Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: ned 17. čer 2012 23:30:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Janek Wagner píše:
Kde tu máte to vaše primitivní plošné testování postavené na minimálních standardech jen testovatelných indikátorů?

Jděte s tím už konečně do háje...


Jak jsem psal, v téhle věci se prostě shoda nerýsuje. Já tam to plošné hodnocení vidím. Vy tam někde vidíte napsáno, že má být výběrové na vzorcích žáků?

Jinak přece v naší strategii doporučujeme, aby se dopracovaly standardy i pro další úrovně, aby se nezůstalo u současného stavu.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: pon 18. čer 2012 1:04:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Jak si tak čtu diskuzi, myslím si, že nakonec v té Strategii bude jen to, co si myslí pan Dvořák, nikoliv to, co uvádějí diskutující na tomto portále... No, nechám se překvapit. :-)

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: pon 18. čer 2012 7:49:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Radek Sárközi píše:
Jak si tak čtu diskuzi, myslím si, že nakonec v té Strategii bude jen to, co si myslí pan Dvořák, nikoliv to, co uvádějí diskutující na tomto portále... No, nechám se překvapit. :-)


Podívejte, zrovna v této věci nejde jen o to, co si myslím já, ale třeba je taky dívat se na to, co bylo napsáno v programovém prohlášení vlády. S ním získala důvěru v Poslanecké sněmovně PČR. A tam se říká:

"Vláda zavede pravidelné zjišťování výsledků vzdělávání v 5. a 9. ročníku základního
vzdělávání. Bude dále stimulovat transparentní zveřejňování výsledků škol potřebné pro
jejich srovnání s akcentováním rozdílů na úrovni vstupů (odlišné vzdělání přijímaných žáků)
pro optimální porovnatelnost poskytovaného vzdělávání."

Názory na tomto fóru jsou určitě důležitý vstup, ale nezlobte se, kromě názorů asi pěti lidí, kteří zde diskutují pořád dokola zhruba o tomtéž, musíme brát v úvahu taky řadu analýz odborných týmů, které jsou ve Strategii citovány. A to nelze odargumentovat jednoduchým "jděte už do háje s testováním".


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: pon 18. čer 2012 8:17:26 
Dominik Dvořák píše:

"Are students well prepared for future challenges? Can they analyse, reason and communicate effectively? Do they have the capacity to continue learning throughout life? The OECD Programme for International Student Assessment (PISA) answers these questions and more, through its surveys of 15-year-olds in the principal industrialised countries." (http://www.pisa.oecd.org)


Konkrétně tato pasáž rozhodně neodpovídá testování tak, jak bylo pojato a jak probíhá- plošné testování tak, jak bylo spuštěno, nedokáže odpovědět na tyto otázky.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: pon 18. čer 2012 11:40:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Návštěvník píše:
Konkrétně tato pasáž rozhodně neodpovídá testování tak, jak bylo pojato a jak probíhá- plošné testování tak, jak bylo spuštěno, nedokáže odpovědět na tyto otázky.


Tato diskuse nemá za cíl řešit testování v současné podobě. Týká se strategie, která doporučuje, aby se v testování posílila právě dimenze gramotnosti, aby se dopracovaly standardy apod. Snažím se tu obhajovat, že lze testovat tak, aby výsledky měly nějakou vypovídací hodnotu, protože u nás stále přetrvává nadměrná skepse k testování jako takovému. (Přirozenou reakcí může být zase přecenění testování, ale u nás myslím je potřeba spíš vysvětlovat, co testování dát může.)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: pon 18. čer 2012 14:16:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 21. kvě 2010 6:21:00
Příspěvky: 90
Přemýšlím, jak se v právě uplynulém testování promítlo ověřování čtenářské gramotnosti. Když už tedy argumentujeme, použiji jeden příklad. Patrně jsem páťáky dobře nepřipravila, protože neznají pojem prvek. Co na tom, že se s ním skutečně za celých pět let nesetkají. Zase jen testujeme sociokulturní status rodiny - možná na to vzdělanější rodič při hovorecdh s dětmi narazil...Nebo si to přečte v knížce, kterou mu koupili...?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: pon 18. čer 2012 14:41:07 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Dominik Dvořák píše:
...v programovém prohlášení vlády...získala důvěru...:

"Vláda zavede pravidelné zjišťování výsledků vzdělávání v 5. a 9. ročníku základního vzdělávání. Bude dále stimulovat transparentní zveřejňování výsledků škol potřebné pro jejich srovnání s akcentováním rozdílů na úrovni vstupů (odlišné vzdělání přijímaných žáků) pro optimální porovnatelnost poskytovaného vzdělávání."

Nepřehlédněte, prosím: stimulovat transparentní zveřejňování výsledků škol potřebné pro jejich srovnání
A jen tak pod čarou - kdo má ještě dneska důvěru k naší vládě a našemu parlamentu?!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: pon 18. čer 2012 16:09:50 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Dominik Dvořák píše:
Bude dále stimulovat transparentní zveřejňování výsledků škol potřebné pro jejich srovnání s akcentováním rozdílů na úrovni vstupů (odlišné vzdělání přijímaných žáků)pro optimální porovnatelnost poskytovaného vzdělávání."


Můžete mi přeložit to akcentování rozdílů na úrovni vstupů? Na úrovni vstupu do ZŠ jsou prvňáčci: budeme tedy pro optimální porovnatelnost testovat už i prvňáčky? Samozřejmě plošně?

P.S. O programové prohlášení pochybné a podvodné koalice se opíráte, ale možnosti RVP (který na rozdíl od fiktivní Strategie může mít dopad do školní praxe, neboť je stále ještě závazným dokumentem) odbýváte citoslovcem pohrdání?


Naposledy upravil Tomáš Pavlas dne pát 22. čer 2012 12:00:01, celkově upraveno 1
úprava citace


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: pon 18. čer 2012 17:15:29 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 07. črc 2010 7:04:19
Příspěvky: 349
Milý kolego, jsou hotové rozsáhlé standardy předškolního vzdělávání, takže co myslíte?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: pon 18. čer 2012 17:53:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Věřím, že se nakonec protestujeme ke světlým zítřkům. Zatím ale nevidím světlo na konci tunelu. Jen ten tunel...

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 333 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 34  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: