|
Moderátor |
|
Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07 Příspěvky: 3433
|
Úterý 18. 2. 2020, 20:00 ADHD netradičněDítě, žák, student, dospělý s ADHD je odrazem moderní doby, která nese krizi hodnot, rodiny a stability systému ve všech rovinách. Tato doba je zdrojem půtek, nedorozumění, pocitů selhání, neúčinnosti výchovných opatření, neporozumění sobě samému, ale v druhé řadě je překvapivě velkou studnicí porozumění a neobyčejného lidství, pokud dáme semínku v nitru jedince vyklíčit a vykvést. Co potřebuje, je porozumět sobě, přijmout se a ovládnout se. K tomu, aby to dokázal, potřebuje moudré rodiče, učitele, vychovatele, přátelé a blízké, kteří v něj věří. Cíle setkání:- přispět k rozšiřování kompetencí vyučujících, které mohou uplatnit při práci s dítětem, žákem či studentem s ADHD,
- nabídnout učitelům, asistentům, ale i rodičům, zamyšlení nad potřebami žáků s ADHD, nad možností jeho pedagogického i výchovného ovlivnění a podpory,
- porozumět sami sobě, vyznat se v tom, co ve mně dítě, žák, či student s ADHD, vyvolává. Jaké jsou moje pocity vycházející z naší interakce,
- nalézt vlastní strategie k ovlivnění a podpoře jedince s ADHD, resp. vrátit kormidlo samotnému dítěti, či žáku, aby se cítilo odpovědné za své chování, a posilovalo tak pozitivní vzorce chování, stalo se tak členem skupiny bez maladaptivních procesů (šaškování, vyrušování, ...) a nalezlo adekvátní sociální vazby v kolektivu,
- neposkytnout instantní návod, ale především otevřít pedagogickou diskusi nad syndromem ADHD a nad možnými symptomy (projevy), které mohou diagnózu navozovat, ale kauzálně ji nesplňují.
Program:- Úvod
- ADHD vymezení pojmu a medicínské souvislosti.
- Nemoc, nálepka, nebo daň vývoji společnosti?
- ADHD z pohledu pedagoga
- Jak to vidí rodič?
- Co prožívá dítě?
- ADHD začarovaný kruh, kde nelze porozumět tomu, co prožívá, pokud sám nejsem stižen stejným osudem
- Kde potřebuje pomoci a podpořit, kde naopak omezit?
- Vhodné strategie pro pedagogy, rodiče i vychovatele, vedoucí zájmových kroužků, přátele a blízké
- Cíl přežít v režimu výhra x výhra
- Kde lze hledat podporu a pomoc?
- Léčit a jak?
- ADHD jako obraz renesanční bytosti, pokud jej naučíme obtíže přetavit ve zdroj
- Závěr
Komu je setkání určeno:Primární cílovou skupinou setkání jsou pedagogové předškolního a školního vzdělávání, rodiče, možná i dospělí s ADHD, kteří hledají různé cesty k tomu, aby upevnili vzájemnou spolupráci a podpořili žáka v reedukačním, či kompenzačním procesu přijetí svých omezení a maximální utilizaci dovedností zpět směrem ke společnosti. Setkání je ale určeno všem, pro něž je problematika vzdělávání zajímavým tématem. Setkání je ZDARMA. Lektorka:Mgr. Helena Kumperová – terapeut, lektor, učitel a kouč. Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady. V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze.V digifoliu najdete o webinářích více podrobností!Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
_________________ Lenka Urbanová, hlavní moderátor Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.
|
|