Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Konkretizované očekávané výstupy - KOV
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=699&t=20965
Stránka 4 z 8

Autor:  návštěník [ čtv 17. led 2013 8:28:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

l. KOV jsme přiložili k ŠVP,v TVP je zapracovali do jednotlivých měsíců a i týdenních plánů.Pomáhají nám i při evaluaci jednotlivých témat.KOV Využíváme.
2. Ano.Je to konkrétní,přehledně zpracovaný metodický materiál.

Autor:  Hanka [ čtv 17. led 2013 13:09:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

S KOV jsem se setkala letos po prvním roku praxe v MŠ, takže poměrně v začátčích. Změnila jsem i zařízení. V prvních dvou měsících jsem byla otrávená, že k té plejádě příprav a jiného psaní se přidal další dokument. Ale poté jsem za něj byla ráda. Za sebe jako začínající učitelku jsem docela spokojená, protože zpracování je podrobné. Pomáhá mi při stanovování cílů, nemusím tolik otravovat kolegyni, protože se mohu plně orientovat podle KOV. Využívám je při tvoření všech činností, všechny oblasti si zaznamenáváme já i kolegyně, abychom věděly, co přesně plníme a kde jsou rezervy. Mě práci rozhodně do začátku usnadňuje.

Autor:  Návštěvník [ čtv 17. led 2013 17:14:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

KOV je malá nápověda pro začínající učitelky i pro již "zaběhlé". Měly by ale sloužit jako inspirace pro učitele. Učitelka by si měla plány udělat podle potřeb své třídy. Každé dítě je jiné a potřebuje jiný přístup.
Hodně podnětů nacházím ve starých metodikách, které už nejsou (pokud si je některá neschovala). Bylo tam popsáno, co má dítě v určitém věku zvládnout. Bylo to stručné a přehledné.

Autor:  Bc. Markéta Pavlasová [ čtv 17. led 2013 20:30:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

1. Ještě jsme je v MŠ nevyužily, zatím se s nimi seznamujeme.
2. Za sebe mohu říci, že je velmi vítám. Mám tříletou praxi v MŠ a před ní VŠ studium a opravdu musím říci, že skloubit teorii a praxi byl pro mne oříšek, proto jsem ráda za KOV. Asi bych je ale nezařazovala do RVP PV, spíše bych volila formu metodické příručky či něčeho podobného v podobném duchu.

Autor:  Petra Křížková [ sob 19. led 2013 11:54:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

K otázce č.1
KOVy jsme zapracovaly do našeho ŠVP. Podrobněji jsme podle nich rozpracovaly očekávané výstupy, z nichž si potom konkrétní kompetence volíme do svých TVP dle aktuální rozvojové úrovně dětí ve skupině.
Jsme "fakultní" MŠ. Tzn., že na naší MŠ probíhá celoročně praxe studentek PF oboru učitelství pro MŠ. Studentky pracují s KOVy i ve škole. Vycházejí z nich při plánování činností s dětmi i při následné reflexi po realizaci činností. Tím, že KOVy obsahují náměty konkrétních aktivit, studentky se lépe orientují v tom, jakým způsobem u dětí naplňovat tu kterou kompetenci.

K otázce č.2
KOVy bych určitě neintegrovala do RVP PV jako jeho součást, ale ponechala bych je jako jeho metodickou přílohu, která jej vhodně a výstižně doplňuje.
Dle mého názoru,důkazem toho, zda a s jakým úspěchem naplňuje učitelka kompetence u svěřených dětí, není počet "odfajfkovaných"položek v jakých si tabulkách. Nejautentičtějším obrazem její práce jsou děti a třída jako taková. Jinými slovy řečeno, pokud je ve třídě nastolena pozitivní psychosociální atmosféra a vztahy mezi dětmi jsou založeny na vzájemném respektu, sociální citlivosti a toleranci, pokud děti mají v učitelku důvěru a zároveň ji respektují jako přirozenou autoritu, pak je to důkaz toho. že učitelka pracuje s vědomím jasných záměrů, které integrovala do svého výchovně-vzdělávacího působení přímo v praxi.
Takže,věnujme se jen "papírování", které je skutečně smysluplné a ušetřený čas věnujme dětem. Protože právě DĚTI jsou tím nejdůležitějším, oč nám učitelkám jde!
Petra KŘÍŽKOVÁ
MŠ NERUDOVA
České Budějovice

Autor:  Návštěvník [ sob 19. led 2013 13:43:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

1. S KOVy jsme se seznámili,přiložili jsme je k TVP,s jejich pomocí jsme vypracovali evaluaci za 1.pololetí naší třídy.Pracuji na předškolní třídě a díky těmto výstupům jsme zjistili kde mají děti největší mezery.
2. Určitě jsou vhodnou součástí RVP PV,myslím si však,že začínajícím učitelkám by ještě pomohlo,kdyby tyto KOVy byly rozděleny dle věkových kategorií,jako vodítko pro evaluaci v malých třídách.Učitelky z několikaletou praxí vědí co mají děti v daném věku zvkádnout,ale pro začínající učitelky to někdy bývá problém.

Autor:  Alžběta Palatinová [ sob 19. led 2013 14:50:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

1.KOVy nám pomáhají při plánování, při evaluaci i denním hodnocení. Usnadňují nám práci,pro začínající učitelku jsou srozumitelnější, než RVP PV. Oceňujeme jejich podobu, vyhovují našemu stylu práce i plánování. Pomáhají nám při vyhodnocování rozvoje dítěte, v diagnostice. Ano, jsou přínosem.
2. Myslím si, že v rámci revize RVP PV by bylo vhodné zaměřit se na kategorii očekávaných výstupů, vytvořit soulad s kategoriemi cílů a obsahem vzdělávání.
Svůj příspěvek "Veverka Čiperka" jsem se snažila zpracovat tak, aby byl dokladem toho, že KOVy jsou v praxi využitelné a srozumitelné.
Alžběta Palatinová

Autor:  Lenka Urbanová [ sob 19. led 2013 16:29:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

Do aktualit jsme přidali stanovisko Českého výboru Světové organizace pro předškolní výchovu (OMEP), které se vyjadřuje i ke konkretizovaným očekávaným výstupům.
Citace z dokumentu:
Citace:
ČV OMEP nesouhlasí s tím, aby se Konkretizované očekávané výstupy (KOV) staly povinnou součástí RVP PV. KOVy vnímáme pouze jako metodický materiál pro ty, kterým napomůže při stanovování cílů předškolního vzdělávání. Vnímáme jej jako pomoc zejména začínajícím učitelkám, nebo těm, kteří přesně nerozumí obsahu očekávaných výstupů v RVP PV a jejich obsah potřebují upřesnit. V žádném případě nesouhlasíme s tím, aby se materiál stal normou, podle které se budou děti hodnotit.

Autor:  Zora Syslová [ sob 19. led 2013 18:41:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

Zajímavý se mi zdál názor Zdeňky Hýžďové. Buď „jedno (KOV) nebo druhé (OV)“. Paní Zdenka je přirovnává k výchovnému programu známému z minulých let. I mně se jeví jako „zpátky“ vracející vzdělávání dětí předškolního věku. Ale tím spíš si myslím, že by neměl být součástí RVP PV, který má jiná východiska než vzdělávání dětí podle Programu výchovné práce v jeslích a v mateřské škole. Ale rozhodnutí je ve Vašich rukou. Takže kdo se přidá k Markétě Pavlasové „Asi bych je ale nezařazovala do RVP PV, spíše bych volila formu metodické příručky či něčeho podobného v podobném duchu.“ či Petře Křížové: „KOVy bych určitě neintegrovala do RVP PV jako jeho součást, ale ponechala bych je jako jeho metodickou přílohu, která jej vhodně a výstižně doplňuje.“ ?
Paní Ila pěkně odkryla problematiku, která se již objevila při diskuzi o standardech – že je potřeba doplnit zejména chybějící metodiky a didaktiku předškolního vzdělávání, která by učitelům pomohla s tím JAK pracovat. Souhlasím plně s tím, že toto KOV udělat nemohou. Z nich se sice mohu učitelé dovědět CO by měly děti znát a jaké dovednosti by měly mít. Určitě však neporadí s tím, jakou metodou, formou a činností je u dětí rozvinout. Způsobů, jak děti rozvíjet je opravdu hodně. Ale který je ten nejvhodnější a nejefektivnější???
Tak snad se nám podaří pomoci s odpovědí právě na tuto otázku.

Autor:  Šárka . [ sob 19. led 2013 19:45:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

1. OČV a KOV využívám každý týden při plánování činností, také mi dělá občas problém jejich přiřazování, jako paní Ireně a přivítala bych rozdělení do tabulky OV a k němu rozpracované KOV. K evaluaci je nevyužívám.
2.Ano, jsou vhodnou a potřebnou součástí RVP PV - tak jak jsou v příloze.
Souhlasím s příspěvkem paní Ily.
V naší MŠ jsme nejdříve v TVP psali k tématu dílčí cíle a činnosti, později k tématu k jakým směřujeme kompetencím a činnosti, teď píšeme téma, OČV - KOV a činnosti a mě to rozčiluje, že se to pořád mění a je to vlastně pořád to samé jen v bleděmodrém.
A chybí metodiky. Mám sice staré metodiky i starý PVP pro J a MŠ doma, ale chtělo by to poradit nové metody, formy, činnosti.

Stránka 4 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/