Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 333 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: čtv 28. čer 2012 18:24:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Jo, to jste měl kritizovat před 20 lety... Teď je to trapné!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: čtv 28. čer 2012 18:56:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Radek Sárközi píše:
Jo, to jste měl kritizovat před 20 lety... Teď je to trapné!


Vy to samozřejmě nemůžete vědět, ale už tehdy, v roce 1994, jsem hrál jakousi roli v alternativním projektu Obecné školy. Radši spíš něco podpořím než kritizuji. Už tehdy jsme byli MY kritizováni, že tyto osnovy jsou moc podrobné a svazující, že ministerstvo vůbec nemá obsahy vymezovat... Ten náš projekt taky nebyl bez chyb, naopak, ale důraz na podrobnější vymezení učiva (čímž nehájím určité konkrétní řešení) jsem zastával už tehdy. Jsem trapnej už dvacet let, tak mi nevadí být trapnej dál.

Radek Sárközi píše:
Současný pokus vznikl shora.

Co v tom dokumentu je, to je celkem vedlejší. Celou dobu se tu hlavně diskutuje o tom, jak to vzniklo, kdo byl a nebyl pozván. Myslím, že se tu dokonce hlasovalo o tom, zda měl být pozván Radek Sárközi. Hlasování navrhl Radek Sárközi. Situace jak z mého oblíbeného Hellera.

Radek Sárközi píše:
Ale šlo v něm jen o alibi pro plošné testování.


Příští PISA v roce 2015 už bude administrována na počítači, papírový test se považuje za úchylku. Ale že měl ten Dobeš čuch. Aspoň naši žáci nebudou proti svým zahraničním vrstevníkům v testové situaci znevýhodněni. Víte, ono se ukazuje, že zahraniční investoři docela koukají na výsledky PISA, když rozhodují, kam vloží své peníze....


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: čtv 28. čer 2012 20:00:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
To jste zase uvařil kulajdo-zelo-bramboračku s játrovými knedlíčky, kam jste naházel všechno možné i nemožné do jednoho hrnce... Aspoň už vím, jak vznikala ta Strategie. Každej si tam hodil, co ho napadlo.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: čtv 28. čer 2012 20:39:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Vidím to tak, že tady víceméně už od revoluce existují dva názorové proudy.

Jeden z nich si myslí, že ty hlavní cíle vzdělávání jsou netestovatelné, že perspektivní je dát škole a učiteli co největší autonomii, že potřeby společnosti budoucnosti se dost zásadně budou lišit od potřeb minulosti.

Na druhou stranu je tu proud, který věří v to, že z minulosti se nám toho hodí docela dost, že mnohé důležité cíle vzdělávání jsou testovatelné, že přinejmenším v současné situaci českého školství má vyšší míra akontability smysl...

Ostatně tady v té diskusi nakonec nejvíc šlo (kromě procesních aspektů tvorby Strategie) o to testování, které ty rozdílné názory dost srhnuje. Podobně jsou rozdílné názory celkem všude na světě.

Hloupé je, že v současné situaci se tu nerýsuje šance na kompromisní řešení. Mám pocit, že už to všichni vzdali, a to z obou stran. Tak se u nás dělá skoro veškerá politika: podívejte, už deset let se nedaří konsenzuální model důchodové nebo zdravotní reformy. Jde doslova o věci života a smrti, ale odkládají se nebo se musí vyřešit silově.

Aspoň mají obě skupiny možnost vyjadřovat a v diskusi precizovat ty názory. To je pozitivum, které na této debatě vidím. Nějaké to "jste trapnej" kvůli tomu stojí za to vydržet. Názorová monokultura by byla horší.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: čtv 28. čer 2012 21:07:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Já tu vidím úplně jiné dvě skupiny - jedna říká, že za peníze, které jdou v ČR do školství, nic kvalitního nikdy neuvidíme, druhá skupina tam ty peníze nedává, naopak plánuje, že je ještě sníží...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: pát 29. čer 2012 9:32:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Radek Sárközi píše:
...v ČR ... nic kvalitního nikdy neuvidíme...


To zní docela pesimisticky, ale uznávám, že různí lidé kolem mne se už zařizují podle tohoto scénáře, který v obou variantách povede ke vzniku placeného vzdělávacího sektoru soukromých škol a doučovacích služeb pro ty, kdo chtějí a mohou platit, a zbytkového veřejného školství pro ostatní.

Neustále se mne tu různí lidí ptají, proč proboha chci testování. Je to proto, že testování - a na tom se možná dokonce shodneme - je jedna z mála reforem, která nějak školy mění i na úrovni dění v jednotlivých vyučovacích hodinách.
Domnívám se, že ta neshoda je až v tom, že odpůrci testování se domnívají, že plošné testy sice školy mění, ale směrují je špatným směrem, protože neumíme udělat dobré testy, "spravedlivě" nastavit mechanismus odměn a trestů pro školy v závislosi na výsledku, dál s výsledky testů pracovat pro formativní hodnocení...
Plošné testy jsou tedy podle mne (a myslím i podle mých odpůrců) mmechanismem, který NĚJAK celkem důrazně změní veřejné školství. Shodneme se na tomto?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 30. čer 2012 6:49:46 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3260
Vážení diskutující! K 29.6. skončila oficiální diskuze. Znamená to, že k tomu dni vypracujeme oficiální shrnutí. Jinak samozřejmě můžete v debatě pokračovat!
Děkujeme vám za účast a příspěvky!

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 30. čer 2012 19:22:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Tip na jeden ze zdrojů k tématu:

Národní strategie pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve Slovinsku
http://www.npkk.cz/csk/rozvoj_cten.php


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 30. čer 2012 21:15:24 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Slovinci jsou konkrétnější než naše Strategie, ale:
Na konci základní školy žáci:

- samostatně tvoří písemné a ústní texty a berou zřetel na gramatická pravidla
- z přečteného a napsaného dokáží nalézt podstatu a kriticky ji zhodnotit
- plynně čtou a rychlost čtení dokáží přizpůsobit náročnosti textu
- vybírají si a používají vhodnou čtecí a psací strategii
- to, co si přečetli, dokáží využit v různých podmínkách
- samostatně si vybírají a používají knihovnický fond a jiné informační zdroje

Co z toho nenajdeme v našem RVP?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: K dokumentu obecně
PříspěvekNapsal: sob 30. čer 2012 21:47:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Slovinci jsou konkrétnější než naše Strategie, ale:
Na konci základní školy žáci:

- samostatně tvoří písemné a ústní texty a berou zřetel na gramatická pravidla
- z přečteného a napsaného dokáží nalézt podstatu a kriticky ji zhodnotit
- plynně čtou a rychlost čtení dokáží přizpůsobit náročnosti textu
- vybírají si a používají vhodnou čtecí a psací strategii
- to, co si přečetli, dokáží využit v různých podmínkách
- samostatně si vybírají a používají knihovnický fond a jiné informační zdroje

Co z toho nenajdeme v našem RVP?


Podle mě v RVP ZV nenajdeme:

- z přečteného a napsaného dokáží nalézt podstatu a kriticky ji zhodnotit
- vybírají si a používají vhodnou čtecí a psací strategii
- to, co si přečetli, dokáží využit v různých podmínkách
- samostatně si vybírají a používají knihovnický fond a jiné informační zdroje


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 333 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron