Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak iniciovat zjišťování klimatu třídy z pozice rodiče?
PříspěvekNapsal: pát 03. úno 2012 15:18:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30. led 2012 14:10:31
Příspěvky: 9
Z dotazů rodičů: Obracím se na Vás s prosbou o zodpovězení následujících dotazů.Je možné využít některý z Vašich dotazníků pro zjištění vztahu dětí ke škole a k třídnímu učiteli? Mohu jako rodič iniciovat vyplnění takového dotazníku?
Pro řešení tohoto problému je možné několik nástrojů. Resp., kdyby Vaše dítě chodilo na druhý stupeň ZŠ, bylo by jich více, protože dotazníky pro děti jsou vytvářeny až od 5. ročníku (např. Klima školní třídy, Interakce učitele a žáků – asi nejvíce vhodné pro daný problém, Anketa pro žáky, Postoje žáků ke škole).
Adresně pro Váš problém bych doporučil dva evaluační nástroje: 1) Společenství prvního stupně. Dotazník pro žáky formou počítačové hry. 2) Anketa pro rodiče. U této ankety si škola sama volí otázky, které z velké nabídky rodičům položí. Bylo by vhodné zkusit se s vedením školy domluvit na tom, abyste (zástupce rodičů) mohli vybrat ty otázky, které na Vaší škole pokládáte za klíčové. Pak by bylo také dobré podpořit mezi rodiči vyplnění této ankety (vyplňuje se elektronicky, škole je automaticky generována zpráva s výsledky).
Vzhledem k tomu, že jste se na nás obrátila, tak předpokládám, že znáte webové stránky projektu, kde jsou podrobnější informace o evaluačních nástrojích http://www.nuov.cz/ae/harmonogram-zvere ... 9B%C5%99en. O jejich užití ale musí rozhodnout ředitel školy.
Na dotaz, jak iniciovat využití dotazníků na škole bych zkusil si na dané téma pohovořit s někým z vedení školy (ředitelem, zástupcem ředitele). Možná, že už z tohoto rozhovoru by mohla vyplynout dohoda na řešení, nebo alespoň plán vedoucí k řešení, a nebylo by potřeba užívat žádného evaluačního nástroje. Nebo postoj vedení školy může být ve smyslu „to si myslíte jenom Vy, ostatní rodiče ani jiné děti nemají tento problém“, pak je otázka, zda by zástupce vedení uvítal rozhovor s více rodiči (což však nepředpokládám, dle mého názoru je méně vhodné z důvodu možné eskalace problému), nebo nabídnout k využití některý z nástrojů našeho projektu Cesta ke kvalitě, který by mohl přinést konkrétnější informace ve smyslu „tento problém vnímá více rodičů a hodně dětí“ a tedy je to problém k řešení. Možná, že i vedení školy potřebuje tyto „důkazy“, aby řešení mohlo aktivně hledat.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: