Děkuji za tuto připomínku z praxe. Tyto situace reflektujeme. Ale právě neuchopitelnost finanční gramotnosti pro některé žáky je argumentem, proč finanční vzdělávání do škol zavádět.
Rozdílná finanční situace žáků (resp. jejich rodin) určitě může hrát při finančním vzdělávání roli, proto je potřeba k této problematice přistupovat s veškerou pedagogickou profesionalitou.
Chtěla bych také podotknout, že očekávaný výstup "
používá peníze v běžných situacích" je nyní součástí RVP ZV (Člověk a jeho svět - Lidé kolem nás - 2. období) a je tedy povinnou součástí výuky na ZŠ (nehledě na to, zda žáci mají kapesné nebo chodí nakupovat).
Jana Blažková píše:
Ještě si, prosím, uvědomte, že např. na vesnicích žijí děti v rodinách s tak nízkými příjmy, že nemívají kapesné ani na druhém stupni a dokonce ani nechodí nakupovat, takže pro ně je veškerá finanční gramotnost něco neuchopitelného. "Mama nemá peníze" a tím hasne veškeré počítání, plánování atd. Naopak na druhé straně jsou děti, jejichž rodiče jim poskytnou naprosto vše i víc- ale ani ti nechodí do obchodů, nehospodaří se svěřenou částkou. Jistě je situace jiná ve městech, ale je třeba počítat i s takovými problémy.