Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sportovní text - nástroj k rozvoji čtenářství
PříspěvekNapsal: čtv 23. kvě 2019 10:08:13 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3373
Středa 29. 5. 2019, 20:00
Sportovní text - nástroj k rozvoji čtenářství


Setkání s Františkem Brožem je zaměřeno na možnosti využití sportovních textů k rozvoji čtenářských dovedností a čtenářství vůbec. Ideovým východiskem setkání je předpoklad, že výuka je efektivnější s texty, které mají potenciál žáky zaujmout.

Cíle setkání:
  • Přispět k rozšiřování kompetencí vyučujících, které mohou uplatnit při motivaci žáků ke čtení, při rozvoji i ověřování jejich čtenářských dovedností;
  • nabídnout učitelům, případně i žákům a rodičům aktivity využitelné k rozvoji dílčích čtenářských dovedností žáků;
  • pomoci žákům v rozvíjení jejich čtenářských dovedností prostřednictvím sportovních textů, ke kterým má řada z nich blízko a škola jim zpravidla práci s takovými texty nenabízí.

Komu je setkání určeno:
Primární cílovou skupinou setkání jsou učitelé, kteří hledají různé cesty k tomu, aby učinili žákům čtení a práci s textem obecně přitažlivější činností a nebojí se k tomu použít texty se sportovní tematikou. Setkání je ale určeno všem vyučujícím českého jazyka a literatury na 2. stupni základních škol a na školách středních, případně učitelům žáků 4. a 5. tříd základních škol.

Setkání je ZDARMA.

Program:
  • Čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti – typologie textů – typologie úloh jako základní pilíře práce s texty obecně;
  • rozmanitost forem sportovních textů (sport v umělecké literatuře, knihy o sportovcích a sportovních událostech, texty o sportovních odvětvích a jejich pravidlech, texty o průběhu sportovních akcí a utkání, on-line reportáže, výsledkové texty …);
  • jak překonat obavy žáků (i některých učitelů), že sportovnímu textu neporozumí;
  • nápady na práci se sportovními texty (dva typy textů současně, tabulky, výsledky, komplexní úlohy nebo svazky úloh k vybrané sportovní události, interdisciplinární žákovské projekty);
  • Uplatnění různých typů úloh při práci se sportovními texty (ve vztahu k různých čtenářským dovednostem).

Lektor:
František Brož - lektor vzdělávacích kurzů pro učitele (rozvoj a ověřování čtenářských a jazykových dovedností v mateřském jazyce, ověřování výsledků vzdělávání, světová literatura); autor řady publikací, článků a výukových materiálů (http://www.procestinu.com/424861616); provozování webových stránek procestinu.com a vydávání elektronického časopisu PROČeštinu; dlouholetá praxe na různých typech škol; účast na projektech ve vzdělávání

Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady.
V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze.


V digifoliu najdete o webinářích více podrobností!

Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron