Miriam Sedláčková píše:
.. zneužití technologií do té míry, že kolegyně převážně dělají simulace a videa ... Ony nemusí učit (stahují hotové věci), žáci je doma chválí (dívali jsme se na video a bylo to úžasné) a ve finále vůbec nic neumí,..
Paní kolegyně, dal bych vám za vaše příspěvky pět žlutých hvězdiček. Trefila jste to přesně. Žáci si u těchto učitelů pochvalují, že nemusí vést sešity, dívají se na materiály postahované učiteli ze všech stran, včetně kradených ilustrací nebo i textu i bez uvedení pramenů. Progresivní a oblíbení učitelé jim to dají stáhnout na flešky a kluci nic neumí.
Simulace elektrických obvodů má smysl pokud má přímou návaznost na skutečné praktické obvody, kdy si žáci mohou obvoud skutečně uvést do chodu, měřit na něm, provádět změny zapojení, opět měřit a prakticky testovat jejich funkci. Pro zkrácení času při změnách zapojení jsou kvalitní simulace například Tina, Multisym apod. úžasné. K tomu samozřejmě vyhodnocení měření a grafy jak rukou na papíře, tak generované grafy z excelu a dalšího podobného software. Tohle kluky baví. Běda, jak mohou lenošit nebo je něco nebaví, pak s nimi nic nehne.
K vašemu předmětu: výborná je kniha Miro Božíka "Ako naprogramovať Arduino bez predchádzajucich znalostí" viz
http://mirobozik.sk/ebook/ako-naprogram ... h-znalosti Největší paradox je když hravý učitel žákům udělá spoustu mnohdy barevně ozdobených prográmků, které za žáky (středních odborných škol! nebo i gymnázií) ze zadaných hodnot spočítají výsledek. Učitel se s tím zdlouhavě morduje, programuje a žádkům dá hračku například na výpočet dvou odporů paralelně (nebo spousty jiných elektrotechnických nebo jiných příkladů, typických pro vyučovaný obor), což každý žák musí umět vypočítat normálně na papíru propiskou případně s kalkulačkou. Je to hezké a učitel dostane od ředitelky pochvalu, že je progresivní a využívá ve výuce moderní technologie, ale žáci neumějí nic, jen se naučí čekat, že dostanou zase další prográmek, o kterém ale vůbec nevědí, co je v něm a jak se to počítá, nebo jak vůbec ten program vypadá.