Ondřej Hausenblas píše:
Nějaké podklady asi tvůrci a tvůrkyně návrhu té "strategie" měli pohromadě, určitě si nějak excerpovali, a mohli by nám všem dát sem k dispozici jak adresy a bibliografické údaje zdrojů, tak i nějaká svá shrnutí nebo analýzy, ať se poučíme všichni.
A prosím dr. Dvořáka, aby tedy nyní sem vypsal jména a funkce tvůrců návrhu, protože ta jména byla na schůzce 12.6. uvedena, a mylsím, že to i sliboval na začátku této diskuse? Já si zapsal většinu, ale nestihl jsem ty funkce (jsou to hlavně vedoucí nebo podvedoucí oddělení na MŠMT, asi dvě pracovnice z NIDV, jejich funkce tam neznám, též paní Šojdrová z ČŠI a tři až čtyři ředitelé škol, že?) Děkuji.
Tak jsem tady dostal zase řádku úkolů. Myslím, že se ptáte dobře, ale částečně ve špatných dveřích. Stále ještě nejsem šéf skupiny, nesestavil jsem, neřídím ji, nemám seznam členů, tím méně s jejich funkcemi. Kdo je vedoucí skupiny jsem tu už napsal (dr. Hájková z odboru 22), která byla představena na semináři.
Co se týče pokladů, ze kterých jsme vycházeli, některé jsou vyjmenované nebo přímo odkazované v dokumentu. Ano, bude užitečné dát to dohromady, ale můj úvazek v projektu zdaleka nestačí na všechny věci, které by bylo potřeba udělat. Už jsem tu dostal výzvu napsat o úspěšných gramotnostech v různých zemích atd.
Ondřej Hausenblas píše:
Byl jsem rád, že v té skupině jsou i ti ředitelé, ale mrzelo mě, že ne učitelé, někdy jsou lepšími znalci rozvoje gramotnosti oni. Překvapilo mě, že ale v té skupině je tolik státních zaměstnanců. Jak za ta léta znám (spolu)práci s MŠMT, a když čtu ten návrh Strategie, řekl bych, že to lidé z praxe možná měli dost nesnadné.
Už se tu začínají klást stále stejné otázky a dávat stále stejné odpovědi. V pracovní skupině jsou lidé ze státní správy, protože to je strategie doporučující, co má dělat státní správa. V zásadě jde o generickou strategii toho, jak něco dostat do těch škol, kam se to dosud nedostalo. Má doporučit kroky úředníkům, čili úředníci sobě, jak tady správně napsal myslím pan Sotolář, ne učitelům. Ale to už tu zaznělo několikrát, podrobně jsem to zdůvodňoval na semináři. Motáme se v kruhu. Asi bude potřeba jít zapracovávat do dokumentu ty náměty, které tu zazněly.
Radek Sárközi píše:
a MŠMT mezitím vyčlenilo 84 milionů z OP VK na projekt GRAMOTNOSTI´. Trochu chaos, ne?
Když si přečtete, co jsem napsal (už po několikáté) výš, tak ne nutně. Já sám bych o tom projektu ESF rád věděl trochu víc. Ale doufám, že by se to mohlo doplňovat. Tohle by mohl být ten projekt na úrovni učitele, když ten náš je na úrovni "úředníka". V něm budou ti konkrétní odborníci a učitelé, kteří vědí, jak rozvíjet gramotnosti (doufám).