Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Konkretizované očekávané výstupy - KOV https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=699&t=20965 |
Stránka 8 z 8 |
Autor: | Lenka Urbanová [ stř 13. bře 2013 12:42:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV |
Ještě jednou děkujeme za vaše hodnotné příspěvky! Téma jsme pečlivě zapracovali. Z obsáhlého přehledu témat vznikl souhrn, který najdete v příloze. Ze zpracování témat vyplynuly některé podstatné body:
Chcete komentovat či doplnit? |
Autor: | Luca [ čtv 25. dub 2013 13:34:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV |
Plně souhlasím se všemi nebo alespoň s většinou. KOVy i kompetence jsou pomocné a užitečné jejich detailní členění a vypisování pasáží z RVP je již přílišným papírováním. A ano opravdu chybí metodiky podle níž by se dalo alespoň přibližně řídit končím nyní studium učitelství MŠ léta praxe nemám a za tři roky rychlo kurzu ač významných a zkušených profesorů neznám mnoho. Například nevím, jak již někdo zmiňoval přesný postup u cviků či hodu. S hrůzou v očích listuji odbornou literaturou a říkám si no tohle si nemůžu nikdy zapamatovat snad ani přečíst za celé roky zároveň si říkám, že již teď ovlivňuji vývoj i první vzdělávací proces dětí. Naštěstí pracuji se zkušenou kolegyní. Pořád se ale děsím až tyto zkušené učitelky odejdou do důchodu nebo se natolik konkretizují, že jim z jejich zkušeností nezůstane nic, protože jim to div někdo nezakáže. S kompetencemi zářím, oblasti umím, cíle vymyslím během mžiku KOVy znám z paměti. Ale jaké činnosti zvolit pro nejmladší děti, co je pro ně vhodné a co už moc, kdy je to zas málo to my sami na rozdíl od těch straších neřeknou a já si říkám, že vlastně nic neumím. Pracuji ve smíšené třídě a hrůzou my vstávají kolikrát vlasy, zda rozvíjím individuálně vůbec nějakou osobnost jedince když ani u těch nejmladších netuším, jak správně postupovat. Chce to prý zkušenost, říkám si však, že děti ovlivňuji už dnes. Rozhodně bych uvítala jakýkoliv nápomocný dokument |
Autor: | Návštěvník [ pon 02. zář 2013 11:58:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV |
KoV vnímáme jako pomocný materiál, který jsme dlouze diskutovaly. Naše obavy směřují k tomu, aby se z dítěte nestal objekt, který se budou snažit pedagogové " dotáhnout" k nějakému nastavenému očekávání. Každé dítě se vyvíjí svým tempem a každé dítě potřebuje na zrání svůj čas. A někdy to trvá i déle, než 6 let. Tedy víme, co by mělo dítě...teď ještě aby bylo jasno, co má dělat učitelka. Více bychom uvítaly profesní standardy učitele - podle toho by na sobě mohla pracovat učitelka, bylo by jasné, co je kvalitou předškolního vzdělávání.Podle této kvality pak může růst a vzdělávat se i dítě.( inspiraci je možné hledat v dokumentu Kompetentní učitel 21.stoleti - Step by Step ČR.) |
Stránka 8 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |