Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Návrhy opatření
PříspěvekNapsal: čtv 14. čer 2012 18:38:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Přes prázdniny bych diskutoval raději o tom, jak učit dobře čtenářskou gramotnost a další věci, ne už o Strategii. Ten dokument stejně zapadne... Tipy do výuky alespoň využijeme!

Ohledně současného textu RVP ZV by si někdo na MŠMT mohl všimnout, že už víc než polovina jeho textu je nepovinná. K čemu takový dlouhý dokument? Můj návrh by byl v rámci revize RVP ZV vyškrtat všechny nepovinné části! Na prvním místě Standardy, pak doplňující vzdělávací oblasti atd.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Návrhy opatření
PříspěvekNapsal: čtv 14. čer 2012 21:57:17 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Někdo (kdo to asi je?) ví, jak na ni, dokonce na to skásne 84 milionů. Tak proč o tom diskutovat? ;) :x


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Návrhy opatření
PříspěvekNapsal: čtv 14. čer 2012 22:32:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Jana Petrů píše:
Někdo (kdo to asi je?) ví, jak na ni, dokonce na to skásne 84 milionů. Tak proč o tom diskutovat? ;) :x

Vztah zde diskutovaného projektu a projektu ESF se pokouším vysvětlit v jiném vláknu této diskuse.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Návrhy opatření
PříspěvekNapsal: pát 22. čer 2012 18:42:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Možná bychom se mohli zaměřit na jeden palčivý problém:

Jak dosáhnout toho, aby žáci ZŠ dosáhli vyšší úrovně čtenářské a matematické gramotnosti co nejdříve? Které kroky považujete za nejefektivnější? Které byste doporučovali učinit okamžitě?

Strategie totiž nerozlišuje, co udělat nyní a co až potom...

Já bych viděl jako zásadní tento krok:

1) Žáci by měli mít možnost zjistit, jakou úroveň Č a M gramotnosti aktuálně mají (prostřednictvím internetového "testu") a zároveň by měli získat tipy, jak se mohou posunout výš (např. formou e-learningového kurzu). Pozor! Nejde o žádné plošné testování!!!

Tento krok musí někdo zaplatit a někdo kvalitně zrealizovat...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Návrhy opatření
PříspěvekNapsal: pát 22. čer 2012 20:52:31 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Radku, dokud nepochopí, že ji OPRAVDU budou potřebovat, nebudou se o ni zajímat. Navíc si myslím, že jakákoli gramotnost (v tomto užším, nebo snad širším, smyslu slova) se nedá NAUČIT, do té se musí přirozeně vžívat. A na jejím počátku stojí rodiče, kteří (ne)vypráví pohádky, (ne)povídají si s dětmi, (ne)chodí na výlety a (ne)učí děti pozorovat a popisovat viděné atd.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Návrhy opatření
PříspěvekNapsal: pát 22. čer 2012 21:25:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Náš pokus o e-learning podporující čtenářskou gramotnost: http://www.ctenarska-gramotnost.cz/ctenarska-gramotnost/cg-tipy/lenka-si-poradi


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Návrhy opatření
PříspěvekNapsal: sob 23. čer 2012 1:03:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Radek Sárközi píše:
Možná bychom se mohli zaměřit na jeden palčivý problém:

Jak dosáhnout toho, aby žáci ZŠ dosáhli vyšší úrovně čtenářské a matematické gramotnosti co nejdříve? Které kroky považujete za nejefektivnější? Které byste doporučovali učinit okamžitě?

Nějak rychle jste přijal prvotní přešlap tvůrců strategie. U těchto dvou strategií nelze zakotvit.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Návrhy opatření
PříspěvekNapsal: sob 23. čer 2012 11:34:44 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Martin Rusek píše:
Radek Sárközi píše:
Možná bychom se mohli zaměřit na jeden palčivý problém:

Jak dosáhnout toho, aby žáci ZŠ dosáhli vyšší úrovně čtenářské a matematické gramotnosti co nejdříve? Které kroky považujete za nejefektivnější? Které byste doporučovali učinit okamžitě?

Nějak rychle jste přijal prvotní přešlap tvůrců strategie. U těchto dvou strategií nelze zakotvit.


A kam poplujeme dál?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Návrhy opatření
PříspěvekNapsal: sob 23. čer 2012 17:36:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Opomenutí přírodovědné gramotnosti je tak závažný přešlap, že bude nutné buďto strategii doplnit, nebo okamžitě stanovit další skupinu, která by byla kompetentní doplnit základní gramotnosti o gramotnost přírodovědnou. Je tedy zapotřebí vyrazit na zteč někam, kde budou naslouchat kompetentní uši.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Návrhy opatření
PříspěvekNapsal: sob 23. čer 2012 22:50:28 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Za tato "opomenutí" může nešťastný pojem základní gramotnosti. (Pan Dvořák je myslím ochoten se ho zříci.) Vždycky se bude někdo cítit opomenutý a zneuctěný. Ve frontě už se tlačí IT, týmová spolupráce, finanční gramotnost... Ke každé bude vytvořena trucskupina? Opakované handrkování se o obsah základních gramotností nebo přetahování se o příslušnost ke gramotnosti nebo ke KK – to jen dokazuje, že takto obecně (rámec) a planě (úřad sobě) pojatý dokument stejně k ničemu nepovede. Vlastně ani nemůže ničemu ublížit, jen zbytečně odčerpává čas, energii a prostředky.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: