Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Průřezová témata
PříspěvekNapsal: úte 18. lis 2008 21:12:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. pro 2007 21:06:01
Příspěvky: 110
Průřezová témata přinášejí do práce školy příležitost, aby se systematicky (tj. pravidelně a cíleně) zabývala rozvojem žákovských postojů a hodnot v oblastech, jež musíme v současnosti vnímat jako významné z hlediska trvale udržitelného a spokojeného života na Zemi. Jako koordinátor ŠVP považuji proto za žádoucí, aby se vhodně promítla v každém předmětu. Často slýchám, že některé předměty nemají možnost přispět společné práci školy na začlenění průřezových témat jejich zapracováním do svých osnov. Proto bych zde pro inspiraci rád uvedl alespoň jeden příklad z praxe naší školy.
Přestože bývá multikulturní výchova považována více méně za záležitost humanitních oborů, ujali se třídenního projektu věnovanému v primě multikulturní výchově matematici. Projekt jsme nazvali "Multikulturní kořeny královny věd." Zcela nenásilně si v jeho rámci žáci uvědomili význam vzájemného vědeckého a kulturního obohacování národů. Podobně postupujeme i při projektu "Hornická města," který pořádáme společně s gymnázii v Jihlavě a Příbrami. Projekt žákům mimo jiné představuje multikulturní kořeny evropské kultury a jejího hmotného bohatství. Žáci tak získávají povědomí o skutečnosti, že multikulturalita není novým jevem 21.století, nýbrž že vždy byla přirozenou podmínkou úspěšného kulturního i vědeckého rozvoje (nejen evropských) národů. Zájemce bych pozval na stránky http://www.gymkh.cz, kde se o jednotlivých projektech mohou dozvědět více.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Průřezová témata
PříspěvekNapsal: stř 12. srp 2009 11:28:50 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
To jsou hezké příklady. Když jezdím po školách jako konzultant pro tvorbu ŠVP, tak narážím většinou na to, že PT si začlení do svých hodin poměrně všichni učitelé ve fázi plánování. Problém však nastává v okamžiku, když to mají realizovat. Často to bývá velmi formální. Myslím si, že zde je potřeba dlouhodobé práce: postupně dát možnost učitelům projít odbornými semináři pro jednotivá průřezová témata. Tam získají návod a hlavně velké množství materiálů pro realizaci. Pak jsem se setkal s dobrým nápadem: aktivity pro jednotlivá PT jsou shromážděna v jedné složce ve sborovně. Tam si učitelé mohou aktivity vybrat a "rezervovat", aby je nepoužíval někdo jiný v dalším předmětu. A o šanon se stará ten, který má k danému PT nejblíže: absolvoval seminář, sleduje na netu příslušné weby a materiály shromažďuje.
Jenda

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron