Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se

Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV
PříspěvekNapsal: ned 20. led 2013 23:01:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30. lis 2009 19:52:03
Příspěvky: 12
Nemyslím si, že KOVy se staly normou, podle které se děti hodnotí. Pomáhají nám při vyhodnocování - formulaci, i při plánování, dávají nám konkrétnější náhled do problematiky vzdělávání dětí.
Myslím si, že probíhající diskuze ohledně KOVů a revize RVP PV vede k tomu, že nastíněné problémy by mohla vyřešit ucelená metodická příručka,
která by pomohla všem. Těm mladým, začínajícím, i těm starším, které ještě pracovaly podle Programu výchovné práce a příslušných metodik.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 7:28:36 
Jako začínající učitelka musím KOVy označit za užitečné, ovšem ne zcela jednoznačné (alespoň pro mne). V naší MŠ jsme KOVy zařadily do TVP - každý očekávaný výstup jsme rozdělily do několika fází - dle KOV. Určitě jsou takto očekávané kompetence pro mne uchopitelnější.
Ovšem: při tomto "rozklíčování" jsme neustále narážely na problém: jelikož jsou očekávané výstupy v jednom poli a konkretizované v druhém poli - těžko si "domyslet", co k čemu vskutku patří.
Moc by pomohlo, kdyby každý očekávaný výstup měl k sobě konkrétní konkretizovaný výstup (či jejich skupinu).
Navíc, jako začínající učitelka postrádám metodiky pro jednotlivé oblasti. Jsou sice k dostání na trhu, ale domnívám se, že by tyto základní dokumenty měly být poskytovány státem (stejně jako RVP) bezplatně jakož to veřejný dokument a třeba i v rámci RVP jakož jeho příloha.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 9:52:23 
Dobrý den,
1.Využili jste již tohoto dokumentu v praxi, popřípadě jak?
Ano, využívám ho u týdenního plánování i evaluace.
2.Považujete jej za vhodnou a potřebnou součást RVP PV?
Ano, je velmi přehledně zpracovaný.
Děkuji. :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 1
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 13:48:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 21. led 2013 13:19:51
Příspěvky: 2
Dobrý den,
1. KOV máme přiloženy k ŠVP, v TVP jsme je zapracovali do měsíčních i týdenních plánů. Napomáhají nám také při evaluaci.
2. Ano jsou vhodné a přehledné, ale nevolila bych je jako součást RVP, ale jako metodickou příručku ;) .


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 20:12:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. bře 2010 15:12:03
Příspěvky: 59
Dobrý večer, souhlasím s názorem, že KOVy nejsou pro zkušenější kolegyně nic nového, spousta z nás už má výstupy více méně zažité. Nicméně pro začínající učitelky mohou být přínosem.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV
PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 16:43:15 
KOV pro mě znamená objevení něčeho, co je už dávno objevené. Každé dítě tyto KOVy plní automaticky ve svém přirozeném vývoji a každý zkušený pedagog a rodič pozná, ve které oblasti potřebuje dané dítě více podpory.
Nabízí se ještě jedno vysvětlení pro vznik tohoto dokumentu : konkretizuje "volné" kompetece RVP a to mi připomíná starý Přehled výchovně vzdělávací práce :)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV
PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 20:50:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. led 2013 20:43:57
Příspěvky: 2
1. Ano, po vydání KOV jsme s ním začali okamžitě pracovat. KOV jsou velmi pěkně a přehledně rozpracovány a slouží učitelkám v jednotlivých třídách jako metod.materiál k naplňování konkrétních cílů. Pracujeme s ním denně.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV
PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 21:01:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. led 2013 20:43:57
Příspěvky: 2
2. KOV jsou mnohem lépe zpracované než očekávané výstupy v nynějším RVP PV. Líbí se mi, jak jsou u každé vzdělávací oblasti jednotlivé výstupy "koknrétní". Dobře se mi s ním pracuje :D
Slouží však především k evaluaci a souhlasím s kolegyněmi a kolegy :) , že jsou větším přínosem spíše pro pedagagogy s kratší praxí.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV
PříspěvekNapsal: ned 27. led 2013 21:28:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 04. kvě 2011 18:55:53
Příspěvky: 1
Pracuji několik let jako učitelka mateřské školy.
1. S KOV jsem se seznámila v září 2012. Pomáhají mi písemně formulovat cíle při plánování i evaluaci. Nesouhlasím s tím, aby se konkrétní očekávané výstupy staly závaznou součástí RVP PV (Možný negativní dopad na formální hodnocení práce učitelek).
2. Součástí RVP PV jsou nejen cíle, ale také podmínky vzdělávání. Pokud tedy budou cíle rozpracovány takto detailně, měly by být i podmínky konkrétní. Především psychosociální podmínky (př. cituji z RVP PV - pedagogové respektují potřeby dětí lidské, vývojové, individuální. Reagují na ně a napomáhají v jejich uspokojování - jednají nenásilně, přirozeně a citlivě, navozují situace pohody, klidu, relaxace apod. Děti nejsou neúměrně zatěžovány či neurotizovány spěchem a chvatem.)
Konkrétně uvést, kolik může být maximálně dětí ve třídě, popř. kolik může zvládnout jedna učitelka tak, aby byly KOV k individuálně různým potřebám dětí vůbec realizovatelné.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV
PříspěvekNapsal: pon 28. led 2013 20:44:16 
1. KOV se staly součástí našich TVP a nahradily očekávané výstupy, které zůstaly součástí ŠVP. Je pravda, že to bylo pro nás časově náročné, ale myslíme si, že KOV jsou přínosem.

2. Myslím si, že KOV jsou potřebné.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: