Průřezová témata přinášejí do práce školy příležitost, aby se systematicky (tj. pravidelně a cíleně) zabývala rozvojem žákovských postojů a hodnot v oblastech, jež musíme v současnosti vnímat jako významné z hlediska trvale udržitelného a spokojeného života na Zemi. Jako koordinátor ŠVP považuji proto za žádoucí, aby se vhodně promítla v každém předmětu. Často slýchám, že některé předměty nemají možnost přispět společné práci školy na začlenění průřezových témat jejich zapracováním do svých osnov. Proto bych zde pro inspiraci rád uvedl alespoň jeden příklad z praxe naší školy.
Přestože bývá multikulturní výchova považována více méně za záležitost humanitních oborů, ujali se třídenního projektu věnovanému v primě multikulturní výchově matematici. Projekt jsme nazvali "Multikulturní kořeny královny věd." Zcela nenásilně si v jeho rámci žáci uvědomili význam vzájemného vědeckého a kulturního obohacování národů. Podobně postupujeme i při projektu "Hornická města," který pořádáme společně s gymnázii v Jihlavě a Příbrami. Projekt žákům mimo jiné představuje multikulturní kořeny evropské kultury a jejího hmotného bohatství. Žáci tak získávají povědomí o skutečnosti, že multikulturalita není novým jevem 21.století, nýbrž že vždy byla přirozenou podmínkou úspěšného kulturního i vědeckého rozvoje (nejen evropských) národů. Zájemce bych pozval na stránky
http://www.gymkh.cz, kde se o jednotlivých projektech mohou dozvědět více.