Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Poruchy autistického spektra / 12.2., 21.5. a 10.9.2014
PříspěvekNapsal: čtv 06. úno 2014 17:01:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3349
Zveme vás na další online setkání!
Tentokrát:
Středa 12.2.2014, 20:00
Poruchy autistického spektra, typické chování žáků s PAS


Setkání bude zaměřeno na objasnění pojmu poruchy autistického spektra a typického chování žáků s PAS (deficity v oblasti sociální interakce a sociálního chování, komunikace a představivosti). Deficity v oblasti představivosti výrazně ovlivňují způsoby chování, zájmy a aktivity dítěte.
V další části přednášky budou zmíněny přidružené poruchy a onemocnění.

Mnohem více k obsahu setkání najdete v digifoliu!

Setkání je určeno všem, kteří se v rámci svých pracovních povinností věnují žákům s poruchami autistického spektra. Praktické informace mohou prostřednictvím webináře získat i rodiče a široká veřejnost.
Setkání je zdarma.

Lektor:
PaedDr. Věra Čadilová, speciální pedagog, metodik; místopředsedkyně sdružení APLA.

Dotazy, komentáře, náměty, nápady či zkušenosti pište ještě před setkáním sem do diskuze.
Případně tu spolu můžeme po setkání vyřešit všechno, na co se nedostalo.


Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Hodnocení - známkování žáka s PAS a hraniční SMR
PříspěvekNapsal: stř 12. úno 2014 21:11:27 
Dobrý den,

mám žáka s PAS a MR (podle testů kolísá mezi LMr a SMR). Dítě má asistenta pedagoga, nemá IVP, je v méně početné třdě s upraveným ŠVP (základ) a má vyznamenání. Nemohu se zbavit dojmu, že "něco" je špatně. Dáváme i rodičům mylnou infoprmaci, že dítě je vlastně výborné a mohlo by jít studovat třeba na gymnázium. Jenže..při zkoušení, odpovědích zvládá to, co si tzv. "vyfotí" ze svého sešitu (má výbornou pamět), ale porovnávání a zpracování informací dál vázne. To nezvládne. Brzdí jej PAs nebo MR?

Má někdo radu, jak dál?


děkuji


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: prezentace paní Čadilové
PříspěvekNapsal: stř 12. úno 2014 21:16:00 
Dobrý den,

kde je dostupná prezentace paní Čadilové??
Zatím se zde úplně přesně neorientuji:)

Děkuji
Eva


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: prezentace paní Čadilové
PříspěvekNapsal: stř 12. úno 2014 21:20:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3349
Eva M. píše:
Dobrý den,
kde je dostupná prezentace paní Čadilové??
Zatím se zde úplně přesně neorientuji:)
Děkuji
Eva

Prezentaci najdete >>na této stránce<<.

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Poruchy autistického spektra / 12.2.2014 a 21.5.2014
PříspěvekNapsal: čtv 15. kvě 2014 20:41:48 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3349
Zveme vás na druhé online setkání s PaedDr. Věrou Čadilovou:

Středa 21.5.2014, 20:00
Poruchy autistického spektra,
legislativní podpora inkluze v praxi


Téma setkání:
Legislativní podpora inkluze v praxi, platné legislativní předpisy (Školský zákon, Vyhláška č.73/2005 Sb.) a její uplatňování v praxi u žáků s PAS.

Stručný obsah:
Na setkání se budeme zabývat úskalími zařazování žáků s PAS do systému vzdělávání a poskytováním potřebné míry speciálně-pedagogické podpory dle míry symptomatiky poruch autistického spektra s přihlédnutím k dalším přidruženým poruchám, postižení či onemocnění (vývojová dysfázie, afázie, ADHD, ADD, vývojové poruchy motorických funkcí, epilepsie apod.).
V další části se zaměříme na nezbytné podmínky a předpoklady pro úspěšnou integraci žáků s PAS, zmíníme prostředky speciálně-pedagogické podpory. Důležitým předpokladem úspěšné integrace je týmová práce všech zainteresovaných (pedagog – asistent – rodič – poradenský pracovník). Objasníme si roli učitele a asistenta pedagoga v integračním procesu. V neposlední řadě zmíníme spolupráci školy a rodiny žáka s PAS jako důležitý předpoklad úspěšné integrace.

Komu je setkání určeno:
Setkání je určeno všem, kteří se v rámci svých pracovních povinností věnují žákům s poruchami autistického spektra. Praktické informace mohou prostřednictvím webináře získat i rodiče a široká veřejnost.
Setkání je zdarma.

Lektor:
PaedDr. Věra Čadilová, speciální pedagog, metodik; místopředsedkyně sdružení APLA.

Dotazy, komentáře, náměty, nápady či zkušenosti pište ještě před setkáním sem do diskuze.

Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Poruchy autistického spektra / 12.2.2014 a 21.5.2014
PříspěvekNapsal: stř 21. kvě 2014 20:38:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 12. bře 2011 20:05:49
Příspěvky: 1
Dobrý večer, reaguji na dnešní výborný webinář a diskuzi ke vzdělání asistentů. Dle novely zákona jsem byla přesvědčena, že je maturita nutná. Nedalo mi to a pátrala jsem dál.
Na stránkách www.inkluze.cz jsem vyčetla toto:

Dne 1. září 2012 vstoupila v platnost novela zákona č. 198/2012 Sb. o pedagogických pracovnících, kterou se mění zákon č. 563/2004 Sb. Novela se mj. dotýká asistentů pedagoga, a to konkrétně úrovně jejich dosaženého vzdělání.
Od 1. září 2012 vymezuje zákon 2 kategorie asistentů pedagoga:

Do první skupiny spadají asistenti působící ve třídách, ve kterých se vzdělávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami nebo ve školách podporujících inkluzívní vzdělávání. Tito asistenti musí od 1. září 2012 mít minimálně střední vzdělání ukončené maturitou, přičemž střední škola nemusí být pedagogického směru. Střední vzdělání by mělo být doplněno studiem pedagogiky nebo studiem pro asistenty pedagoga. Předchozí znění zákona umožňovalo vykonávat tuto profesi i se základním vzděláním spolu s absolvováním akreditovaného vzdělávacího programu pro asistenty pedagoga.
Druhou kategorií asistentů pedagoga jsou ti, kteří působí v této profesi při školských zařízení (např. školní družiny nebo kluby). Takoví asistenti splňují kvalifikační požadavky i se základním vzděláním. Nicméně i v tomto případě musí být základní vzdělání doplněno o příslušný akreditovaný kurz.
Na samotném vzdělávání se nic nemění. Zákon pouze začal místo „akreditovaného kurzu pro asistenty pedagoga“ používat termín „studium pro asistenty pedagoga“, čímž sjednotil pojmy se stejnojmenným §4 (nezměněné) vyhlášky 317/2005 Sb.[/i]

Podle přechodného ustanovení čl. II osobě, která splnila kvalifikační předpoklady podle požadavků účinných do 31.8. 2012, zůstává kvalifikace a může profesi asistenta pedagoga vykonávat dál.[/i]

Osobně se domnívám, že asistenti jsou velmi potřební a jejich vzdělání je opravdu důležité. Musí o problematice opravdu hodně vědět a umět ji v praxi používat.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Poruchy autistického spektra / 12.2.2014 a 21.5.2014
PříspěvekNapsal: čtv 22. kvě 2014 9:08:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3349
Děkujeme, že vám to nedalo! Důležité informace!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Poruchy autistického spektra / 12.2.2014 a 21.5.2014
PříspěvekNapsal: čtv 22. kvě 2014 14:32:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 30. říj 2011 22:26:57
Příspěvky: 33
Dobrý den,

jen podávám informaci, že dnes manželka vyzkoušela v MŠ radu paní lektorky (dítě, které odmítalo pít). Paní lektorka radila motivovat dítě tím, co má nejraději. Zkusila PC a světe div se... Po dvou letech hošík pil celý den zcela bez problémů.
Díky paní Čadilová!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Poruchy autistického spektra / 12.2.2014 a 21.5.2014
PříspěvekNapsal: čtv 22. kvě 2014 15:15:56 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Bc. Miloslav Khas píše:
Po dvou letech hošík pil celý den zcela bez problémů. Díky paní Čadilová!

Tak to je skvělá zpráva. Díky za rozjasnění dne.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Poruchy autistického spektra / 12.2., 21.5. a 10.9.2014
PříspěvekNapsal: pát 05. zář 2014 7:49:47 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3349
Zveme vás na první online setkání v tomto školním roce:

Středa 10. 9. 20:00
Podmínky pro integraci žáků s PAS III.


Nechte se zlákat předchozími setkáními s PaedDr. Evou Čadilovou a podívejte se na první a druhý díl seriálu s tématem péče o žáky s poruchou autistického spektra.

Obsah:
Metodika práce se žákem s PAS
  • strukturované učení (struktura - struktura školního prostředí, struktura obsahu vyučovací hodiny), vizualizace času (denní programy, rozvrhy, seznamy úkolů), motivace
  • specifická úprava vyučovací hodiny
  • strategie řešení problémového chování
Typologie žáků s PAS
Prověřování učiva a domácí úkoly
Individuální vzdělávací plán (zásady pro tvorbu IVP)

Komu je setkání určeno:
Setkání je určeno všem, kteří se v rámci svých pracovních povinností věnují žákům s poruchami autistického spektra. Praktické informace mohou prostřednictvím webináře získat i rodiče a široká veřejnost.
Setkání je zdarma.

Lektor:
PaedDr. Věra Čadilová, speciální pedagog, metodik; místopředsedkyně sdružení APLA.

Další informace najdete v digifoliu.

Dotazy na lektorku můžete psát předem sem do diskuze.


Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: