Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Obsah RVP PV
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=699&t=20969
Stránka 3 z 3

Autor:  Iveta [ úte 29. led 2013 12:03:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV

1.K RVP PV se vracím vždy v přípravném týdnu. Hodnotím si, co se mi povedlo a co bych mohla ještě změnit, popřípadě doplnit v ŠVP
2.Nepřemýšlela jsem nad tím,které části RVP PV považuji za zdařilé, konkrétní či vyhovující. Nijak je nerozděluji
3.Pomohlo by mi, kdyby toho bylo více napsáno k evaulaci. Více a možná i konkrétněji ji rozpracovat.
4.Myslím si, že rozsah i kapitoly jsou dostačující. Líbí se mi rozpracování konkretizovaných očekávaných výstupů.Je to podrobněji rozpracované. Nějaké tabulky, kde máme hodnotit 1-5 mi nic moc neříkají.

Citace:
Otázky se tedy týkají následujících okruhů:
  1. Jak často se k RVP PV „vracíte“?
  2. Které části RVP PV považujete za zdařilé, konkrétní a vyhovující?
  3. Které části RVP PV by potřebovaly lépe formulovat a proč?
  4. Domníváte se, že rozsah RVP PV a jednotlivé kapitoly v něm jsou dostačující?

Prosíme, uveďte vždy číslem, na kterou otázku odpovídáte. Děkujeme!

Autor:  Klára V. [ ned 10. úno 2013 18:21:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV

Jak často se k RVP PV „vracíte“?
Které části RVP PV považujete za zdařilé, konkrétní a vyhovující?
Které části RVP PV by potřebovaly lépe formulovat a proč?
Domníváte se, že rozsah RVP PV a jednotlivé kapitoly v něm jsou dostačující?
1. Většinou se vracím v momentě, kdy přijdu z nějakého školení či přibude nová informace jak z RVP PV pracovat a jaké používat termíny. Zjišťuji, že existuje mnoho odlišných výkladů. Pak se ptám, jestli to chápu správně já, či ti druzí. :D

2. Zdařilé je to, že jsem z něj pochopila změnu v předškolním vzdělávání. Jakým směrem se má ubírat.

3.-4. Myslím, že kapitoly jsou dostačující, naopak bych byla pro zestručnění, příliš mnoho pojmů, překombinované.

Autor:  vaverkovaivana [ pon 11. úno 2013 13:38:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV

1. Neustále (při vypracovávání tématických částí, při jejich vyhodnocování z hlediska očekávaných výstupů a klíčových kompetencí)
2. Oblast č. 5 (Vzdělávací oblasti)
3. Systém cílů v RVP PV (str. 8)

Autor:  Lucie Jirásková [ čtv 14. úno 2013 10:23:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV

Dobrý den. V MŠ bývají i dvouleté děti. Proto bych uvítala, kdyby se nějaká z kapitol v RVP PV věnovala těmto dětem. Potřebují specifický přístup.

Autor:  Lenka Urbanová [ sob 23. úno 2013 9:55:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV

Děkujeme všem za množství odpovědí! Pečlivě vaše příspěvky čteme a s tématy pracujeme! Velmi si vážíme vaší ochoty odpovídat!

Právě zpracováváme další souhrn všech témat v diskuzi. Jakmile bude hotový, předložíme vám jej k vyjádření a požádáme vás o upřesnění a další komentáře.

Byli bychom rádi, kdyby se nad tématy rozvinula debata. Prosíme, pokud v některém příspěvku najdete něco, k čemu byste se rádi vyjádřili, co byste rádi okomentovali, udělejte to.
V případě reakce na konkrétní příspěvek doporučujeme kliknout u onoho příspěvku na tlačítko "Citace". Dostanete se do editačního okna nového příspěvku, jak jste zvyklí, ale v okně bude připraven obsah příspěvku, na který chcete navázat. Ostatním pak bude jasné, co komentujete.
Další možností, jak se vyjádřit, jsou také hvězdičky pod příspěvkem, ty však mohou přidělovat jen přihlášení uživatelé.

Děkujeme!

Autor:  MŠ Planá nad Lužnicí [ stř 27. úno 2013 14:44:29 ]
Předmět příspěvku:  Příspěvek do diskuze

Diskuze k RVP PV
Mateřská škola Planá nad Lužnicí

Reagujeme na Vaši výzvu do diskuze k revizi RVP PV. V naší mateřské škole je v současné době zaměstnáno 13 učitelek. Polovina z nich má vysokoškolské vzdělání, ostatní vystudovanou Střední pedagogickou školu. Ročně do dalšího vzdělávání naše MŠ investujeme asi 50 tisíc Kč. Každá z učitelek má povinnost zúčastnit se nejméně dvakrát za rok vzdělávacího semináře.
Máme velký zájem na tom, aby naše předškolní vzdělávání dosahovalo velmi dobré úrovně a aby se vyvíjelo pozitivním směrem.
Se současným dokumentem RVP PV jsme schopné plnohodnotně pracovat, dotýkat se v něm všech jeho oblastí a využívat k tomu nové metody a formy předškolního vzdělávání. Několika body bychom se zde přesto zmínili o některých překážkách, které v dnešní podobě RVP PV zaznamenáváme. Vzhledem k naší dosavadní praxi je považujeme za důležité a jsme přesvědčeny, že by nám mohly v naší práci výrazně pomoci.

Návrhy:
1. Konkretizace záměrů i výstupů s ohledem na vývojová stádia (3-4, 4-5,
5-6 let)
2. Rozpracování metodik s ohledem na již zmíněná vývojová stádia
3. Činnostní nabídka rozpracovaná s ohledem na vícečetnou inteligenci
4. Propojenost a smysluplnost záměrů s očekávanými výstupy
5. Zpřehlednění a zestručnění RVP PV pro snadnější využití v praxi
6. Jednou ze současných překážek je také velký počet dětí ve třídách,
jenž zamezuje individuálnímu přístupu ke všem dětem

Jako kolektiv jsme velmi rády, že jsme se mohli k tomuto problému vyjádřit a do budoucna se těšíme na další spolupráci.
Za pedagogický kolektiv ředitelka Bc. Jitka Čápová, MŠ Planá n. Luž.

Autor:  Iveta Burešová [ čtv 28. úno 2013 20:03:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Příspěvek do diskuze

Souhlasím s návrhy v předešlém příspěvku, podporuji zejména bod 1 a 2.

1. Konkretizace záměrů i výstupů s ohledem na vývojová stádia (3-4, 4-5,5-6 let)
2. Rozpracování metodik s ohledem na již zmíněná vývojová stádia

Autor:  Ika [ čtv 28. úno 2013 21:24:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV

Dobrý den, já osobně nechápu rozdíl v očekávaných výstupech a klíčových kompetencích, musím říci, že i když s RVP pracuji často,četla jsem ho snad stokrát a některé jeho části mám stále při ruce ,( pořídila jsem si i manuál pro tvorbu TV, tak i přesto mi připadají tyto dvě části RVP tak stejné,že se do nich zamotávám. Zajímalo by mě, zda je nutné do TVP zahrnovat klíčové kompetence i očekávané výstupy. Očekávané ( konkretizované výstupy) mě přijdou dostačující.

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/