Jana Seidlová píše:
"objasní princip vyrovnaného,schodkového a přebytkového rozpočtu domácnosti"
Není mi dost dobře jasné, jak může fungovat schodkový rozpočet domácnosti - kdo bude ten schodek dorovnávat???... Prakticky se schodkem hospodaří jen stát, který tím zatěžuje nás a zejméne ty děti, které to máme naučit....
"uvede způsoby krytí deficitu" - toto téma by měli nejprve dokonale zvládnou přední ekonomové a prakticky, tak ukázat následující generaci, že je to možné.
A naprosto zcestné mi připadá téma pojištění - co znamená pojem základní druhy pojištění? Mám vysokou školu, ekonomické vzdělání, zkoušky pro možnost sjednání pojistných smluv, ale stále jsem v neustále se měnící nabídce pojišťovacích ústavů ztracená.
1. (rozpočet, deficit) když přijdete o práci nebo jste dlohodobě nemocná, je rozpočet ve schodku - řešení je v kvalitním pojištění, pokud je člověk hlavním živitelem domácnosti. Nebo jsou jiná, například rezerva, kterou by měla domácnost (a ovčem i vláda) vytvářet v lepších časech. Děti o tom jsou velmi schopny diskutovqat, kreativně přicházet s nápady, co víc si může pan učitel či paní učitelka přát.
2. (pojistky) ve standardu FG se správně píše o "základních typech" jako je životní, majetkové, povinné ručení, připojistky ke zdravotnímu a penzijnímu systému... Ale finanční vzdělávání není o samotných znalostech, ale o řešení životních situací, o diskusi, o využití znalostí v praxi - jsem hlavní živitel rodiny s příjmem xx, rozpočet rodiny je takový, jak vysokou musím mít pojistku? (podobně u předmětu podnikání aj. podstatných věcí).
A na závěr souhlas s Radkem, paní Janou Petrovou a dalšími, kdo rozumí tomu, že škola se musí obsahově modernizovat, při tom se ale zároveň musí dbát na didaktickou a psychohygienickou stránku věci, na čas - tudíž
opouštět nepraktické staré obsahy, jako jsme kdysi opustili řečtinu... Hezký večer!