Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Návrhy opatření
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=687&t=20287
Stránka 3 z 4

Autor:  Radek Sárközi [ čtv 14. čer 2012 18:38:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy opatření

Přes prázdniny bych diskutoval raději o tom, jak učit dobře čtenářskou gramotnost a další věci, ne už o Strategii. Ten dokument stejně zapadne... Tipy do výuky alespoň využijeme!

Ohledně současného textu RVP ZV by si někdo na MŠMT mohl všimnout, že už víc než polovina jeho textu je nepovinná. K čemu takový dlouhý dokument? Můj návrh by byl v rámci revize RVP ZV vyškrtat všechny nepovinné části! Na prvním místě Standardy, pak doplňující vzdělávací oblasti atd.

Autor:  Jana Petrů [ čtv 14. čer 2012 21:57:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy opatření

Někdo (kdo to asi je?) ví, jak na ni, dokonce na to skásne 84 milionů. Tak proč o tom diskutovat? ;) :x

Autor:  Dominik Dvořák [ čtv 14. čer 2012 22:32:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy opatření

Jana Petrů píše:
Někdo (kdo to asi je?) ví, jak na ni, dokonce na to skásne 84 milionů. Tak proč o tom diskutovat? ;) :x

Vztah zde diskutovaného projektu a projektu ESF se pokouším vysvětlit v jiném vláknu této diskuse.

Autor:  Radek Sárközi [ pát 22. čer 2012 18:42:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy opatření

Možná bychom se mohli zaměřit na jeden palčivý problém:

Jak dosáhnout toho, aby žáci ZŠ dosáhli vyšší úrovně čtenářské a matematické gramotnosti co nejdříve? Které kroky považujete za nejefektivnější? Které byste doporučovali učinit okamžitě?

Strategie totiž nerozlišuje, co udělat nyní a co až potom...

Já bych viděl jako zásadní tento krok:

1) Žáci by měli mít možnost zjistit, jakou úroveň Č a M gramotnosti aktuálně mají (prostřednictvím internetového "testu") a zároveň by měli získat tipy, jak se mohou posunout výš (např. formou e-learningového kurzu). Pozor! Nejde o žádné plošné testování!!!

Tento krok musí někdo zaplatit a někdo kvalitně zrealizovat...

Autor:  Jana Petrů [ pát 22. čer 2012 20:52:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy opatření

Radku, dokud nepochopí, že ji OPRAVDU budou potřebovat, nebudou se o ni zajímat. Navíc si myslím, že jakákoli gramotnost (v tomto užším, nebo snad širším, smyslu slova) se nedá NAUČIT, do té se musí přirozeně vžívat. A na jejím počátku stojí rodiče, kteří (ne)vypráví pohádky, (ne)povídají si s dětmi, (ne)chodí na výlety a (ne)učí děti pozorovat a popisovat viděné atd.

Autor:  Radek Sárközi [ pát 22. čer 2012 21:25:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy opatření

Náš pokus o e-learning podporující čtenářskou gramotnost: http://www.ctenarska-gramotnost.cz/ctenarska-gramotnost/cg-tipy/lenka-si-poradi

Autor:  Martin Rusek [ sob 23. čer 2012 1:03:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy opatření

Radek Sárközi píše:
Možná bychom se mohli zaměřit na jeden palčivý problém:

Jak dosáhnout toho, aby žáci ZŠ dosáhli vyšší úrovně čtenářské a matematické gramotnosti co nejdříve? Které kroky považujete za nejefektivnější? Které byste doporučovali učinit okamžitě?

Nějak rychle jste přijal prvotní přešlap tvůrců strategie. U těchto dvou strategií nelze zakotvit.

Autor:  Mgr. Zdeněk Sotolář [ sob 23. čer 2012 11:34:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy opatření

Martin Rusek píše:
Radek Sárközi píše:
Možná bychom se mohli zaměřit na jeden palčivý problém:

Jak dosáhnout toho, aby žáci ZŠ dosáhli vyšší úrovně čtenářské a matematické gramotnosti co nejdříve? Které kroky považujete za nejefektivnější? Které byste doporučovali učinit okamžitě?

Nějak rychle jste přijal prvotní přešlap tvůrců strategie. U těchto dvou strategií nelze zakotvit.


A kam poplujeme dál?

Autor:  Martin Rusek [ sob 23. čer 2012 17:36:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy opatření

Opomenutí přírodovědné gramotnosti je tak závažný přešlap, že bude nutné buďto strategii doplnit, nebo okamžitě stanovit další skupinu, která by byla kompetentní doplnit základní gramotnosti o gramotnost přírodovědnou. Je tedy zapotřebí vyrazit na zteč někam, kde budou naslouchat kompetentní uši.

Autor:  Mgr. Zdeněk Sotolář [ sob 23. čer 2012 22:50:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Návrhy opatření

Za tato "opomenutí" může nešťastný pojem základní gramotnosti. (Pan Dvořák je myslím ochoten se ho zříci.) Vždycky se bude někdo cítit opomenutý a zneuctěný. Ve frontě už se tlačí IT, týmová spolupráce, finanční gramotnost... Ke každé bude vytvořena trucskupina? Opakované handrkování se o obsah základních gramotností nebo přetahování se o příslušnost ke gramotnosti nebo ke KK – to jen dokazuje, že takto obecně (rámec) a planě (úřad sobě) pojatý dokument stejně k ničemu nepovede. Vlastně ani nemůže ničemu ublížit, jen zbytečně odčerpává čas, energii a prostředky.

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/