Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ŠVP a obsah vzdělávání
PříspěvekNapsal: pát 14. pro 2012 17:44:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 25. čer 2010 11:08:10
Příspěvky: 44
Podle vašich (několika málo) sdělení to vypadá, že Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání vlastně ani žádnou revizi – tedy úpravy, nepotřebuje. Že je srozumitelný a při práci s ním (nebo podle něj) nemáte v mateřských školách problémy.
Při DVPP se však často setkávám s tím, že obsah vzdělávání, tedy jednu z kapitol školního vzdělávacího programu, si každá mateřská škola zpracovává trochu jinak. Což by bylo v pořádku, protože v RVP PV skutečně není řečeno přesně, co má tato kapitola obsahovat.
Úplně v pořádku se mi však nezdá, že v každém regionu se liší nároky na zpracování této kapitoly ze strany ČŠI. Někde požaduje inspekce zapracovat do integrovaných bloků kompetence dítěte na konci předškolního vzdělávání, jinde dílčí vzdělávací cíle jednotlivých vzdělávacích oblastí atd.
Z toho mi vyplývá, že právě tento bod RVP PV (jde o kapitolu 10. Zásady pro zpracování ŠVP) není zřejmě zcela jasně formulován. Dle mého názoru by si celá kapitola 10 zasluhovala lepší a konkrétnější zpracování. Jaké jsou tedy Vaše zkušenosti se zpracováním tohoto bodu ŠVP? Co obsahuje tento bod Vašeho ŠVP? Jak byl hodnocen Českou školní inspekcí?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ŠVP a obsah vzdělávání
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 15:48:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 21. led 2013 15:01:20
Příspěvky: 2
Moc nerozumím otázce. Máte li na mysli kapitolu 10 ve které jsou rozpracovány zásady pro zpracování ŠVP, tak bych rozhodně nic neměnila. Je zde jasně a stručně napsána osnova ke zpracování ŠVP. Vzdělávací obsah je do podrobna rozpracován v kapitole 4. připravji li integrovaný blok rozepisuji dílčí vzdělávací cíle vzdělávací nabídku a očekávané výstupy. Naše paní inspektorka byla spokojená a klíčové kompetence v integrovaných blocích nevyžadovala. Klíčové kompetence s rámcovými cíly máme zakomponované v charakteristice vzdělávacího programu. Daniela B.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ŠVP a obsah vzdělávání
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 18:34:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
A nebude ta chyba spíše na straně ČŠI? Jak může docházet k situaci, kdy inspektoři ČŠI požadují v každém kraji něco jiného? S tím by nejspíš mělo něco udělat především vedení ČŠI...

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ŠVP a obsah vzdělávání
PříspěvekNapsal: sob 02. úno 2013 13:19:18 
Taktéž nerozumím, proč se stále konzultuje a dělá diskuse nad ŠVP, který funguje a je rozpracován všemi mateřskými školami na vysoké úrovni a i ČŠI je spokojená, spíše bych se zaměřila na diskusi ZŠ na údajné nepřipravenost dětí při nástupu do ZŠ. Pokud pracují MŠ podle RVP jsou tam obsáhlé i konkretizované výstupy. A jako učitelka MŠ nemíním suplovat výuku ZŠ-co je to čtenářská gramotnost a matematické představy(učit děti graficky poznat písmena?Počítat sčítání a odečítání 1-10? Není to snad v kompetenci ZŠ?). Mě přísluší snad jen naučit děti přiřazování k číslu počet a četbou knih-pohádek přitáhnout děti k četbě a knihám.Stačí,že individuální práce u každého dítěte při počtu 28 ve třídě a průměrně docházejících 24 dětí denně,mám zvládnout nápravu u špatně mluvících dětí, držení příboru, hygienické návyky, jemnou a hrubou motoriku, tělesnou aktivitu a to nemluvím o hrách-tedy naučit děti si vůbec hrát a o správném chvání v kolektivu, no prostě vychovat společenskou bytost. Je to snad málo? Je tedy na pováženou a k zamyšlení proč tedy podklady na změnu RVP vůbec vzešly. Máme už suplovat rodinu a nyní ještě ZŠ? A o přijímání 2letých dětí radši ani nemluvím-ty patří do jiného školského nebo zdravotního zařízení než je MŠ, protože má jiné specifikace a problémy-ale to už je věcí leislativy, kterou by bylo také vhodné se zamýšlet než diskutovat nad tím, co už je dávno vymyšlené. Toť můj názor.


Nahoru
  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron