Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Standardy FJ - související dotazy https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=673&t=19781 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Renata Šagátová [ ned 26. úno 2012 20:30:24 ] |
Předmět příspěvku: | Standardy FJ - související dotazy |
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak tento dokument bude představen, předložen jednotlivým školám a učitelům FJ? Myslím si, že než začneme testovat žáky, měli bychom zjistit, jestli učitelé mají veškeré nástroje k tomu, aby svou výuku nevedli jako přípravu na test, ale aby dovednosti které se po žácích v testech chtějí, byly přirozeně ve výuce rozvíjeny a to je hlavně - umět použít jazyk ke komunikativním účelům ve všech čtyřech kompetencích. Má ministerstvo nějakou strategii, jak podpoří školy a učitele v zavedení tohoto nového projeku, ať odbornými semináři nebo bližšími informacemi? Můj další dotaz se týká mluveného projevu. Kdy a jak bude do testování tato kompetence zařazena? Další dotaz se týká písemného projevu. Žák má napsat souvislý text, jakým způsobem bude hodnocený písemný projev? Součástí dokumentu nejsou kritéria hodnocení. I když modelové úlohy mají možná řešení, jaká kritéria budou použita k hodnocení písemného projevu a kdo tato kritéria stanoví? Jak se test vyrovná s nepřítomností francouzských znaků na českých klávesnicích? Dále se chci zeptat, kolik škol v ČR má FJ jako 1. jazyk? Jaká je týdenní hodinová dotace FJ na základních školách do 9. třídy jako 1. jazyk a jako 2. jazyk? Myslím si, že od této informace se odvíjí to, jestli jsou žáci požadované úrovně v příslušných ročnících vůbec schopni splnit? Kdo bude určovat, zda žáci budou testováni na úrovni A1 nebo A2? děkuji předem za odpovědi Renata Šagátová Arcibiskupské gymnázium, osmileté gymnázium |
Autor: | Anna Lukešová [ pát 02. bře 2012 9:27:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Standardy FJ - související dotazy |
Dobrý den, vzhledem k tomu, že dnes je poslední pracovní den, kdy probíhá tato diskuze, prosím, aby byly zodpovězeny dotazy kolegyně Šagátové (kýmkoliv kompetentním buď z MŠMT, ČŠI nebo VUP). Já odpovědi bohužel neznám a jsem na ně velmi zvědavá. Především mě zajímá propagace tohoto materiálu a případná inovace učebnic. Na mnoha školách se učí podle starších učebnic (a tedy i metod) a případný neúspěch žáků u testů může být zapříčiněn i tímto faktem (např. v učebnicích není zařazena korespondence atd.). Anna Lukešová |
Autor: | Renata Šagátová [ sob 03. bře 2012 13:41:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Standardy FJ - související dotazy |
Anna Lukešová píše: Dobrý den, vzhledem k tomu, že dnes je poslední pracovní den, kdy probíhá tato diskuze, prosím, aby byly zodpovězeny dotazy kolegyně Šagátové (kýmkoliv kompetentním buď z MŠMT, ČŠI nebo VUP). Já odpovědi bohužel neznám a jsem na ně velmi zvědavá. Především mě zajímá propagace tohoto materiálu a případná inovace učebnic. Na mnoha školách se učí podle starších učebnic (a tedy i metod) a případný neúspěch žáků u testů může být zapříčiněn i tímto faktem (např. v učebnicích není zařazena korespondence atd.). Anna Lukešová myslím si, že mimo jiné je velmi důležité zodpovědět otázku, k čemu toto testování má sloužit. měřit úspěšnost nebo neúspěšnost žáků, kteří již tak v průběhu celé školní docházky jsou testováni, hodnoceni, mi nepřijde jako dobrý cíl. Standardy by měly nabídnout školám, učitelům nějaké "vodítko", "směr" "návod" - shrnutí kompetencí a dovedností, které by žáci mohli v určitých úrovních dosáhnout. Otázkou je, zda je to reálné. K tomu se mohou vyjádřit hlavně učitelé, kteří to vidí v praxi a MŠMT a ČŠI, instituce, které by měly mít celostátní přehled kolik škol má FJ jako 1. jazyk a kolik hodin týdně jej mají - viz mé předešlé dotazy. Nelze také opomenout to, že standardy jsou zatím neúplné, jelikož neobsahují ústní projev a tudíž nemohou být zatím objektivním a komplexním ukazatelem úrovně žáka ve FJ. Také mě zajímá, jak to bude s písemným projevem v testování na počítači - viz mé předešlé dotazy, pokládám si otázku, zda to bude vůbec možné. V tom případě by zbyly dvě kompetence a to poslech a čtení? Renata Šagátová |
Autor: | Tomáš Pavlas [ pon 05. bře 2012 14:00:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Standardy FJ - související dotazy |
Renata Šagátová píše: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, 1)Jak tento dokument bude představen, předložen jednotlivým školám a učitelům FJ? 2)Má ministerstvo nějakou strategii, jak podpoří školy a učitele v zavedení tohoto nového projeku, ať odbornými semináři nebo bližšími informacemi? 3)Kdy a jak bude do testování tato kompetence zařazena? 4)Jakým způsobem bude hodnocený písemný projev? 5)Jaká kritéria budou použita k hodnocení písemného projevu a kdo tato kritéria stanoví? 6)Jak se test vyrovná s nepřítomností francouzských znaků na českých klávesnicích? 7)Dále se chci zeptat, kolik škol v ČR má FJ jako 1. jazyk? 8)Jaká je týdenní hodinová dotace FJ na základních školách do 9. třídy jako 1. jazyk a jako 2. jazyk? 9)Kdo bude určovat, zda žáci budou testováni na úrovni A1 nebo A2? ... Děkujeme za otázky, jelikož na většinu z nich neznáme odpovědi, tak jsme o ně požádali na MŠMT. Do této chvíle jsme je ještě neobdrželi. Odpovědět Vám můžeme jen částečně na otázku 8). Týdenní dotace je stejná jako u jiných jazyků a vyplývá z RVP ZV. Pokud je FJ vyučován jako cizí jazyk a nebo jako další cizí jazyk. Z tohoto se odvíjí také očekávaná úroveň - cizí jazyky A2 a další cizí jazyk A1. Pokud obdržíme odpovědi na Vaše další otázky, hned je sem umístíme. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |