A víte co mne třeba zaráží? Že v MŠ může učit i ten, kdo začal letos studovat VŠ - předškolní pedagogika, ale jinou kvalifikaci pro výkon učitelské profese nemá (zkušenosti s vedením nějakých kroužků, za kvalifikaci nepovažuji). Chápala bych, kdyby to byl někdo, kdo už třeba s dětmi dlouhá léta v příbuzném oboru pracoval, ale takhle? Co je moc to je opravdu moc.
Já třeba nechápu, jak je možné, že při takovém množství nezaměstnaných a kvalifikovaných může někdo takový v MŠ učit.
Beru to, že přístupu k dětem a zvládání kolektivu se ani tak nedá naučit, jako má základ v osobnosti učitele, ale ped. diagnostiku, psychologii, znalosti o vývoji a pod. prostě takový člověk nemá.
V Anglii je třeba nutné, aby člověk na učitele v MŠ vystudoval VŠ a k tomu ještě speciální, tuším roční, kurz, který jej až po té opravňuje k výkonu učitelské profese. Musí složit zvláštní znalostní test a pod.
Tady je to kocourkov