Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Q&A: Martin Vonášek
PříspěvekNapsal: pát 11. zář 2015 9:54:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 09. srp 2015 16:51:53
Příspěvky: 8
Martin Vonášek: na facebooku ne, na google+ sleduji co sledují, ale výuku podle toho příliš neupravuji:)) Co vlastně o sobě žák říká, tím, že někoho a něco sleduje? často se snaží zapadnout do kolektivu, být v souhlasu s většinou, nevybočovat (spirála mlčení) atd.

Jakub: Obecne bych rekl, ze dle toho, o jakou "lajkovanou"/"nasledovanou" entitu se jedna, vyjadruji uzivatele na socialnich mediich tlacitkem follow/like/subscribe/... podporu necemu, co ma jakkoliv definovat jejich osobnost (kdo je muj kamarad; ke komu vzhlizim; co dokresluje muj socialni status; ...), z ceho jim muze neco "kapnout" (at uz materialne nebo zajimave informace), resp. proste to, co je "bavi" - pricemz bych nemel opomenout ani zjevne "interaguju s tim (/s obsahem toho), s kym chci udrzovat kontakt". U zaku bude urcite prevazovat kamaradstvi a zabava.
V navaznosti Spiralu: strach z "mensinoveho nazoru" (disclaimer: muj nazor) lze snizovat prave tim, ze se vzdelavani pomalu stava "cool" zalezitosti a obdivuhodni (schopni) vrstevnici, kteri treba na YT tvori tutorialy (at uz Photoshop, Minecraft nebo Raspberry Pi), umi na sve "peers" mluvit "jejich jazykem", tak, ze je to zajima. Za predpokladu, ze se v socialni (online i ofline) siti zaka podari "bod zlomu", kdy zaci se vzdelavacim obsahem - treba diky iniciative ucitele a/nebo identifikaci "opinion leaderu" v dane skupine (pomoci social media metrik, viz slide 89) zacnou (dobrovolne, ze sveho zajmu) interagovat (lajkovat ho, komentovat, vymenovat si ho stejne, jako to delaji s jinym obsahem), do hry vstoupi recommender algorithms, ktere podnetny obsah v siti napomohou "udrzet". Je-li v pak v siti jiz nejaky vzdelavaci obsah beznou "normou", melo by uz byt snadne na nej navazovat vyuku (rozsirovat ho, dodavat mu kriticky kontext atp.). Chapu, ze bych se mel drzet vice pri zemi, a ze "kultura" (/kazdodenni zity svet) neni neco, co lze zmenit behem jednoho dne, ale prave "dukazy" od vrstevniku podle me muzou prispet k tomu, aby zaci tyto: https://www.youtube.com/watch?v=JC82Il2cjqA idealy zacali prijimat za sve. =)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Q&A: Mira Friedrichová
PříspěvekNapsal: pát 11. zář 2015 9:57:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 09. srp 2015 16:51:53
Příspěvky: 8
Mira Friedrichová: Zajímala by mne praktická aplikace. Např. naše škola má stránky na FB, mimo to máme řadu uzavřených studijních skupin organizovaných v rámci nějakého předmětu a pak pochopitelně existují skupiny studentů - jaké užitečné informace mohu jednoduše zjistit?

Jakub: Je toho hrozne moc, takze odkazuji na relevantni dokumentaci:
https://developers.facebook.com/docs/gr ... rence/page
https://developers.facebook.com/docs/gr ... v2.4/group
https://developers.facebook.com/docs/gr ... rence/user

...urcite bych ale nerad dotaz "odbyl" pouze odkazy.

Pri prezentaci jsem zapomnel zduraznit, ze pred kazdou analyzou je hrozne dulezite stanoveni cilu (co chceme zjistit, v navaznosti na to teprve sbirat data)
...od cehoz by se odvijelo i to, o jakou uroven analyzy se zajimate (na urovni stranky, na urovni skupiny, na urovni dat o jednotlivych zacich), coz by mi pomohlo k lepsimu zodpovezeni dotazu.

Priklady otazek: slide 22 (na nez navazuji ukazky analyz)
Priklady ohnisek analytickeho zajmu: slide 67
Nekolik jednoduchych metrik: slide 89

Jak uz jsem doporucoval jinym kolegum, pro nejrychlejsi "rozkoukani se" ohledne toho, jaka data se daji ziskat, a co s nimi lze delat, je podle me vhodne vyuzit NodeXL a jeho social media importery (slide 80). Proste bych si tento plugin pro MS Office nainstaloval a nechal si vyjet vsechna data (pro stranu skoly, pro facebookove skupiny), co pujdou (NodeXL umi public data). Konkretne v pripade Facebooku je pak pro data, k nimz se pomoci NodeXL nedostanete (byt napr. vidite stranky, ktere vasi zaci lajknuli v prohlizeci, neznamena to automaticky, ze se k nim dostanete i pomoci public API), je treba vytvorit aplikaci, prostrednictvim niz zaci odsouhlasi pristup ke svym datum (slide 79).


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Analýza webových dat pro učitele / 10. 9. 2015
PříspěvekNapsal: sob 12. zář 2015 21:27:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 06. bře 2010 15:06:01
Příspěvky: 4
Děkuji za odpověď. V zásadě se točím kolem motivace. Je logické že vykládat Velkou francouzskou revoluci rok za rokem nemá smysl, mnohem lepší je žáky odkázat na Khana a pak s nimi diskutovat příčiny celé události na základě úryvků textu ze Starého režimu a revoluce. Hned mě zajímalo jestli je něco dalšího v Khanově akademii zaujme, jestli se podívají i na jiná videa z úplně jiných oborů a tam narážím na nulový zájem. Podobné je to i se spirálou a chápu, že nezbývá než se v síti dostat mezi žáky a trochu je bombardovat cool odkazy se vzdělávacím obsahem, pak je to samotné bude více směřovat. Každopádně díky za webinář, zkusím sondovat zájem mezi žáky a kdybyste někdy chtěl na výlet do Ostravy nebo online tak bych možná pár lidí sehnal přímo na data mining:)) Určitě by ocenili drive, který máte. Učím ještě mediální výchovu a tam se snažím podobná témata zařazovat, samozřejmě dost diletantsky, ale snaha tu je...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Analýza webových dat pro učitele / 10. 9. 2015
PříspěvekNapsal: úte 15. zář 2015 19:06:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 09. srp 2015 16:51:53
Příspěvky: 8
Mgr. Martin Vonášek píše:
Děkuji za odpověď. V zásadě se točím kolem motivace. Je logické že vykládat Velkou francouzskou revoluci rok za rokem nemá smysl, mnohem lepší je žáky odkázat na Khana a pak s nimi diskutovat příčiny celé události na základě úryvků textu ze Starého režimu a revoluce. Hned mě zajímalo jestli je něco dalšího v Khanově akademii zaujme, jestli se podívají i na jiná videa z úplně jiných oborů a tam narážím na nulový zájem. Podobné je to i se spirálou a chápu, že nezbývá než se v síti dostat mezi žáky a trochu je bombardovat cool odkazy se vzdělávacím obsahem, pak je to samotné bude více směřovat. Každopádně díky za webinář, zkusím sondovat zájem mezi žáky a kdybyste někdy chtěl na výlet do Ostravy nebo online tak bych možná pár lidí sehnal přímo na data mining:)) Určitě by ocenili drive, který máte. Učím ještě mediální výchovu a tam se snažím podobná témata zařazovat, samozřejmě dost diletantsky, ale snaha tu je...


Dekuji za nabidku. Budu to mit na pameti, kdyby se naskytla prilezitost propojit cestu s necim dalsim.
Je mi sympaticka Vase iniciativa a snaha experimentovat. Urcite dejte vedet, kdybyste slavil nejake (male i velke) uspechy!
Mimo challenges a "cool" vrstevniky a vzdelavatele popularizujici vzdelavani jeste vsichni maji radi memy (ve vyznamu slova nize =)):
http://www.quickmeme.com/meme/359rlw
http://www.memes.com/meme/154616
http://memegenerator.net/instance/60458184
http://memegenerator.net/instance/28655814
http://memegenerator.net/instance/58030877


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: