Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Návrhy opatření https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=687&t=20287 |
Stránka 3 z 4 |
Autor: | Radek Sárközi [ čtv 14. čer 2012 18:38:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy opatření |
Přes prázdniny bych diskutoval raději o tom, jak učit dobře čtenářskou gramotnost a další věci, ne už o Strategii. Ten dokument stejně zapadne... Tipy do výuky alespoň využijeme! Ohledně současného textu RVP ZV by si někdo na MŠMT mohl všimnout, že už víc než polovina jeho textu je nepovinná. K čemu takový dlouhý dokument? Můj návrh by byl v rámci revize RVP ZV vyškrtat všechny nepovinné části! Na prvním místě Standardy, pak doplňující vzdělávací oblasti atd. |
Autor: | Jana Petrů [ čtv 14. čer 2012 21:57:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy opatření |
Někdo (kdo to asi je?) ví, jak na ni, dokonce na to skásne 84 milionů. Tak proč o tom diskutovat? |
Autor: | Dominik Dvořák [ čtv 14. čer 2012 22:32:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy opatření |
Jana Petrů píše: Někdo (kdo to asi je?) ví, jak na ni, dokonce na to skásne 84 milionů. Tak proč o tom diskutovat? Vztah zde diskutovaného projektu a projektu ESF se pokouším vysvětlit v jiném vláknu této diskuse. |
Autor: | Radek Sárközi [ pát 22. čer 2012 18:42:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy opatření |
Možná bychom se mohli zaměřit na jeden palčivý problém: Jak dosáhnout toho, aby žáci ZŠ dosáhli vyšší úrovně čtenářské a matematické gramotnosti co nejdříve? Které kroky považujete za nejefektivnější? Které byste doporučovali učinit okamžitě? Strategie totiž nerozlišuje, co udělat nyní a co až potom... Já bych viděl jako zásadní tento krok: 1) Žáci by měli mít možnost zjistit, jakou úroveň Č a M gramotnosti aktuálně mají (prostřednictvím internetového "testu") a zároveň by měli získat tipy, jak se mohou posunout výš (např. formou e-learningového kurzu). Pozor! Nejde o žádné plošné testování!!! Tento krok musí někdo zaplatit a někdo kvalitně zrealizovat... |
Autor: | Jana Petrů [ pát 22. čer 2012 20:52:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy opatření |
Radku, dokud nepochopí, že ji OPRAVDU budou potřebovat, nebudou se o ni zajímat. Navíc si myslím, že jakákoli gramotnost (v tomto užším, nebo snad širším, smyslu slova) se nedá NAUČIT, do té se musí přirozeně vžívat. A na jejím počátku stojí rodiče, kteří (ne)vypráví pohádky, (ne)povídají si s dětmi, (ne)chodí na výlety a (ne)učí děti pozorovat a popisovat viděné atd. |
Autor: | Radek Sárközi [ pát 22. čer 2012 21:25:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy opatření |
Náš pokus o e-learning podporující čtenářskou gramotnost: http://www.ctenarska-gramotnost.cz/ctenarska-gramotnost/cg-tipy/lenka-si-poradi |
Autor: | Martin Rusek [ sob 23. čer 2012 1:03:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy opatření |
Radek Sárközi píše: Možná bychom se mohli zaměřit na jeden palčivý problém: Jak dosáhnout toho, aby žáci ZŠ dosáhli vyšší úrovně čtenářské a matematické gramotnosti co nejdříve? Které kroky považujete za nejefektivnější? Které byste doporučovali učinit okamžitě? Nějak rychle jste přijal prvotní přešlap tvůrců strategie. U těchto dvou strategií nelze zakotvit. |
Autor: | Mgr. Zdeněk Sotolář [ sob 23. čer 2012 11:34:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy opatření |
Martin Rusek píše: Radek Sárközi píše: Možná bychom se mohli zaměřit na jeden palčivý problém: Jak dosáhnout toho, aby žáci ZŠ dosáhli vyšší úrovně čtenářské a matematické gramotnosti co nejdříve? Které kroky považujete za nejefektivnější? Které byste doporučovali učinit okamžitě? Nějak rychle jste přijal prvotní přešlap tvůrců strategie. U těchto dvou strategií nelze zakotvit. A kam poplujeme dál? |
Autor: | Martin Rusek [ sob 23. čer 2012 17:36:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy opatření |
Opomenutí přírodovědné gramotnosti je tak závažný přešlap, že bude nutné buďto strategii doplnit, nebo okamžitě stanovit další skupinu, která by byla kompetentní doplnit základní gramotnosti o gramotnost přírodovědnou. Je tedy zapotřebí vyrazit na zteč někam, kde budou naslouchat kompetentní uši. |
Autor: | Mgr. Zdeněk Sotolář [ sob 23. čer 2012 22:50:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Návrhy opatření |
Za tato "opomenutí" může nešťastný pojem základní gramotnosti. (Pan Dvořák je myslím ochoten se ho zříci.) Vždycky se bude někdo cítit opomenutý a zneuctěný. Ve frontě už se tlačí IT, týmová spolupráce, finanční gramotnost... Ke každé bude vytvořena trucskupina? Opakované handrkování se o obsah základních gramotností nebo přetahování se o příslušnost ke gramotnosti nebo ke KK – to jen dokazuje, že takto obecně (rámec) a planě (úřad sobě) pojatý dokument stejně k ničemu nepovede. Vlastně ani nemůže ničemu ublížit, jen zbytečně odčerpává čas, energii a prostředky. |
Stránka 3 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |