Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vize a cíle digitálního vzdělávání
PříspěvekNapsal: stř 17. zář 2014 9:25:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:57:04
Příspěvky: 79
Daniel Lessner píše:
Beru to tak, že se tato strategie snaží podpořit obecné cíle 2020 z vymezeného prostoru "všeho digitálního".

Ano, my kteří se snažíme prosazovat vše digitální, si umíme představit tyto naše cíle i v obecných, nic konkrétního neříkajících tvrzeních hlavní Strategie. Potíž je v tom, zda to tak uvidí i zodpovědní činitelé. Zatím se spíš opakovaně dovídáme, že jejich cílem je do roku 2020 neměnit nic. K tomu jim Strategie 2020 dává docela dost prostoru. Proto tvrdím, že není dobře, je-li Digitální strategie pouze přílohou, navíc neprovázanou se zastřešujícím dokumentem. Stačí se podívat na http://www.vzdelavani2020.cz/. MŠMT se navíc snaží vyvolat dojem, že Digitální strategie je spíše záležitostí projektu Digitální Česko a pokouší se spojením s MPSV přenést záležitost jinam. Na tyto souvislosti jsem upozorňoval již v červnu, když jsem porovnával naši koncepci s Koncepci školství v rychle se měnícím světě podle Britské Kolumbie - http://spomocnik.rvp.cz/clanek/18921/.
Proč to říkám? Musíme být připraveni za realizaci Digitální koncepce bojovat. K tomu potřebujeme lobbing vedený zájmem příštích generací. I když ten, který nám předvádějí představitelé ECDL, není v tomto směru přesně ten pravý, rád bych jim poděkoval. Svými aktivitami nám pomáhají. Otázkou je, kdo další z významných hráčů by mohl pomoci. Chceme-li, aby hlavním cílem byl veřejný zájem, mnoho šancí nemáme.

_________________
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
UK PedF, KITTV - Učitelský Spomocník


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vize a cíle digitálního vzdělávání
PříspěvekNapsal: stř 17. zář 2014 12:50:49 
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. píše:
jejich cílem je do roku 2020 neměnit nic.
... vedený zájmem příštích generací.
Jsem vděčný za každé ministerstvo, které vydrží neměnit nic. Čím déle, tím lépe.
Řádově desítka zdejších diskutujících ze současné generace má do shody daleko. Nedovedu si představit mechanismus (jiný než plácnutí do vody), kterým by se zjistil a stanovil onen zájem příštích generací.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vize a cíle digitálního vzdělávání
PříspěvekNapsal: čtv 18. zář 2014 14:03:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:57:04
Příspěvky: 79
Návštěvník píše:
Jsem vděčný za každé ministerstvo, které vydrží neměnit nic. Čím déle, tím lépe.

Pokud jste zároveň ochoten tvrdit, že je třeba učit pořád totéž, pak mohu říci jen, že si zasloužíte to, co dostanete. My v tom sice budeme s vámi, ale alespoň budeme mít čisté svědomí!

_________________
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
UK PedF, KITTV - Učitelský Spomocník


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vize a cíle digitálního vzdělávání
PříspěvekNapsal: čtv 18. zář 2014 15:33:04 
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. píše:
... je třeba učit pořád totéž
Existují učitelé, kteří umí učit i bez permanentního misterského dohledu.
Existují učitelé, kteří umí vymyslet, co by měli učit, kdy látku obměnit a kdy ji zachovat, nejméně tak dobře, jako ministerští experti.
A většina učitelů by si dokázala vybrat co učit a jak to učit, z rozumných návrhů expertů, i bez ministerského biče nad hlavou.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Vize a cíle digitálního vzdělávání
PříspěvekNapsal: pát 19. zář 2014 22:09:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 19. zář 2014 10:25:56
Příspěvky: 4
  • Z dokumentu jsem nepochopil, zda autoři usilují o progres dig. vzdělávání ve formálním vzdělávání celkově, nebo měli na mysli zejména “předmět IVT”. Chvílemi převažuje jeden pohled, jindy druhý a ne vždy to je v souladu.
  • Dokument po opakovaném přečtení beru jako ne zcela kompaktní text trojího obsahu:
    a) soubor vynikajících opatření (měření kvality vzdělávání, akcent na otevřenou licenci výstupů projektů, druhá vlna školení po SIPVZ, síť ICT metodiků, normativní financování správy ICT, zřízení gesčního útvaru, snaha o měřitelnost úspěšného zavedení strategie, plán odborné a metodické podpory rozvoje infrastruktury);
    b) soubor příležitostí pro realizátory za projektové peníze;
    c) ostatního - lecčemu nerozumím a nemám s tím zkušenost (nebo to je jen esejové vyjádření postojů autorů).
  • Osobně vnímám jako lehce kontroverzní zřejmou pozici autorů v zásadním odmítání tradiční výuky a značných očekávání od metod a forem výuky, které neprošly masivním celoplošným nasazením.
  • V dokumentu mi chybí očekávané výstupy dig. vzdělávání od VŠ a zaměstnavatelů.
  • Dokument nezmiňuje státní maturitu z informatiky - opravdu je už definitivně v tichosti pohřbena?
  • Dokument explicitně nehodnotí stávající kvalitu digitálního vzdělávání a informatického myšlení žáků, pouze konstatuje, že je nikdo aktuálně nezjišťuje. Pak se ale obtížně měří dosažený pokrok.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: