Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Souhrn diskuze od 6. června do 15. června
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=687&t=20345
Stránka 1 z 1

Autor:  Tomáš Pavlas [ pon 18. čer 2012 19:38:36 ]
Předmět příspěvku:  Souhrn diskuze od 6. června do 15. června

Děkujeme všem za Vaši dosavadní ochotu zapojit se do diskuze!
Nejprve několik čísel: V uplynulých deseti dnech (od startu diskuze ve středu 6. června do pátku 15. června) se zapojilo více než 15 diskutujících. Přes úvodní snahu moderátorů rozdělit témata diskuze na dílčí podtémata se diskuze soustředila ve vláknu K dokumentu obecně, kde je již více než 250 příspěvků. Do diskuze nahlédlo přes 700 účastníků, ale aktivně se zapojilo jen 15 z nich.

Nejvíce dotazů, poznámek a komentářů se týká koncepce dokumentu.
Účastníci vytýkají MŠMT nekoncepčnost. Navíc upozorňují na krátké termíny pro realizaci úkolů na MŠMT, zbytečnost dokumentu, nesoulad paralelní práce na tomto dokumentu, na revizi RVP ZV a na standardech ZV. Například v tomto příspěvku:
Citace:
“...předpokládal jsem, že:
1) Bylo vyjasněno, co je vizí a předpokládám, že jde o nastavení změny (ne-li přímo obratu, tedy zažehnání krize).
2) Byla vypracována analýza, včetně provázanosti s dalšími strategiemi na úrovni MŠMT (například ve školství dosti populární metodou SWOT ;-) ) + vyhodnocení zainteresovaných skupin (minimálně žák, učitel, ministerstvo; v jednom z mých příspěvků jsem se pokusil tam "vpasovat" i ředitele a zřizovatele).
3) Byly určeny strategické cíle, pokud možno přiměřeně odpovídající parametrům SMART.
4) Aktuálně je tedy na stole debata o vhodném výběru implementační strategie. “

Rozporuplné reakce vyvolal příspěvek upozorňující na základní určení strategie.
Citace:
“... tento text nemá být návodem pro učitele, ale spíš pro úředníky ministerstva: "Pozornost byla věnována zejména těm faktorům, které lze ovlivnit opatřeními prováděnými orgány státní správy na národní úrovni."

Velkou diskuzi rozpoutala absence jmen u předloženého dokumentu. Po proběhnutí semináře byl v uplynulém období seznam členů pracovní skupiny jedním z účastníků zveřejněn v příspěvku.
Citace:
“Já jsem si zapsal:
Miroslava Hájková MŠMT
Svatopluk Pohořelý MŠMT
Dagmar Horáčková odb 20 MŠMT
Věra Procházková MŠMT
Jar. Běloušková odb 26 MŠMT
Bohumila Potočná odb 30 MŠMT
Andrea Šimáková MŠMT(?)
Eva Zelendová NUV
Věra Havlíková NIDV
M Šojdrová ČŠI
Dolenský ZŠ Plzeň
Janovská ZŠ(?)
Pospíšilová Gymnázium Mladá Boleslav
Dominik Dvořák koordinátor strategie”

Z koncepčních problémů účastníci ještě upozornili na krátkou délku diskuze k tak zásadnímu materiálu, který se nazývá Národní strategie...

Z příspěvků týkajících se vlastního obsahu materiálu se nejvíce soustředilo na jednotlivé gramotnosti.
Nejčastěji diskuzi vyvolávaly otázky spojené s čtenářskou gramotností. Například: proč dochází k poklesu u českých žáků, zda je čtenářská gramotnost v RVP ZV, zda je čtenářská gramotnost jen obsahem českého jazyka a literatury. A výrazně se v komentářích ukázalo, že v oblasti čtenářské (a nejen této) gramotnosti existují výrazné osobnosti, které se jí věnují dlouhodobě a proto by měly být zapojeny do práce na dokumentech, které se gramotností dotýkají.
Další příspěvky a otázky se věnovaly vyčlenění přírodovědné gramotnosti a ICT gramotnosti ze skupiny základních gramotností.

Nejméně příspěvků se týkalo vlastního dokumentu, jeho podoby a obsahu.
Část se věnovala doporučením na doplnění dokumentu a část úpravám například pojmenování samotného dokumentu.

V diskuzi se také objevila související témata ať již obecná, například význam bývalého ministra pana Dobeše, otázka rozvolnění výuky, nebo odborná: testování, hodnocení Českou školní inspekcí, nebo projektová podpora environmentální výuce.

Na závěr pár statistických údajů o návštěvnosti: do 13.června diskuzi navštěvovalo každý den téměř 200 účastníků. Informace o diskuzi získávají jednak z Metodického portálu RVP.cz, ale i ze stránek MŠMT a nebo z České školy.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/