Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Portfolio jako nástroj autoevaluce a hodnocení žáka https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=76&t=16607 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ sob 27. lis 2010 20:11:21 ] |
Předmět příspěvku: | Portfolio jako nástroj autoevaluce a hodnocení žáka |
V článcích se objevil velmi zevrubný popis využívání portfolia k sebehodnocení žáka. Používáte i vy tuto formu? Jaké s ní máte zkušenosti? |
Autor: | Pavlína Hublová [ ned 28. lis 2010 10:27:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Portfolio jako nástroj autoevaluce a hodnocení žáka |
Přidám ještě jeden odkaz na článek z Metodického porátlu Jak efektivně využívat žákovské portfolio... ...a něco z blogu Lukáše Bajera: Učitelské portfolio - jak (se) vlastně učím. Chápu smysl i význam portfolií. Jen netuším, kde na ti aktivisté berou čas. Když jsem pátrala, tak v převážné většině na to padly volné hodiny, pauzy v době oběda apod. Opravdu je to nutné? Takhle to po nás někdo chce? |
Autor: | Mgr. Petr Naske [ ned 28. lis 2010 18:27:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Portfolio jako nástroj autoevaluce a hodnocení žáka |
Výtečné téma, jako učitel informatiky a ICT metodik přidám trošku ze svého mlýna. "Portfolio" používám tak, že moji žáci v hodinách informatiky vkládají vše do školního MOODLE a tam mají během školního roku a dokonce i po jeho skončení přístup k těmto datům a souborům. MOODLE neumí u úkolů sebehodnocení žáka, ale moje hodnocení žáci vidět mohou, časem možná promyslím vylepšení i ksebehodnocení. Příklad "portfolia" žáka 6tř v IKV za minulý školní rok přikládám (jen struktura). http://cihlinek.posterous.com/portfolio-6c Při seminářích KURIKULUM G, které jsem lektoroval, jsem doporučoval učitelům, aby si portfolio v informatice zavedli (forma sdílené složky ve škole, MOODLE, google dokumenty, blog a podobně) tak, aby k souborům žáků mělo přístup více učitelů a mohli je hodnotit z více úhlů - např. prezentaci z dějepisu učitel informatiky i dějepisu. A do třetice - doporučuji vaší pozornosti projekt INGOT (http://ingots.cz/), ve kterém žáci vytvářejí své digitální portfolio, sami sebe hodnotí, nakolik dosáhli předem určené úrovně (úkolu), učitel jim schvaluje toto sebehodnocení a sám jim vystavuje "medialy" (zlatou, stříbrnou nebo bronzovou) žákovi je pak i vydán certifikát. Jde o nenásilnou motivaci žáků k osvojování digitálních dovedností. V Anglii již takto bylo vydáno na tisíce certifikátů, projekt se aktuálně rozšiřuje i v ČR. A na závěr - velké zkušenosti s portfolii mají v projektu RWCT, viz například http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty2_portfolio http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty9_portfolio http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty6_portfolio a mnoho dalších Hezkou neděli, Petr Naske P.S. No a máme tu i související koncepce DIGIFOLIO na RVP http://umim.to/ |
Autor: | Mgr. Jan Zouhar [ stř 05. led 2011 9:23:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Portfolio jako nástroj autoevaluce a hodnocení žáka |
O využití portfolia v hodinách cizího jazyka informuje tento zajímavý článek Ivany Frýbové. Ukazuje jak portfolio může vést k větší motivaci žáků a zlepšit jejich dovednost sebehodnocení. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |