Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

V čem (a proč) se liší komunikace na různých stupních?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=761&t=24205
Stránka 1 z 1

Autor:  Mgr. Miloslav Khas [ ned 01. lis 2015 23:48:50 ]
Předmět příspěvku:  V čem (a proč) se liší komunikace na různých stupních?

Potřeba komunikace rodičů a školy se na různých stupních vzdělávání liší.
Ze zkušenosti se domnívám, že kontakt rodičů se školou na prvním stupni je mnohem užší a častější než na druhém stupni.
Tato diskuze se pokusí nalézt nejen důvody proč tomu tak je, ale také například na to, jaké informace je důležité rodičům předat.

Otázky k diskuzi
1.Také se domníváte, že komunikace rodičů žáků nižších tříd s učitelem je častější? Proč tomu tak je? A je to tak v pořádku?
2. Jaké informace má učitel rodičům sdělovat? Jaké informace potřebuje rodič vědět?
3. Souhlasíte s tím, aby učitelé posílali v 1. třídě e-mailem domácí úkoly? A ve vyšších třídách?
4. V jakých případech byste jako rodiče souhlasili s informací přímo nebo prostřednictvím e-mailu, telefonu, sociální sítě, nikoliv zprostředkovaně zápisem do žákovské knížky?

Autor:  Alena PÍšová [ čtv 05. lis 2015 22:57:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: V čem (a proč) se liší komunikace na různých stupních?

Posielanie úloh emailom v prvej triede - áno, ak si to odsúhlasili rodičia a každý má prístup k internetu. Ale asi by som to volila iba v prvom polroku. Dieťa by sa malo naučiť prevziať zodpovednosť aj za zapísanie si domácej úlohy. A potom? Posielať email, aj dávať zapisovať dieťaťu? Ja by som to asi nerobila a dôverovala dieťaťu. Aký máte na to názor?

Autor:  Alena PÍšová [ pon 09. lis 2015 23:16:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: V čem (a proč) se liší komunikace na různých stupních?

Špecifickými sú pravdepodobne konzultácie v deviatom ročníku, keď treba rozhodovať o voľbe povolania - teda, o ďalšom štúdiu. Ako participuje na týchto konzultáciách výchovný poradca?

Autor:  Pavlína Hublová [ úte 10. lis 2015 10:07:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: V čem (a proč) se liší komunikace na různých stupních?

Alena PÍšová píše:
Posielanie úloh emailom v prvej triede - áno, ak si to odsúhlasili rodičia a každý má prístup k internetu. Ale asi by som to volila iba v prvom polroku. Dieťa by sa malo naučiť prevziať zodpovednosť aj za zapísanie si domácej úlohy.

Souhlasím. Nicméně rodič (i žák) by měl mít možnost kontroly. Takže bych viděla jako ideální úkoly zveřejňovat na třídním webu nebo blogu. Myslím, že by to nebyla velká agenda, většinou si stejně učitel připravuje týdenní plán - takže pak jen doplnit příslušné údaje o úkolu a je to.
Žáček by si měl zapisovat, ale pokud nezvládne, může si kontrolovat z webu. A rodič má také přehled, jestli jeho dítko na něco nezapomnělo.

Autor:  Mgr. Ludmila Kovaříková [ ned 15. lis 2015 16:30:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: V čem (a proč) se liší komunikace na různých stupních?

1) Myslím, že je přirozené, že rodiče více komunikují s učitelem na 1. stupni. Postupně se děti stávají samostatnější a rodiče mají pocit, že už všechno řešit nemusí.

2) Nemyslím, že by učitel měl posílat úkoly e-mailem, vhodnější je, jak už tady zaznělo v předchozím příspěvku, umisťovat zadání na web. Rodiče pak můžou domácí úkoly zkontrolovat.

4) Řekla bych, že informace podané v e-mailu místo v žk jsou osobnější, víc napomáhají spolupráci. Když najdeme vzkaz v žk, máme pocit, že se vždy jedná o poznámku. Ale samozřejmě záleží na tom, jaké informace sdělujeme. Informace o třídních schůzkách, platbách za SRPŠ apod. by se klidně mohly i dublovat (žk i webové stránky).

Autor:  Pavlína Hublová [ pát 20. lis 2015 15:05:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: V čem (a proč) se liší komunikace na různých stupních?

Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
4) Řekla bych, že informace podané v e-mailu místo v žk jsou osobnější, víc napomáhají spolupráci. Když najdeme vzkaz v žk, máme pocit, že se vždy jedná o poznámku. Ale samozřejmě záleží na tom, jaké informace sdělujeme. Informace o třídních schůzkách, platbách za SRPŠ apod. by se klidně mohly i dublovat (žk i webové stránky).

Zajímavá nálepka, že v žk očekáváme spíše negativní zprávy (poznámky). Opět mi to připomíná, jak je jednoduché hledat chyby a vyčítat, a naopak jak je těžké oceňovat :)

Jsou výjimky, kdy se zasílám úkolů e-mailem souhlasím - pokud má žák nějaké omezení, nebo je to součástí dohody v rámci IVP. Možná, že v budoucnu (s ohledem na integraci) bude tento postup stále častější...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/