářů, které jsem schopen zaštítit akreditací MŠMT, a tento seznam rozeslal základním školám ke zjištění jejich zájmu (zájem = jaký seminář a kolik učitelů). Asi bych tam uvedl, že je možné tyto semináře smysluplně řetězit (podle úvahy pořadatele nebo podle požadavků školy) – výsledkem by pak byly semináře odpolední (4 hodiny), celodenní (2-3 x 4 hodiny) nebo víkendové (5-6 x 4 hodiny). Vše je pak možno uhradit z prostředků šablony V/3 (šablona přináší škole 3.934 Kč, po odečtení 20% na administraci projektu je to cca na jeden 4-hodinový kurz 1.570 Kč – prostředky se ale nesledují po šablonách, lze je vzájemně přesouvat mezi šablonami, takže cena za seminář se uvedeným nemusí řídit, škola může prostředky použít i na cestovní náhrady)."
V závěru kolega radí:
"Ještě si vybavuji, že jsem z MŠMT před časem dostal e-mail se jmény jejich oficiálních lektorů pro OPVK (tuším, že to bylo po krajích ČR) – možná na Váš dotaz jejich jména a kontaktní údaje Vám MŠMT zašle."
Ale vraťme se k monitorovací zprávě a dotazu Terezy Chaloupkové...