Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Bodová škála
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=703&t=21127
Stránka 1 z 2

Autor:  Andrea Kapustová [ stř 12. pro 2012 13:09:25 ]
Předmět příspěvku:  Bodová škála

Je pro Vás bodová škála dostatečně přehledná, srozumitelná a uživatelsky přijatelná?

Autor:  Petr Chaluš [ ned 16. pro 2012 14:41:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Metodické materiály v praktické výuce

Zaujalo mě, že v bodové škále jsou přesně určené počty chyb a zmíněno, že dvě "malé" chyby jsou jako jedna "hrubá" chyba. Stanovovat přesné počty pravopisných chyb pro určitou hodnotu v hodnocení mi přijde jako velmi subjektivní. Chyby se mohou opakovat, podobné chyby jsou vlastně jedna chyba. A je dělení na hrubé a malé chyby nějkou vědeckou metodou definováno? Je to podle mě jen žargon nebo pomůcka některých učitelů jazyků. A některé malé chyby vlastně nemusí být ani chyby, třeba dvě mezery mezi slovy v textu místo jedné mezery apod. Věřil bych více "navádění" hodnotitelů než přesnému stanovování, jak přesně mají hodnotit. Např. navést hodnotitele ať věnují pozornost řádovému mnoovat žství a závažnosti chyb. Např. chyby do 10% slov nebo vět může být doporučeno hodnotit spíše výše na škále a chyby nad 10% může být hodnoceno spíše níže na škále, dle posouzení hodnotitele. A 10% nemusí být nijak pevnou mezí, vždy by měl být prostor pro hodnotitele, který může zdůvodnit své hodnocení. Celkově jde o to, že i maturita ukazuje žákům jaké dovednosti potřebují pro život. Důležitá je dovednost vyjadřovat se jasně a smysluplně písemnou formou, vyjadřovat nové myšlenky čtivým způsobem. K tvorbě jakéhokoli textu by měli žáci přistupovat s motivací vyjádřit se co nejlépe a ne se neustále hlídat, držet se zpátky kvůli strachu z chyby.

Autor:  baruskag [ pon 17. pro 2012 14:28:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bodová škála

Je chvályhodné, že bodová škála byla doplněna o hodnocení v tzv.mezibodech 2 a 4, ale trochu se odlišuje od škály staré. Vím, že to bude znít puntičkářsky, ale aby bylo jasno v pojmech - původně byly chyby ve vysoké nebo neúnosné míře, nyní jen ve větší, původně měly nedostatky vliv výrazný, nyní zásadní...
Jak tomu tedy rozumět - bude platit tato nová škála, popř.lze je obě sloučit?

Autor:  Andrea Kapustová [ pon 17. pro 2012 16:15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bodová škála

Současná podoba škály je dalším stupněm ve vývoji metodiky
k hodnocení písemných prací, vznikla jak na základě zkušeností s centrálním hodnocením písemných prací i s hodnocením na školách, tak také na základě diskuse s expertním týmem odborníků z řad středoškolských pedagogů. Doufáme, že tato podoba bodová škály bude funkční oporou pro hodnotitele písemných prací.
Vzhledem k tomu, že bylo třeba popsat body 2 a 4,tedy tzv. prázdné deskriptory, musely se do jisté míry změnit i popisy ostatních bodů, odstínění jednotlivých bodových pásem je jemnější, právě proto, aby bylo možné slovně popsat prázdné deskriptory.

Autor:  ren123 [ úte 18. pro 2012 20:46:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bodová škála

Asi mám hloupou otázku, ale toto je již oficiální tabulka pro letošní rok?

Autor:  Andrea Kapustová [ čtv 20. pro 2012 20:18:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bodová škála

Ano, jedná se o bodovou škálu, polde které se bude hodnotit už v letošním školním roce.

Autor:  Ondřej Hausenblas [ pát 28. pro 2012 12:49:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bodová škála

Prosím můžete uvést, kdo tu škálu vytvořil a vydal? Je to z VUP/NUV, nebo z Cermatu? Kdo jsou autoři? Myslím, že MŠMT plánovalo, že způsob a hodnocení bude vydán vyhláškou nebo opatřením, a to mi uniklo. Děkuji, O. Hausenblas

Autor:  Radek Sárközi [ pát 28. pro 2012 16:13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bodová škála

Co znamená "téma je zpracováno funkčně"?

Autor:  Andrea Kapustová [ čtv 03. led 2013 14:31:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bodová škála

Dobrý den,

bodovou škálu vydal CERMAT, viz Maturitní vyhláška
č. 177/2009 Sb., § 37:

„Centrum zpracovává a vydává metodické postupy pro výkon funkce orgánů zajišťujících maturitní zkoušky, zejména ředitele školy, komisaře, zadavatele a hodnotitele, a sleduje jejich dodržování při přípravě podmínek pro konání zkoušek společné části maturitní zkoušky ve škole, při jejich průběhu a při hodnocení písemných prací a ústních zkoušek společné části.“

Tato bodová škála vznikla jak na základě diskuse a konsenzu expertního týmu odborníků, zejména z řad středoškolských pedagogů, tak na základě zkušeností z hodnocení maturitních písemných prací.

Autor:  Josef Zemek [ pon 07. led 2013 16:41:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bodová škála

__

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/