Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Konkretizované očekávané výstupy - KOV
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=699&t=20965
Stránka 8 z 8

Autor:  Lenka Urbanová [ stř 13. bře 2013 12:42:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

Ještě jednou děkujeme za vaše hodnotné příspěvky!
Téma jsme pečlivě zapracovali. Z obsáhlého přehledu témat vznikl souhrn, který najdete v příloze.

Ze zpracování témat vyplynuly některé podstatné body:
  • Většina účastníků diskuze se shodla, že KOV jsou pro jejich práci užitečné.
  • Největší přínos vidí zejména pro pedagogy s kratší praxí.
  • Mnoho účastníků uvádí, že KOV jim jsou oporou při evaluaci výchovně vzdělávací práce a při vyhodnocování rozvoje dětí.
  • KOV bývají často zapracovány do ŠVP školy, ačkoli ne vždy to bylo snadné (nesourodost cílů).
  • KOV mohou pomoci při plánování.
  • Účastníci považují KOV za vhodný doplněk RVP PV, přímo do RVP PV by však KOV nezařazovali.
  • Účastníci považují KOV za vhodný metodický materiál. Zároveň velmi často volají po konkrétních a ucelených metodikách, domnívají se, že takových materiálů je nedostatek.
  • Značnou důležitost účastníci diskuze připisují využití KOV při profesní přípravě učitelů.
    Zazněly také obavy z nepřiměřeného nárůstu administrativy.

Chcete komentovat či doplnit?

Přílohy:
Souhrn diskuze k 20 unoru.pdf [819.54 KiB]
581 krát

Autor:  Luca [ čtv 25. dub 2013 13:34:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

Plně souhlasím se všemi nebo alespoň s většinou. KOVy i kompetence jsou pomocné a užitečné jejich detailní členění a vypisování pasáží z RVP je již přílišným papírováním. A ano opravdu chybí metodiky podle níž by se dalo alespoň přibližně řídit končím nyní studium učitelství MŠ léta praxe nemám a za tři roky rychlo kurzu ač významných a zkušených profesorů neznám mnoho. Například nevím, jak již někdo zmiňoval přesný postup u cviků či hodu. S hrůzou v očích listuji odbornou literaturou a říkám si no tohle si nemůžu nikdy zapamatovat snad ani přečíst za celé roky zároveň si říkám, že již teď ovlivňuji vývoj i první vzdělávací proces dětí. Naštěstí pracuji se zkušenou kolegyní. Pořád se ale děsím až tyto zkušené učitelky odejdou do důchodu nebo se natolik konkretizují, že jim z jejich zkušeností nezůstane nic, protože jim to div někdo nezakáže. S kompetencemi zářím, oblasti umím, cíle vymyslím během mžiku KOVy znám z paměti. Ale jaké činnosti zvolit pro nejmladší děti, co je pro ně vhodné a co už moc, kdy je to zas málo to my sami na rozdíl od těch straších neřeknou a já si říkám, že vlastně nic neumím. Pracuji ve smíšené třídě a hrůzou my vstávají kolikrát vlasy, zda rozvíjím individuálně vůbec nějakou osobnost jedince když ani u těch nejmladších netuším, jak správně postupovat. Chce to prý zkušenost, říkám si však, že děti ovlivňuji už dnes. Rozhodně bych uvítala jakýkoliv nápomocný dokument :)

Autor:  Návštěvník [ pon 02. zář 2013 11:58:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Konkretizované očekávané výstupy - KOV

KoV vnímáme jako pomocný materiál, který jsme dlouze diskutovaly. Naše obavy směřují k tomu, aby se z dítěte nestal objekt, který se budou snažit pedagogové " dotáhnout" k nějakému nastavenému očekávání. Každé dítě se vyvíjí svým tempem a každé dítě potřebuje na zrání svůj čas. A někdy to trvá i déle, než 6 let. Tedy víme, co by mělo dítě...teď ještě aby bylo jasno, co má dělat učitelka.
Více bychom uvítaly profesní standardy učitele - podle toho by na sobě mohla pracovat učitelka, bylo by jasné, co je kvalitou předškolního vzdělávání.Podle této kvality pak může růst a vzdělávat se i dítě.( inspiraci je možné hledat v dokumentu Kompetentní učitel 21.stoleti - Step by Step ČR.)

Stránka 8 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/