Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

3. Mobily a BYOD vůbec
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=763&t=24291
Stránka 2 z 3

Autor:  Petr Vanický [ ned 20. pro 2015 12:12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec

Co já vím, tak nikdo z kolegů, já se občas snažím, třeba do matiky jim doporučuji aplikaci se vzorečky místo tabulek, ukazovali jsme si, že existují i pokročilejší kalkulačky než jen ta výchozí v systému (třeba na kombinační čísla se to docela hodí), něco na kreslení grafů, ale to je na mobilech dost nepohodlné.

Autor:  Mgr. Ludmila Kovaříková [ úte 29. pro 2015 21:17:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec

Využíváte je? Jsou přínosem?
Osobně využívám mobily a tablety žáků nejčastěji v angličtině při vyhledávání slovíček, často zadávám, aby si poslechli i výslovnost. A v mluvnici děti vyhledávají v Internetové jazykové příručce. Místo Pravidel českého pravopisu - i tady je třeba se umět vyznat. Jinak, jak už tady zaznělo, především hlasování s Kahoot.

Jak se učí ve třídě, kde každý žák má jiný hardware? Jak přesvědčujete své žáky, aby si nainstalovali potřebné aplikace?
Kvůli Výzvě 56 jsem učila několik dílen čtení s tablety a musím říct, že žáci si aplikace instalovali s radostí, kterou jsem nečekala, např. čtečky, QR čtečku, Goggles apod. Ale protože někteří měli iPhone, musela jsem dopředu vyhledat aplikace i pro iOS. S Win mobilem jsem se u žáků nesetkala.

Jak se k tomu staví vaše škola obecně? Máte nějaké omezení třeba ve školní řádu?
Většina učitelů je velmi kritická, a proto stále bojuju za to, aby byla wifi pro děti a abych jejich mobily mohla používat.

Jak je to s připojením? Mají žáci možnost přístupu na školní WiFi? Máte oddělenou žákovskou WiFi od učitelské, pracovní?
Zatím jedeme na jednu wifi. Bohužel ta často padá a tvrdí mi, že je to připojením tolika přístrojů. Dražší řešení prý zatím nepřipadá v úvahu.

Autor:  Alena PÍšová [ pát 01. led 2016 17:27:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec

Aj u nás majú byť mobily a tablety žiakov "vypnuté v tažke". Snažím sa na poradách vysvetliť, kedy by to tak nemalo byť a u niektorých kolegov sa mi to darí. Na mojich hodinách dovoľujem použitie vlastných mobilov a tabletov, ale nenariaďujem ich použitie, ani nainštalovanie niektorých aplikácií. Použitie vlastnej techniky súvisí aj so zodpovednosťou školy za prípadné poškodenie alebo stratu. Ako to riešite vo vašej škole?

Autor:  Mgr. Pavel Hodál [ sob 02. led 2016 20:07:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec

Mobily v rámci BYOD se snažím využívat co nejvíc. Připadá mi to praktičtější a přínosnější než školní erární zařízení.
Máme školní wifinu. Žákovská síť je oddělená od školní. Pomocí filtrů na firewalu dost striktně stanovuji pravidla (antivirová ochrana, omezení stahování, přístup k některým tématům - hry, porno...) K tomu používám E2guardian Web filtering (zdarma včetně filtrů).
Používám mobily v informatice, zeměpisu a přírodopisu. Hlavně pro vyhledávání informací, jako záznamové zařízení (foto, video) a hodně aplikací pro výuku.
V poslední době třeba v zeměpisu řešíme hodně slepé mapy a orientaci v mapě. Je to rychlejší a efektivnější než papírové testy. Žáci to milují a píšou testy na tabletu v podstatě dobrovolně a když to mají hotové, jen se přihlásí o známku.

Autor:  Bohuslav Hora [ pon 04. led 2016 11:17:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec

Petr Vanický píše:
I na střední škole mám zatím zkušenost, že jen velmi málo žáků využívá mobil notebook nebo tablet nějak smysluplně. Minimálně vím o tom, že někteří žáci učitelům tvrdí, že si dělají na nb výpisky a přitom koukají při hodině na nějaký film.
V rámci letošních seminárek si někteří studenti vybrali témata, která souvisí s tím, jak využívají mobily jejich vrstevníci. Sám jsem na ty výsledky dost zvědavý.


Tak to je dost škoda, že se mobilní zařízení využívají jen k takovýmto aktivitám. Existuje docela dost kreativních aplikací, které se dají využít i na středních školách. Určitě aplikace pro myšlenkové mapy nebo tvorbu knížek. Zkusil někdo, Petře, nabídnou studentům takové aktivity? Případně bílá tabule, kam student nahrává např. postup řešení, sdílí ho pak přes školní úložiště ostatním spolužákům i učitelům.

Autor:  Bohuslav Hora [ pon 04. led 2016 11:20:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec

Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Využíváte je? Jsou přínosem?
Osobně využívám mobily a tablety žáků nejčastěji v angličtině při vyhledávání slovíček, často zadávám, aby si poslechli i výslovnost. A v mluvnici děti vyhledávají v Internetové jazykové příručce. Místo Pravidel českého pravopisu - i tady je třeba se umět vyznat. Jinak, jak už tady zaznělo, především hlasování s Kahoot.


Lidko, zkusili jste také nějakou hlas nahrávající aplikaci, aby si žáci mohli poslechnout sebe, svoji výslovnost?

Autor:  Bohuslav Hora [ pon 04. led 2016 11:21:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec

Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Využíváte je? Jsou přínosem?

Většina učitelů je velmi kritická, a proto stále bojuju za to, aby byla wifi pro děti a abych jejich mobily mohla používat.



Čím to je, že ta naše profese je tak kritická k používání moderních technologií? Zajímal by mě názor i ostatních diskutujících.

Autor:  Radovan Jansa [ pon 04. led 2016 19:28:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec

Na gymnáziu v Novém Jičíně máme následující zkušenosti:

1. WiFi

Otevřená pro všechny bez obsahového nebo rychlostního omezení. Jeden společný vlan pro všechny (učitelé i studenti). Rychlost 100 Mbps symetricky, plánujeme letos navýšit na alespoň 150 (nejlépe 200) Mbps.

2. Využívání BYOD je zcela na zvážené učitele. Někteří podporují, někteří neřeší (negativně ani pozitivně), menšina si využívání techniky ve své hodině nepřeje.

3. Drtivá většina žáků má smartphone, v třídě (30 žáků) může být odhadem 25 smartphonů, 3 - 4 tablety, do 5 notebooků. To vše visí na školních AP :)

4. Aplikace, které využívají studenti ve spojitosti se školou - aplikace ŠkolaOnLine (to mají všichni), Gmail a Drive (ve škole vše sdílíme), Hangouts (komunikace s částí učitelů přes hangout raději než mailem), Google Classroom (když se sejdou určití učitelé ve třídě, mají studenti min. 3 předměty v rozvrhu, kde se využívá Classroom).

Radovan Jansa, www.gnj.cz | www.gegnovojicinsko.cz

Autor:  Mgr. Ludmila Kovaříková [ pon 04. led 2016 19:54:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec

Bohuslav Hora píše:
Lidko, zkusili jste také nějakou hlas nahrávající aplikaci, aby si žáci mohli poslechnout sebe, svoji výslovnost?


Někteří žáci si nahrávali svoje povídání o nějakém tématu, ale spíš proto, aby si je přehrávali několikrát dokola a tímto způsobem se (auditivně) učili. Tedy ne kvůli výslovnosti.
Nahrávali jsme ale třeba zprávy do dějepisu, konkrétně jsme takto upravovali popravu Marie Antoinetty. Nebo vítězné písně Slavíka. K nim jsem potom vygenerovala QR kód a děti si je mohly poslechnout z nástěnky.

Autor:  Pavlína Hublová [ úte 05. led 2016 9:15:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec

Řekla bych, že také chybí praktické informace/inspirace učitelů pro učitele. Nemluvím o školení, ale o sdílení zkušeností, jak kdo konkrétně mobil využil ve výuce. Vždyť i ta zkratka BYOD (i když o ní už bylo dost napsáno) je v reálném světě českého školství spíš něčím magickým, než obvyklou praxí.
Tablety (např. díky aktivitám Google Education Group ČR, nebo iSEN) jsou už poměrně dobře - prakticky - zpracované a z čeho čerpat. Mobily na takové pokrytí zatím čekají. Nebo se pletu a něco mi uniklo?

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/