Petr Koubek píše:
Myslím, že zodpovědné a svědomité učitele snaha měřit jejich práci ve srovnání s ostatními rozlaďuje a měli by to umět společně ještě jasněji vyjádřit. My ta data nepotřebujeme. Potřebuje je někdo zcela jiný!!
Já vám věřím, že to tak cítíte Vy a mnoho dalších učitelů. Právě v tom vidím problém českého školství.
Já jako rodič tuhle informaci chci, a mám pocit, že i potřebuju. Z různých důvodů mi ji neposkytují ani stávající komerční testy (když letos bylo dítě testováno komerčním testem, byla asi poskytnutá míry podpory ze strany zadávajícího učitele taková, že výsledky jsou bezcenné).
Mnoho nemocnicím a pacientům taky donedávna nevadilo, že nemají informace, zda se stejnými diagnózami u nich neumírají pacienti častěji, nebo zda u nich léčení není náhodou postatně dražší nebo provázené více komplikacemi.
Věřím, že se pojetí profesionality časem promění, a se o tyto informace budou lidi ve zdravotnictví, školství atd. zajímat, a to nejen pacienti, rodiče a žáci, ale i učitelé a lékaři.
Ale v tuto chvíli opravdu není plošné testování nejbližší úkol. Měli bychom se naučit vůbec testovat.