Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

První dojmy
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=719&t=21407
Stránka 1 z 1

Autor:  Tomáš Pavlas [ stř 13. úno 2013 13:23:35 ]
Předmět příspěvku:  První dojmy

Viděli jste videozáznam výuky Matematiky a Anglického jazyka z malotřídní Základní školy a Mateřské školy v Senomatech?

Jaké jsou vaše první dojmy z hodiny?

Co vás na této hodině zaujalo nebo překvapilo?


Těšíme se na vaše příspěvky a názory.

Autor:  Jana Petrů [ stř 13. úno 2013 15:49:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy

Musím říci, že už dlouho jsem toužila vidět výuku v malotřídce. Neuměla jsem si představit, jak lze učit dvě třídy (resp. ročníky) souběžně. Obdivuji učitele i žáky. Musí to být hodně náročné na soustředění.
Moc se mi líbilo zapojení CLIL do hodiny matematiky a zajímalo by mě, jestli využíváte Hejného metodu jako celek, nebo jen jednotlivé prvky a zda máte CLIL i v jiných hodinách.
Dále by mě zajímalo, co bude s letošními čtvrťáky příští rok. Odcházejí na jinou školu?
Jak se vyučuje látka, která je určena výhradně jednomu ročníku? Dokážu si představit, že zatímco jeden ročník pracuje písemně, druhý má výklad a naopak. Ale doukážou se děti plně soustředit? Při vyplňování římských číslic do ciferníků jsem měla pocit, že některé třeťáky hovor na druhé polovině třídy rozptyluje. Na druhou stranu jsou asi samostatnější, jako když je v rodině hodně dětí :) .
Moc děkuji za otevření oken!

Autor:  Miroslav Halló [ pát 15. úno 2013 21:25:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy

K Vašim dotazům: vyučování ve spojených třídách vyžaduje nejen soustředění, didaktickou a řečovou, myšlenkovou pohotovost, ale také dobrou znalost učiva všech spojených ročníků. Je to také o ověřených učebnicích a pracovních sešitech, které umožňují vyučovat podobná témata v obou ročnících, nebo pomůckách. Běžně máme společný úvod,někdy výklad, a pak už jede každý ročník samostatně. V této hodině to nebylo použito, ale máme v každé učebně 4 PC s výukovými programy na procvičování, pro každého žáka kalkulačku a pravidla českého pravopisu, karty slov, vlastní schránku na pracovní sešity a listy. Žáci obou ročníků se mohou připojit do diskuze nebo práce, mladší získají povědomí o něčem z vyššího ročníku, starší si mohou zopakovat. Je to také více o samostatné práci a důvěře ve vlastní schopnosti.

Autor:  Miroslav Halló [ pát 15. úno 2013 21:34:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy

V této škole je mnohaletá tradice, že má pouze 1.-4.ročník, žáci odcházejí do 5.ročníku do Rakovníka nebo Šanova.(3-6km). Zvyknou si na práci ve větší škole a samostatném ročníku, spolužáky i dojíždění a do 6. ročníku jsou již "aklimatizovaní." Náš ŠVP ZV je koordinován s učebním plánem a obsahem jejich ŠVP a podle zpětné vazby škol i rodičů nemají na těchto školách naši žáci problémy.

Autor:  Miroslav Halló [ pát 15. úno 2013 22:43:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy

Ještě k metodě prof.Hejného, máme ji jako další z doplňků
k metodám výuky. Takže jsem se vrátil v tomto případě k učivu druhého ročníku a zvířátkům (a děti umí) stejně jako ke zlepšování prostorové představivosti pomocí staveb z kostek a jejich plánům, řešíme sudoku nebo rozplánování herních prvků na dětská hřiště. Testovali jsme minulý rok projekt VUREES a Terezu atd.
A ke zvířátkům jsem dovedl i paní učitelku.
Mám osobní poznatek o tom, že vztahy pomocí zvířátek daly zabrat i učitelce matematiky z "velké" školy.

Autor:  Jana Petrů [ sob 16. úno 2013 9:10:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: První dojmy

Moc děkuji za Vaše odpovědi a přeji nadšené děti, hodně sil a aby se vám práce dařila. Máte můj obdiv!

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/