Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vzdělání učitelky v MŠ od roku 2013
PříspěvekNapsal: ned 30. čer 2013 19:12:26 
No každopádně OSU nabízí neuspěšným uchazečům o studium Učitelství pro MŠ možnost placeného celoživotka na 4 semestry a pak poslední rok v řádném kombinovaném, ukončeno titulem Bc.
Za lidových 20 000Kč za semestr. :roll:


Nahoru
  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vzdělání učitelky v MŠ od roku 2013
PříspěvekNapsal: úte 02. črc 2013 9:11:16 
Návštěvník píše:
Návštěvník píše:
Na OSU např. žádné body za SPgŠ nepřičítají,na jiné VŠ jsem se nedívala,ale předpokládám, že je to obdobné.Znám spoustu učitelek v MŠ,které to takto mají,protože je jednodušší se dostat na Speciální pedagogiku, než na Učitelství pro Mateřské školy na VŠ,tam je každoročně obrovskýnával :?


No tak letos tam byl ten rozdíl pouhé dva body, tedy 87 pro specku a 89 pro MŠ, jako minimum pro uspěšné vykonání, tuším. Což znamená chybovat jen dvakrát v každém subtestu, kdy má každý celkem 14 bodů - jako minimum. Přijato bylo nějak 30 uchazečů ze 600 (přesná čísla nevím). Takže bych neřekla, že je jednodušší dostat se na specku..


Já myslela ale Olomouc.A tam se body za SPgŠ přičítají. Každopádně víte proč se každoročně do Ostravy hlásí tolik uchazečů? Protože tam není v rámci studia zkouška z cizího jazyka a přijímací testy jsou opravdu lehké (řekla bych úroveň přijímací zkoušky na SŠ) .Já se hlásila do Ostravy i do Olomouce, dostala se na obě VŠ,tak přijímací testy mohu porovnat (UMŠ),v Olomouci jsou přijímačky dvoukolové, test studijních předpokladů (60 otázek) a profilový test z pedagogiky a psychologie (40 otázek),tak kdo nemá o pedagogice a psychologii ani páru,má bohužel smůlu a TSP obsahoval otázky z filozofie,sociologie,matematiky, češtiny,logiky,práva atd.Když jsem ty otázky v testu viděla,tak jsem si říkala,že toto není možné,co to má společného s budoucí učitelkou v MŠ.Věděla jsem,že jsem přijatá do Ostravy,tak mi to pak bylo celkem jedno jak to dopadne.

Celoživotní vzdělávání - paralelní studium (kurz celoživotního vzdělávání)je i v Olomouci, za dva semestry 51200,- po dobu dvou let studia + poslední třetí ročník zdarma a Bc. (celkem studium vyjde na 102400,-). Je umožněno studovat VŠ všem, pokud si to zaplatí.A to mi vadí.

Jinak do 6.8. berou přihlášky na kombinovanou formu UMŠ do Zlína na Baťovu univerzitu.Kombinovaná forma je tam nyní nově.


Nahoru
  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vzdělání učitelky v MŠ od roku 2013
PříspěvekNapsal: úte 02. črc 2013 11:31:20 
Dobrý den, jsem učitel v MŠ. Ředitelka smí nechat tyto "nekvalifikované" osoby v pracovním poměru do 31.12. 2014. A existují pouze 2 možnosti jak kvalifikace dosáhnout. A) Jednooborová mat. zkouška z pedagogiky pro předškolní věk (na střední škole) a za B)Nastoupit do tohoto data na Bc.studium také se zaměřením na předškolní věk.Nevím jak někdo, ale mě 3 roky za to nestály,abych mohl dál učit.Navíc kolik za toho člověk za ty tři roky utratí...Tak jsem se ponořil do pedagogiky a HOTOVO!Neviděl bych v tom hrůzu každej rok pořádají střední školy tyto jednotlivé zkoušky 2x - prostě v období maturit.


Nahoru
  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vzdělání učitelky v MŠ od roku 2013
PříspěvekNapsal: stř 03. črc 2013 5:21:05 
No, víte co, nestudujte VŠ, protože já mám vystudované Mgr. Předškolní pedagogiku na Univerzitě Karlově v Praze a v pardubickém kraji jsem nezaměstnatelná........nikdo mě nechce, protože mám VŠ. Dokonce na mě jedna ředitelka při pohovoru na učitelku MŠ řvala, že mě nepřijme, protože jsem magistra.


Nahoru
  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vzdělání učitelky v MŠ od roku 2013
PříspěvekNapsal: stř 03. črc 2013 9:05:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 19. čer 2013 8:08:56
Příspěvky: 5
martyyy.m píše:
Dobrý den, jsem učitel v MŠ. Ředitelka smí nechat tyto "nekvalifikované" osoby v pracovním poměru do 31.12. 2014. A existují pouze 2 možnosti jak kvalifikace dosáhnout. A) Jednooborová mat. zkouška z pedagogiky pro předškolní věk (na střední škole) a za B)Nastoupit do tohoto data na Bc.studium také se zaměřením na předškolní věk.Nevím jak někdo, ale mě 3 roky za to nestály,abych mohl dál učit.Navíc kolik za toho člověk za ty tři roky utratí...Tak jsem se ponořil do pedagogiky a HOTOVO!Neviděl bych v tom hrůzu každej rok pořádají střední školy tyto jednotlivé zkoušky 2x - prostě v období maturit.


ale toto je možnost jen pro toho kdo vystudoval SŠ obor vychovatelství či dříve výchovnou a humanitární činnost. Všem ostatním je jednotlivá MZ k ničemu, i když udělat si ji mohou také, ovšem jen pro sebe.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 4
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vzdělání učitelky v MŠ od roku 2013
PříspěvekNapsal: stř 03. črc 2013 11:28:50 
marci píše:
Taktéž souhlasím, že ten, kdo učí v MŠ, by měl mít vystudované učitelství pro MŠ. Také do určité míry nechápu, proč speciální pedagog vychovatel, je kvalifikován pro práci v mš. Pochopím to ve speciální školce, či školce, kde je speciální třída pro tyto děti. Samozřejmě, občas se i v "normální" školce objeví dítě s určitými specifickými potřebami, ale na to myslím je připravena i učitelka, která v rámci svého studia měla i speciální pedagogiku, případně absolvovala nějaký kurz. Speciální pedagog podlě mě nemá potřebnou kvalifikaci (nemá v rámci svého studia předškolní pedagogiku, různé výchovy apod. - tyto informace mám od kamarádky, která specku studovala).


O oboru "specka" nemůžu hovořit, to nevím, ale z vlastní zkušenosti, kdy jsem vystudovala obor vychovatelství, Bc i Mgr. nechápu vaše stanovisko. Sama nevíte, co se v tomto oboru vyučuje a jste odbornicí na to, kdo je a není kvalifikovaný. v rámci studia jsme prošli různé pedagogiky, didaktiky, psychologie mimo jiné i vývojovou, kde je zaměření i na tuto specifickou věkovou skupinu dětí. Mimo jiné ve státnicovém předmětu byla i problematika Kurikula - RVP, ŠVP.........tak kde je problém? To, že nikdo neví, jak si novelu zákona vyložit, ani ředitelé MŠ a ZŠ je jedna věc, ale že zrovna vy to víte ????


Nahoru
  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vzdělání učitelky v MŠ od roku 2013
PříspěvekNapsal: stř 03. črc 2013 11:42:50 
Mě osobně vadí, že obor Speciální pedagogika je kvalifikací učitele MŠ. A to z toho důvodu, že pokud studujete Učitelství pro MŠ či Předškolní pedagogiku, musíte většinou udělat talentové zkoušky a dále prokázat během studia, že máte hudební sluch, hrajete na nějaký hudební nástroj.....jak toto prokáže absolvent Spec.ped? Hudební výhcovu považuju v MŠ za velmi důležitou!!!! to je jen jeden příklad. pak třeba výtvarné nadání atd.


Nahoru
  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vzdělání učitelky v MŠ od roku 2013
PříspěvekNapsal: stř 03. črc 2013 21:49:42 
Pokud se mohu zapojit do diskuse, tak já jsem zvolila obor Speciální pedagogika předškolního věku na UP v Olomouci, možnost studovat i v CŽV, státnice z předškolní pedagogiky a psychologie, speciální pedagogiky a terapeutických metod, výborná kombinace, nezpochybnitelná kvalifikace do běžné i speciální mš. Rovněž mi vadí kvalifikace v mš Speciální pedagogika bez specializace, to nám tam může učit i spec. ped. andragog. Přitom paní učitelka se SPgŠ a léty zkušeností a praxe je k nezaplacení.


Nahoru
  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vzdělání učitelky v MŠ od roku 2013
PříspěvekNapsal: čtv 04. črc 2013 21:12:55 
Ve Zline se sice letos otevira novy obor pro MŠ,ale predpoklada se znalost anglictiny na urovni maturity.Na stredni jsem mela nemcinu,tak kcemu mi to 17let od stredni skoly je.Zbytecne.Vubec nic mi to neresi.Mam socialni pedagogiku,na Upol jsem byla loni dve mista za prijatymi a letos byly testy dva,ten pedagogicko-psychologicky,jakoze z pedagogiky i psychologie jsem maturovala za jedna,dost tezky.Navic je tam na to ucitelstvi fakt naval.Dle mne neni dulezita vysoka skola,ale schopnost s detmi umet pracovat tak,aby byly spokojene jak deti,tak rodice a v neposledni rade ucitelky.Mit radost z dobre vykonane prace.A ze vim o cem mluvim.To je ovsem jen nazor.
Návštěvník píše:
Návštěvník píše:
Návštěvník píše:
Na OSU např. žádné body za SPgŠ nepřičítají,na jiné VŠ jsem se nedívala,ale předpokládám, že je to obdobné.Znám spoustu učitelek v MŠ,které to takto mají,protože je jednodušší se dostat na Speciální pedagogiku, než na Učitelství pro Mateřské školy na VŠ,tam je každoročně obrovskýnával :?


No tak letos tam byl ten rozdíl pouhé dva body, tedy 87 pro specku a 89 pro MŠ, jako minimum pro uspěšné vykonání, tuším. Což znamená chybovat jen dvakrát v každém subtestu, kdy má každý celkem 14 bodů - jako minimum. Přijato bylo nějak 30 uchazečů ze 600 (přesná čísla nevím). Takže bych neřekla, že je jednodušší dostat se na specku..


Já myslela ale Olomouc.A tam se body za SPgŠ přičítají. Každopádně víte proč se každoročně do Ostravy hlásí tolik uchazečů? Protože tam není v rámci studia zkouška z cizího jazyka a přijímací testy jsou opravdu lehké (řekla bych úroveň přijímací zkoušky na SŠ) .Já se hlásila do Ostravy i do Olomouce, dostala se na obě VŠ,tak přijímací testy mohu porovnat (UMŠ),v Olomouci jsou přijímačky dvoukolové, test studijních předpokladů (60 otázek) a profilový test z pedagogiky a psychologie (40 otázek),tak kdo nemá o pedagogice a psychologii ani páru,má bohužel smůlu a TSP obsahoval otázky z filozofie,sociologie,matematiky, češtiny,logiky,práva atd.Když jsem ty otázky v testu viděla,tak jsem si říkala,že toto není možné,co to má společného s budoucí učitelkou v MŠ.Věděla jsem,že jsem přijatá do Ostravy,tak mi to pak bylo celkem jedno jak to dopadne.

Celoživotní vzdělávání - paralelní studium (kurz celoživotního vzdělávání)je i v Olomouci, za dva semestry 51200,- po dobu dvou let studia + poslední třetí ročník zdarma a Bc. (celkem studium vyjde na 102400,-). Je umožněno studovat VŠ všem, pokud si to zaplatí.A to mi vadí.

Jinak do 6.8. berou přihlášky na kombinovanou formu UMŠ do Zlína na Baťovu univerzitu.Kombinovaná forma je tam nyní nově.


Nahoru
  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vzdělání učitelky v MŠ od roku 2013
PříspěvekNapsal: úte 23. črc 2013 16:42:11 
Návštěvník píše:
Návštěvník píše:
Ráda bych přidala i svůj názor na kvalifikaci učitelky v Mš. Já studuji na Pdf magisterský obor Učitelství pro 1. st. a spec.ped. Podle naší naší paní řediteky nesplňuji kvalifikaci pro učitelství v Mš. Moje kolegně... mimojiné vystudovala obor obchodník s maturitou (prodavačka) na stř. odborném učilišti, poté si dodělala v rámci DVP vychovatelství a jednotnou maturitní zkoušku z předškolní pedagogiky v Boskovicích. Nyní je kvalifikovanou učitelkou v Mš. Nezlobte se na mě, ale co je moc, to je moc.



Legislativa je na h.... Bohužel.



Aha? Takže ke kvalifikaci učitelky v Mš stačí pouze vystudované DPS vychovatelství poskytované vysokou školou v rámci celoživotního vzdělávání, a poté vykonání jednotlivé maturitní zkoušky z předškolní pedagogiky na SpgŠ, která svým obsahem a formou odpovídá zkoušce profilové části maturitní zkoušky z předmětu zaměřeného na pedagogiku předškolního věku?

Děkuji za odpověď.


Nahoru
  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 85 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: