Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Metodické materiály v praktické výuce
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=703&t=21125
Stránka 1 z 1

Autor:  Andrea Kapustová [ stř 12. pro 2012 13:08:38 ]
Předmět příspěvku:  Metodické materiály v praktické výuce

Využíváte metodické materiály k písemné práci i v praktické výuce slohu a psaní?

Autor:  Lucie Bušová [ stř 12. pro 2012 22:14:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Metodické materiály v praktické výuce

Ano, využívám příručku Jak na to: Písemná práce z českého jazykahttp://www.novamaturita.cz/jak-uspet-u-maturitni-pisemne-prace-z-ceskeho-jazyka-1404035883.html.

Učím 1. a 2. ročník a zkusila jsem opravovat slohové práce dle loňských kritérií - hlavně prváci se divili, že je možné mít předem daná kritéria.

Ve srovnání s novou tabulkou, do níž jsem jen nahlédla, považuji starší verzi v bodě 2A za dostačující. Počty chyb jsou fajn, ale pokud mám experty, kteří udělají i 15 chyb a jejich text je stále čitelný a pochopitelný, tak bych ve staré verzi dala body 3, podle nové verze o body přijdou.

Autor:  Andrea Kapustová [ pát 14. pro 2012 13:43:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Metodické materiály v praktické výuce

Dobrý den,

je ale třeba říci, že pravopis je pouze jednou ze šesti hodnocených oblastí. To znamená, že pokud někdo neovládá pravopis, ale jeho text je stále "čitelný" a srozumitelný, jak píšete, může získat body v jiné oblasti hodnocení. Kromě toho by hodnocení oblasti pravopisu byla velmi nevyvážená, jeden hodnotitel by za 15 chyb udělil 3 body a jiný 0 bodů. Při hodnocení je třeba vzít v úvahu také charakter chyb a jejich kontext, nikoli pouze počet.

Autor:  Ondřej Hausenblas [ ned 16. pro 2012 21:25:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Metodické materiály v praktické výuce

Bylo by praktické si tady ty metodické mateiály uvést, i s daty vydání? Myslím, že tak mnoho těch obecných zase není, ale různé k jednotlivým úkolům nebo rysům psaní má asi každý různé...

Autor:  Josef Zemek [ pon 07. led 2013 16:52:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Metodické materiály v praktické výuce

Paní Bušová opět poukázala na "široce rozevřené nůžky" mezi učňákem, kde pro některé žáky je mistrovký výkon napsat jedno souvětí bez chyby, a gymnázii, která svou náročností připomínají pobočku filosofické fakulty, a mají na to dost hodin ČjL. A příspěvek jasně ukázal, že "pokud se nic nestane", budou na jaře 2013 hodnotitelé, jimž 15 neopakujících se chyb na stránce nezpůsobí snížení čtenářského komfortu.
Kriterium 2a je 1 ze 6, ale u každé práce může mít to, zda někde dáme 1 nebo 3 body, zlomový význam.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/