Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

6. Je to všechno?
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=763&t=24285
Stránka 1 z 2

Autor:  Jitka Rambousková [ sob 28. lis 2015 8:09:49 ]
Předmět příspěvku:  6. Je to všechno?

Počítač, tablety, tabule - to nás napadne okamžitě, ale používáte při výuce a své přípravě i jinou techniku? Jakou?

Postrádáte některé téma? Navrhněte ho :!:

Autor:  Pavlína Hublová [ pát 11. pro 2015 10:42:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?

Zajímalo by mě, zda někdo (i v zahraničí) vyzkoušel Google glass, nebo nějakou podobnou hi-tech hračku. Máte někdo nějaký odkaz, či (dokonce) zkušenost?

Autor:  Kateřina Navarová [ sob 12. pro 2015 18:31:12 ]
Předmět příspěvku:  Magic Box a jeho využití ve škole

Zajímalo by mě, zda je toto zařízení pouze záležitostí mateřských škol nebo se objevuje i na základních školách. A pokud ho využíváte, tak jakým způsobem a jaké jsou klady a zápory tohoto zařízení?

Autor:  Jitka Rambousková [ sob 12. pro 2015 18:36:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Magic Box a jeho využití ve škole

Kateřina Navarová píše:
Zajímalo by mě, zda je toto zařízení pouze záležitostí mateřských škol nebo se objevuje i na základních školách. A pokud ho využíváte, tak jakým způsobem a jaké jsou klady a zápory tohoto zařízení?

Mohla bys nějak přiblížit zařízení Magic Box? Asi není všeobecně známé. Děkuji :)

Autor:  Kateřina Navarová [ stř 16. pro 2015 21:02:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?

Magic Box je počítač a projektor v jedné malé skříňce, která je mobilní a můžete ji přemístit kamkoli. Součástí je ještě projekční plocha, kterou můžete umístit na podlahu a začít pracovat stejně jako na interaktivní tabuli, protože součástí je také Active Inspire. Ovládání je buď klávesnicí s myší nebo elektronickým perem.
Projektor lze také natočit tak, že projekce může být umístěna na stěnu místnosti.
Pokud pracujeme s dětmi s tímto zařízením, tak převážně na projekční ploše na zemi.
V podstatě se jedná o interaktivní tabuli na podlaze.
Výhodou určitě je, že můžete zařízení přemístit, kam zrovna potřebujete. Nevýhodou je větší počet dětí okolo projekční plochy, kdy děti zastíní projektor.
Nevím, jestli je toto zařízení běžným vybavením školek a škol a pokud někde používají, tak jaké jsou zkušenosti učitelů s tímto zařízením?

Autor:  Miriam Sedláčková [ pon 11. led 2016 13:07:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?

Zajímala by mě jiná věc, která už zazněla i v jiných textech. Nikdo z nás (a znám opravdu hodně učitelů) nezaostává v použití techniky. Jiná věc je, že znám i příklad zneužití technologií do té míry, že kolegyně převážně dělají simulace a videa a pak napaří žákům úkol na tři hodiny počítání. Ony nemusí učit (stahují hotové věci), žáci je doma chválí (dívali jsme se na video a bylo to úžasné) a ve finále vůbec nic neumí, protože procvičovací úkol opíší...Je to opravdu tak, že učitelé techniku neumí využívat, nebo si to jen namlouvá úzká skupinka lidi? A je využití techniky opravdu přínosné? Za jakých okolností?

Autor:  Mgr. Ludmila Kovaříková [ pon 11. led 2016 13:29:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?

Pak by se jednalo spíš o zneužití než využití. Jinak opravdu si myslím, že většina učitelů používat techniku neumí (moje zkušenost). Nebo ji vyloženě odmítají. K dalším otázkám se vyjadřuje diskuse, ale já bych spíš položila otázku - Co znamená umět používat technologie? Umět použít různé platformy? Být si vědom modelu SAMR?

Autor:  Lenka Říhová [ pon 11. led 2016 16:13:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?

Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Co znamená umět používat technologie?

Zkouším se nad touto otázkou zamyslet

1. technologie pro každodenní použití (umět najít údaje, které potřebuji, administrativa, vytvořit si výukové materiály, elektronické bankovnictví, služby ...)
2. umět se pomocí technologií propojit s ostatními (email, sociální sítě, chaty ..)
3. umět se pomocí technologií vzdělávat (profesní weby, PLN ...)
4. umět s pomocí technologií spolupracovat s ostatními (učiteli)
5. umět s pomocí technologií prezentovat svou práci

Pokud toto umím a aktivně dělám sám, potom teprve to můžu někoho naučit. Další otázka je, jestli i když to sám umím používat, jestli také dokážu najít takové aktivity, díky kterým to přijde mým žákům smysluplné a důležité.

Autor:  Miriam Sedláčková [ stř 13. led 2016 9:19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?

Právě to "smysluplné a důležité" mě děsí. Nedávno jsem se bavila s žákem, který si opakovaně stěžuje vedení školy, že používáme interaktivní tabule "jen jako projektor". Oni je na základce používali úplně jinak, paní učitelka tam něco tahala nebo animovala a někdo jeden ze třídy pak šel a zopakoval to. Na moji reakci, že pokud jenom opakovali po učitelce, tak to byla ztráta času, jsem dostala spontánní odpověď: "No to jo, ale já si stihl vyřídit všechno na FB a ještě napsat úkoly, kdežto tady musím dělat!" Podotýkám, že jde o velice talentovaného žáka, který studiem proplouvá bez větších problémů a vyhrává krajské soutěže, jen to hvízdá. V matice učíme používat mobil místo kalkulačky, ale neučíme rozbor slovní úlohy a násobilku. Finálně žáci střední školy počítají na prstech a určit 20% ze sta je nadlidský úkol. Není tedy něco špatně?

Autor:  Pavlína Hublová [ stř 13. led 2016 9:26:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?

Miriam Sedláčková píše:
Není tedy něco špatně?

Opět se mi potvrzuje, že problémem není technika, ale člověk ;)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/